۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تعارف مسئولین با هم
کد خبر: ۱۳۸۶۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

یک قصه دنباله دار ...

تعارف مسئولین با هم

داشتم به این فکر می کردم که وقتی برنامه ای وزین با این سبک و سیاق در شهر برگزار می شود مسئول و متولی اصلی ماجرا کیست ؟ چه کسی را باید پاسخگو بدانیم ؟

 تعارف مسئولین با هم
داشتم به این فکر می کردم که وقتی برنامه ای وزین با این سبک و سیاق در شهر برگزار می شود مسئول و متولی اصلی ماجرا کیست ؟ چه کسی را باید پاسخگو بدانیم ؟ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ؟ مسئولین نظارت و بازرسی ؟ دانشکده شهید رجایی ؟ مخاطبان برنامه ؟ امام جمعه شهر ؟ بلیط فروش ها ؟ رقاص و رقاصه ها ؟ نوازندگان و خوانندگان ؟ بی خیالش اصلا .
همیشه در دعواها ثابت شده است که افراد توپ تقصیرات خود را آن قدر به این و آن پاس می دهند که ما هم اگر از سوال خود پشیمان نشویم دیگر دنبال جواب هم نخواهیم بود .
"آقای مسئول فرهنگی " شاید برای آنکه خدای ناکرده روحیه هنری یک عده خدشه دار نشود واژه مناست تری باشد .
چند وقت پیش در یکی از نمایشگاه های شهر تذکری به یکی آقای مسئول فرهنگی دادیم مبنی بر تند بودن آهنگ های مورد استفاده در نمایشگاه .
.
.
که ایشان در کمال خونسردی و البته با لحنی قاطع و به شکلی نسبتا محترمانه فرمودند شما در این حوزه دخالت نفرمایید ! به شما ارتباطی ندارد ! شما همان به برنامه حجاب برسید .
لحظه ای مبهوت ماندم که چگونه می توان منکر رابطه بین بدحجابی ها و دینداری ای سلیقه ای و موسیقی شد ؟ برای لطمه ندیدن باقی برنامه ها با دوستان توافق کردیم برای مدتی بی خیالش شویم .
.
شاید .
.
.
مدتی بعد فرزادخان فرزین به شهر رسیدند و مخاطبان ِ منتظر برنامه هم با بلیط هایی که پول صرفش شده بود وارد سالن شدند .
نواختن موسیقی همانا و هیجانات ِ ترمز بریده ی دختران و پسران حاضر در سالن همانا .
.
.
ظاهرا آقای مسئول فرهنگی در سالن حضور نداشته است که فضا و جو ایجاد شده در سالن ادامه پیدا می کند .
و الا همه ما می دانیم چقدر دغدغه مسائل فرهنگی استان خواب و خوراک را از آقای مسئول فرهنگی گرفته است ! باقی افراد حاضر در سالن هم به نحو شایسته ای برنامه را همراهی کرده بودند .
.
.
به هر حال کارفرهنگی را باید به هر نحوی حمایت کرد .
چه با دست .
.
چه با سکوت .
.
.
چه با رقص ! آقای مسئول فرهنگی که بابت مسائل پیش آمده در برنامه آقای فرزین متاثرشده بود تصمیم می گیرد برنامه های بعدی را خصوصی و بدون حضور هیچ خبرنگار و عکاسی برگزار کند که خدای نکرده خاطر کسی هم مکدر نشود .
این روش در مسائل فرهنگی کاملا قابل توجیه است .
محافل خصوصی برای برنامه های فرهنگی ِ دختر و پسرهای چشم به راه ! اینجا نروند می روند سراغ ماهواره ! البته مشخص نشد از کجا و چگونه خبر تک خوانی صدای زنان در محفل خصوصی ِ آقای مسئول فرهنگی پخش شد .
ظاهرا در محفل مورد نظر افراد با جنبه و با تقوا به شکل قلمبه ای دور هم جمع بوده اند .
طوری که شنیدن صدای زن برای آنها محدویتی نداشته است .
خلاصه آنکه اگر چه بودجه های فرهنگی برای برگزاری برنامه های فرهنگی تشکل ها و هیئات فرهنگی فراهم نیست ولی آقای مسئول فرهنگی حواسش هست که خدای نکرده چنین برنامه های وزینی حذف نشوند .
باتوجه به اینکه مخاطبان برنامه ها ظرفیت و استعداد بسیار بالایی از خودنشان دادند و توانستند کنسرت موسیقی را در حد یک جشن عروسی تنزل دهند انتظار می رود آقای مسئول فرهنگی نیز جبران نموده و هم چنان با استدلال هایی از این دست که موسیقی به ما ارتباطی ندارد سطح فرهنگ استان را ارتقا دهند .
منبع : بانونت

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان