۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اِحیای "تولی و تبری" در جامعه ما را مورد پسند خدا قرار می‌دهد/ امروز عده‌ای با خط‌کش غیردین به مقام و جایگاه دست پیدا می‌کنند
کد خبر: ۱۳۸۴۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ساعت: ۹:۳۱ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام ماندگاری در قزوین:

اِحیای "تولی و تبری" در جامعه ما را مورد پسند خدا قرار می‌دهد/ امروز عده‌ای با خط‌کش غیردین به مقام و جایگاه دست پیدا می‌کنند

حجت الاسلام ماندگاری گفت: تولی و تبری دو نکته از مسائل دینی ماست یعنی دوستی و دشمنی ما برای خدا باشد، با اِحیای تولی و تبری در زندگی می‌توان مورد توجه خدای متعال و ائمه اطهار قرار گرفت.

اِحیای "تولی و تبری" در جامعه ما را مورد پسند خدا قرار می‌دهد/ امروز عده‌ای با خط‌کش غیردین به مقام و جایگاه دست پیدا می‌کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام ماندگاری، مسئول ستاد شهدای کل کشور شب گذشته(جمعه) در یادواره شهدای عملیات والفجر 8 در مسجد امام خمینی شهر قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین 164 شهید در عملیات والفجر 8 تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: امروز مهمانی شهدایی است که سر سفره حضرت اباعبدالله حضور داشته و منتخب آسمان هستند.
وی با بیان اینکه امام دیروز و امام امروز درباره مقام شهدا فرمودند:" همه صالحان غبطه مقام شهیدان را می‌خورند."، اذعان کرد: شهدا از سوی خدای متعال انتخاب شده‌اند و در جوار صالحین و انبیاء الهی حضور دارند و قرآن می‌فرماید:" شهدا از سفره الهی رزق و روزی می‌خورند."
این مسئول در ادامه افزود: امشب مهمانی 164 لاله پرپر است که امام زمان(عج) و مادرشان حضرت زهرا(س) به آنها افتخار می‌کنند زیرا عملیات والفجر 8 با رمز یا زهرا(س) رقم خورد، آیت الله جوادی آملی می‌فرمایند:" هرکس عند رب یرزقون را بفهمد مقام شهدا را درک خواهد کرد."
وی با طرح این سوال که شهدا با اینکه معصوم نبودند چطور مورد انتخاب الهی قرار گرفتند؟ گفت: ائمه الهی در اصلاب مطهر پرورش یافته و با عصمت به مقام شهادت دست پیدا کردند؛ اما شهدای ما که اینگونه نبودند.
ماندگاری ادامه داد: آیا امروز هم می‌توان به مقام گزینش الهی دست پیدا کرد و هم اکنون شرایط دستیابی به مقام شهادت وجود دارد؟ بله، طبق آیات قرآن این شرایط در همه ادوار فراهم است.
وی ابراز کرد: یک عده با شهادت از این دنیا می‌روند و برخی دیگر هم با فرهنگ شهادت در این دنیا زندگی می‌کنند، ما در کوچه پس کوچه‌های دنیا گم شده‌ایم باید به سراغ خانواده‌های شهدا رفته و از رمز انتخاب شهدا مطلع شویم.

باید دعا کرد اما نباید برای خدا تکلیف مشخص کنیم

مسئول ستاد شهدای کل کشور بیان کرد: خدای متعال به وجود شهید در دنیا برکت می‌دهد، هم اکنون برخی مسئولان خارجی درخواست تدفین شهدای ما را در دانشگاه‌های خود دارند، رمز این برکت چیست؟
وی رمز برکت حضور شهدا را سه مورد دانست و توضیح داد: خدای متعال به همه انسان‌ها قدرت انتخاب داده و عقل قوه اختیار است، دوم اینکه خدای متعال به ما خط کش انتخاب را هم داده، یعنی حدود دینمداری را برای ما مشخص کرده است و هرکس خارج از این مبانی قدم بردارد، دچار خسران می‌شود.
این کارشناس دینی تصریح کرد: برخی امروز با انتخاب خود به مقام و منسب دست پیدا می‌کنند اما اگر با خط دین نباشد در قیامت ضرر کرده و پشیمان می‌شوند.
وی تاکید کرد: نکته سوم این است که شهدا با آگاهی به اینکه خدای متعال آفریننده انسان است رضایت خود را در رضایت او قرار دادند، هرکس قصد شهدایی زندگی کردن را دارد باید هرچه را خدا می‌پسندد، مورد پسند و رضایت او هم قرار بگیرد.
ماندگاری با بیان اینکه خدا مشکل پسند است نه خوشگل پسند، گفت: تولی و تبری دو نکته از مسائل دینی ماست یعنی دوستی و دشمنی ما برای خدا باشد، با اِحیای تولی و تبری در زندگی می‌توان مورد توجه خدای متعال و ائمه اطهار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه باید دعا کرد اما نباید برای خدا تکلیف مشخص کنیم، گفت: امروز بیشتر ما با ادعای دینداری رضایت خدای متعال را کنار گذاشته‌ و گلایه داریم چرا عنایاتی چون مقام شهدا نصیب ما نمی‌شود و به دنبال تنظیم شدن پروردگار با آرزوهای خودمان هستیم.
این مسئول افزود: اگر ما هم پسند خود را در پسند خدا قرار دهیم زندگی شهدایی خواهیم داشت و پروردگار ما را بالا خواهد برد؛ آن مسئولی که در اداره رشوه و دروغگویی را می‌پسندد یعنی پسند خدا را نپسندیده است.
وی در پایان ابراز کرد: برای اینکه پذیرش پسند خدا برای ما آسان شود باید قبل از هر انتخاب با کارشناسان دینی مشورت کرد و راه درست را برگزید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان