۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جشنواره فیلم رشد در قزوین آغاز به‌کار کرد
کد خبر: ۱۳۸۵۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

جشنواره فیلم رشد در قزوین آغاز به‌کار کرد

چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی-تربیتی رشد صبح امروز با حضور مسئولان استانی در قزوین آغاز به‌کار کرد.

جشنواره فیلم رشد در قزوین آغاز به‌کار کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی-تربیتی رشد، صبح امروز با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.
جشنواره رشد همه ساله به منظور شناسایی و انتخاب بهترین فیلم‌های آموزشی و تربیتی برگزار می‌شود.
این جشنواره که بیش از 40 سال از تاریخ شروع اجرای آن می‌گذرد در سال 1342 هجری شمسی، توسط اداره فعالیت‌های سمعی و بصری وزارت فرهنگ وقت با نام فستیوال بین‌المللی فیلم‌های آموزنده در تهران برگزار شد‌.
پس از 5 دوره برگزاری، واژه جشنواره برای نخستین بار به زبان فارسی برای نامیدن این رویداد بزرگ به کار گرفته شد.
جشنواره فیلم رشد در دوره ششم به جشنواره فیلم‌های آموزشی تبدیل شد و پانزدهمین دوره برگزاری جشنواره فیلم رشد و نخستین دوره برگزاری آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پس از چند سال وقفه با عنوان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی و تربیتی با شرکت 21 کشور از سراسر جهان در سال 1364 همزمان با هفته معلم در تهران برگزار شد.
در دوره بیستم نام این جشنواره با عنوان جشنواره فیلم‌های علمی و آموزشی تربیتی رشد نامگذاری شد و در سال 1372 جشنواره بین المللی فیلم رشد علاوه بر تهران در سایر استان‌های کشور نیز برگزار و از سال 80 به صورت ادواری در سراسر کشور اجرا می‌شود.
در سال جاری 8 فیلم در مقطع ابتدایی شامل 6 فیلم ایرانی و 2 فیلم خارجی، 11 فیلم در مقطع متوسطه اول که 7 فیلم ایرانی و 4 فیلم خارجی و 13 فیلم دیگر نیز در سطح متوسطه دوم شامل 8 فیلم ایرانی و 5 فیلم خارجی همچنین 16 فیلم برای دانشجویان تربیت معلم که 10 فیلم ایرانی و 6 فیلم خارجی می‌باشند، ساخته شده است.
دو فیلم دانش‌آموزی از استان قزوین با نام‌های «من بهار هستم» و «دایره» به جشنواره فیلم رشد امسال راه یافتند که در سال آینده اکران خواهند شد. 

شمس الله غلامی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین در این مراسم اظهار کرد: انتقال مفاهیم آموزشی از طریق دو حس بینایی و شنوایی محقق می‌شود و به طور معمول این کار با کمک حس دیداری بهتر صورت می‌گیرد.

غلامی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره رشد عنوان کرد: شناسایی و معرفی استعدادهای برتر از اهداف برگزاری جشنواره است چرا که همه انسان‌ها از نبوغ و خلاقیت خاصی برخوردارند از این رو برای شکوفایی استعدادها این بستر از طریق برگزاری جشنواره رشد مهیا می‌شود.

وی تصریح کرد: کتاب همراه خوبی برای دانش‌آموزان و معلمان است اما فیلم‌های آموزشی در امر تعلیم و تربیت بسیار موثرند زیرا 75 درصد تاثیرات یادگیری از طریق نمایش فیلم محقق می‌شود.

غلامی بیان کرد: اگر از هنر نمایشی با نگاه هدفمند و برنامه‌ریزی شده معلم در جهت انتقال مفاهیم آموزشی استفاده شود به طور قطع امر یادگیری نیز به شکل مناسبی انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: توسعه فرهنگ به کارگیری فیلم‌های آموزشی در فرآیند آموزشی یکی دیگر از اهداف مهم این جشنواره است.

گفتنی است؛ چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های آموزشی-تربیتی رشد از تاریخ 24 تا 29 بهمن ماه در استان قزوین برگزار می‌شود. 
 مراسم افتتاحیه این جشنواره به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین و اختتامیه آن در شهر تاکستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان