۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بنا; می‌گفتند بنا با هُل دادن ۳ طلای المپیک گرفت/ هدف‌گذاری من المپیک ریو است
کد خبر: ۱۳۸۸۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

تحلیل وزن به وزن فرنگی‌کاران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا توسط آقای خاص

بنا; می‌گفتند بنا با هُل دادن ۳ طلای المپیک گرفت/ هدف‌گذاری من المپیک ریو است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان آخرین شرایط تیم کشتی فرنگی در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا را شرح داد.

بنا; می‌گفتند بنا با هُل دادن ۳ طلای المپیک گرفت/ هدف‌گذاری من المپیک ریو است
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، محمد بنا در خصوص اعزام تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: به جز قادریان نفرات اول جام تختی براساس فرآیند راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهند شد، البته در وزن 85 کیلو عابدین‌زاده نفر اول بود اما قادریان را راهی تایلند خواهیم کرد که آن هم به دلیل نگاه به آینده است.

وی افزود: محکوم به این هستیم که در مسابقات آسیایی نتیجه بگیریم و البته ما قوی هستیم و نام تیم ما ایران است، هر چند برخی معتقدند این تیم دوم است اما چون تاکنون مسابقه‌ای برگزار نشده نمی‌توان چنین حرفی زد و باید ابتدا مسابقات مرحله نهایی برگزار شود و بعد از تیم اول و دوم حرف زد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان خاطرنشان کرد: جوان‌های خوبی داریم، البته بیابانگرد جوان نیست و سوم دنیا است یا علیاری که قهرمان بازی‌های آسیایی بوده و حتی قادریان که سوم دنیاست و من به این تیم امیدوارم.

بنا در پاسخ به این سؤال که آیا سطح مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به برگزاری مسابقات کسب سهمیه بالا است یا خیر، عنوان کرد: مشخص است که با توجه به سهمیه نگرفتن اکثر تیم‌های آسیایی در اوزان مختلف، اکثر تیم‌های آسیا از مهره‌های خوب خود در این مسابقات استفاده نمی‌کنند و نفرات دوم را راهی این مسابقات خواهند کرد. برای ما آنچنان مهم نیست که چه کسی می‌آید و ما اوزان آسیایی را به خوبی رصد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تمام نگاه من المپیک است و فقط در این خصوص باید جواب دهم. اکنون در مسابقات مختلفی شرکت می‌کنیم ولی قولی برای کسب نتیجه تنها در المپیک باید بدهم. هدف‌گذاری من المپیک ریو است و باید در آنجا موفقیت را سنجید.

آقای خاص کشتی فرنگی در خصوص شرایط وزن نخست تیم ملی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا گفت: سامان عبدولی کارش سخت است و ما در این وزن به جز سوریان که 2 مدال طلا دارد دیگر نتوانسته‌ایم این سال‌ها مدالی کسب کنیم. مدال گرفتن در این وزن سخت است و من امید زیادی دارم که سامان جای پای سعید بگذارد و با کشتی خوب بتواند بعد از سال‌ها طلایی شود.

بنا در خصوص مهدی زیدوند نیز تصریح کرد: در وزن 66 کیلوگرم برای زیدوند 2 میدان در نظر گرفتیم که او توانست در باکو و جام تختی عملکرد خوبی را داشته باشد و صاحب مدال طلا شود. مشکل اصلی زیدوند وزن زیادش است که کمی برای کاهش وزن نگران او شده‌‎ایم. در مجموع او می‌تواند مدعی اصلی کسب مدال در این وزن باشد.

وی با اشاره به کشتی‌های افشین بیابانگرد اظهار داشت: افشین 71 کیلوگرم است و به خاطر نگاه به قهرمانی و اینکه وزن کم نمی‌کند او را راهی تایلند خواهیم کرد. او هر چه کشتی بگیرد بهتر است و همانگونه که دیدیم در این ماه‌ها هم هر روز با کشتی گرفتن شرایطتش بهتر شده است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بویری را یکی از شانس‌های کسب مدال طلا دانست و عنوان کرد: شرایط پیام عالی است و او یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلاست. دنبال این هستیم تا در کنار عبدولی بویری را هم تقویت کنیم تا یک کشتی‌گیر ششدانگ در این وزن داشته باشیم.

بنا در ارتباط با رامین طاهری هم خاطرنشان کرد: طاهری اولین حضورش در این وزن است و با رفتن قادریان به وزن 85 کیلو اکنون طاهری را در این وزن داریم. البته به اعتقاد من او وزنش از یوسف هم بالاتر می‌زند و باید کمی آهسته‌تر پیش رفته تا شرایط بهتری را به دست آورد.

وی محک قادریان را یکی از نکات اصلی این مسابقات می‌داند و معتقد است: قادریان شاید دیگر به وزن 80 کیلو بازنگردد. زمانی که رامین نبود من قادریان را در 80 نگه داشتم اما اکنون او کشتی‌گیر 85 کیلوگرم است، البته هنوز برای او زود است اما چون جوان است و تازه نفس می‌تواند به شرایط بهتری برسد. باید به این نکته توجه داشت که پس از المپیک 8 وزن در 3 مسابقات جهانی وجود دارد و طلای 80 کیلو با 85 کیلو تفاوتی در آن برهه ندارد. یا اینکه من اصرار دارم که گرایی به 71 بیاید به خاطر مدال‌های این وزن است که می‌تواند به گرایی برسد.

دارنده مدال نقره جهان با اشاره به 2 وزن پایانی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: علیاری یکی از شانس‌های اول طلای ایران در این مسابقات است. بعد از او هم امیر قاسمی منجزی می‌تواند در این مسابقات روی سکو برود و طلایی خوشرنگ را در سنگین وزن برای تیم ایران به دست آورد.

بنا تصریح کرد: نگاه من به قهرمانی است اما همه جای دنیا طلا طور دیگری است. برخی در این مدت می‌گفتند محمد بنا با هل دادن 3 طلای المپیک را با تیم ایران گرفت اما سؤال من این است که زمانی که هل نمی‌دادیم چند مدال می‌گرفتیم؟ وقتی یک کشتی‌گیر اوت می‌شود نمی‌توان از عملکرد او دفاع کرد، همان طور که وقتی کسی طلایی می‌شود نباید از او انتقاد کرد. عملکرد خوب یک کشتی‌گیر قابل ستایش است اما در کنارش باید طلایی شود، چون چند سال بعد کسی عملکرد خوب را یادش نمی‌ماند و تنها مدال است که در یادها خواهد ماند.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان