۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اهمیت جشنواره فیلم رشد در ایجاد نشاط علمی و انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی
کد خبر: ۱۳۸۵۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد

اهمیت جشنواره فیلم رشد در ایجاد نشاط علمی و انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر اهمیت نقش جشنواره فیلم رشد در ایجاد نشاط علمی و انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی تاکید کرد.

اهمیت جشنواره فیلم رشد در ایجاد نشاط علمی و انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی-تربیتی رشد که در سالن جلسات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره فیلم رشد در جهت رفع برخی مشکلات حوزه تعلیم و تربیت بسیار موثر است.

وی افزود: با توجه به هدف آموزش و پرورش در ایجاد فضای علمی بانشاط برای دانش‌آموزان، فضای ثابت و یکنواخت کلاس‌های درس یکی از آسیب‌های جدی در راستای تحقق این هدف به شمار می‌آید.

قاسمی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است که ما در انتقال یادگیری یعنی به کارگیری آنچه آموخته‌ایم در زندگی، خیلی موفق نیستیم این در حالی است که برخی تصور می‌کنند انتقال یادگیری به معنای حفظ مطالب درسی است که معلمان به دانش‌آموزان می‌آموزند.

وی تصریح کرد: نظام آموزشی کشور بیشتر در جهت تقویت پرورش حافظه منطقی و ریاضی حرکت کرده و در پرورش حافظه فضایی، تجسمی و تحلیلی خیلی قوی نبوده است.

قاسمی اضافه کرد: از سوی دیگر انتقال مفاهیم تربیتی امری بسیار دشوار است که در این راستا فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد در انتقال مفاهیم تربیتی که یکی از دغدغه‌های مهم والدین و آموزش و پرورش است، بسیار موثر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اهمیت نقش جشنواره فیلم رشد در ایجاد نشاط علمی و انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی ادامه داد: نظام آموزشی کشور بیشتر در حوزه آموزش‌های شناختی، ریاضی و منطقی حرکت کرده و لازم است تا در جهت تقویت حافظه تجسمی و دیداری نیز قدم‌های محکمی برداشته شود.

وی در پایان بیان کرد: دانش‌آموزان نیز باید از هم اکنون با مطالعه و تماشای فیلم‌های مفید و سازنده برای ساختن فیلم‌های موثر اقدام کنند زیرا هدف اصلی انسان از زندگی، ساختن است.

در ادامه شمس الله غلامی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین اظهار کرد: همه ساله در این ایام شاهد افتتاحیه جشنواره فیلم رشد هستیم که در سراسر میهن اسلامی به ویژه در آموزش و پرورش، کلاس‌های درس و مناطق محروم به اشکال مختلف فیلم‌هایی برای دانش‌آموزان پخش می‌شود.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته در ناحیه یک بیش از 25 مرکز اجرای فیلم رشد پیش بینی
شده از جمله 2 مرکز ثابت در کانون پرورشی فکری قزوین و فرهنگسرای معلم اقبالیه همچنین 3 مرکز سیار برای سایر مدارس مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم پیام جشنواره را به دانش‌آموزان و معلمین انتقال دهیم.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان