۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین وام جعاله مسکن ۲۰ میلیون تومان می‌شود/ با ۱۰ میلیون امکان تعمیر وجود ندارد
کد خبر: ۱۳۷۸۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

وام جعاله مسکن ۲۰ میلیون تومان می‌شود/ با ۱۰ میلیون امکان تعمیر وجود ندارد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از موافقت این وزارت با پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی مبنی بر افزایش مبلغ وام جعاله مسکن به ۲۰ میلیون تومان خبر داد.

وام جعاله مسکن ۲۰ میلیون تومان می‌شود/ با ۱۰ میلیون امکان تعمیر وجود ندارد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، حامد مظاهریان با بیان اینکه به دنبال اجرای اقدامات مؤثری در وزارت راه و شهرسازی هستیم تا محرک‌های جدید به بخش مسکن وارد کنیم، اظهار کرد: یکی از این محرک‌ها، تلاش برای افزایش میزان تسهیلات تعمیر مسکن یا همان وام جعاله مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مکاتبات بانک مسکن با مقامات بانک مرکزی برای افزایش وام جعاله از 10 به 20 میلیون تومان گفت: امیدواریم مقامات بانک مرکزی نیز با این پیشنهاد بانک مسکن موافقت کرده و این درخواست افزایش تسهیلات جعاله مسکن اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در پی افزایش وام خرید مسکن از 35 به 60 میلیون تومان شاهد استقبال از این تسهیلات در بازار مسکن و خرید «اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن» در فرابورس هستیم، افزود: همین استقبال از وام 60 میلیون تومانی سبب شده تا قیمت اوراق کمی افزایش یابد و مصرف‌کنندگان عملا همه وام 10 میلیون تومانی جعاله را بابت خرید اوراق متقاضی شوند. به همین دلیل پیگیری‌های بانک مسکن برای افزایش وام جعاله از 10 به 20 میلیون تومان، قدرت خرید بیشتری به خریداران مسکن خواهد داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: از دیگر دلایل تلاش وزارت راه و شهرسازی برای موافقت بانک مرکزی با افزایش مبلغ وام جعاله مسکن از 10 به 20 میلیون تومان، بی‌اثر بودن مبلغ فعلی این وام برای کسانی است که خواهان تأمین نقدینگی، صرفا برای تعمیرات واحد مسکونی خود هستند و نمی‌خواهند از آن برای افزایش نقدینگی خود در خرید مسکن استفاده کنند؛ حقیقتا با 10 میلیون تومان امکان تعمیرات اساسی واحد مسکونی وجود ندارد.

انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان