۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار تجهیز آزمایشگاه به دانشگاه‌ها در سال آینده
کد خبر: ۱۳۷۹۶۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار تجهیز آزمایشگاه به دانشگاه‌ها در سال آینده

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در سال آینده ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار تجهیز، نوسازی و مقاوم‎سازی آزمایشگاه‌ها به دانشگاه‌های کشور اختصاص می‌یابد.

اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار تجهیز آزمایشگاه به دانشگاه‌ها در سال آینده

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در سال آینده 400 میلیون دلار اعتبار تجهیز، نوسازی و مقاوم‎سازی آزمایشگاه‌ها به دانشگاه‌های کشور اختصاص می‌یابد.

به گزارش سرویس پژوهشی صبح قزوین ، دکتر محمدحسین امید در مراسم جشن انقلاب و افتتاح فاز 2 دانشکده تولید گیاهی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اعلام این خبر اظهار کرد: این اعتبارات در صورتی به دانشگاه‌ها تخصیص داده می‌شود که برای آن اعلام برنامه کرده باشند و این میزان اعتبار برای طرح‎های شاخص و هدفمند خواهد بود.

وی تأکید کرد: باید دانشگاهیان استان گلستان اولویت‌ها و نیازهای پژوهشی را شناسایی و با پرداختن به آنها از فرصت موجود در سال آینده برای توسعه استان استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که ما دانشگاهیان بیش از اقشار مختلف جامعه مدیون امام و انقلاب هستیم، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در زمان دفاع مقدس با آنکه در فرمان‌های خود مردم و مسؤولان را به دفاع از میهن اسلامی و دفاع از حیثیت و شرف کشور دعوت می‎کرد، اما همیشه بلافاصله موضوع دانشگاه و توسعه دانشگاه را به مسؤولان سفارش می‎کرد.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره)، دانشگاه را رکن مهمی در استقلال کشور می‌دانست و هیچ‌گاه از حمایت از دانشگاهیان غافل نبود.

وی گفت: در مهرماه امسال تقریباً برای هر متقاضی رشته‎های مهندسی دو صندلی وجود داشت و این در حالی است که در سالیان گذشته به ازای هر 20 متقاضی یک صندلی دانشگاهی داشتیم و این رشد بسیار قابل‌توجهی است.

دکتر امید افزود: در حال حاضر رتبه علمی کشور ما در دنیا در جایگاه شانزدهم است و ما این رتبه را نیز کافی نمی‎دانیم و باید در جایگاه اول دنیا قرار بگیریم که به‌طور قطع راهی دشوار را در پیش خواهیم داشت.

وی یادآور شد: در زمان شروع به کار دولت یازدهم، در بخش وزارت علوم در دانشگاه‎ها، سه میلیون مترمربع پروژه نیمه‎کاره وجود داشت که از این میزان تا امروز بیش از یک‌میلیون مترمربع آن به بهره‎برداری رسید و در دهه فجر نیز شاهد بهره‎برداری 248 هزار مترمربع از آن بوده‎ایم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار کرد: برای نخستین‌بار در طول عمر راه‎اندازی دانشگاه در کشور، دولت تدبیر و امید برای سال 1395 سهم تحقیقات از تولید ناخالص داخلی را از 47 صدم درصد به یک و پنج‌صدم درصد افزایش داده است که اعتباری بالغ‌بر هفت هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان