۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حضور تیم انیمیشن ساز قزوین در جشنواره فیلم فجر امسال
کد خبر: ۱۳۷۸۴۱ نویسنده: محمد برادران تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول استودیو فیلم و انیمیشن پویاگران در مصاحبه با صبح قزوین بیان کرد

حضور تیم انیمیشن ساز قزوین در جشنواره فیلم فجر امسال

انیمیشن ساز قزوینی گفت: استودیو فیلم و انیمیشن پویاگران استان قزوین افتخار داشت که در جشنواره فیلم فجر سال جاری در تولید دو انیمیشن سینمایی "فهرست مقدس" و " نبرد خلیج فارس ۲" همکاری کند.

حضور تیم انیمیشن ساز قزوین در جشنواره فیلم فجر امسال
محمد برادران، مسئول استودیو فیلم و انیمیشن پویاگران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، درباره حضور تیم انیمیشن ساز استان قزوین در جشنواره فجر امسال اظهار کرد: دو انیمیشن سینمایی به نام‌های "فهرست مقدس" و " نبرد خلیج فارس 2" از کارهای قوی ارائه شده در جشنواره فیلم فجر امسال است.
وی در ادامه افزود: فهرست مقدس به تهیه کنندگی و کارگردانی آقای همدانی و نبرد خلیج فارس 2 نیز به کارگردانی آقای فرهاد عظیما آماده شده است.
این کارگردان انیمیشن عنوان کرد: استودیو فیلم و انیمیشن پویاگران استان قزوین افتخار داشت که در جشنواره فیلم فجر سال جاری در تولید دو انیمیشن سینمایی "فهرست مقدس" و " نبرد خلیج فارس 2" همکاری کند.
وی ادامه داد: هنرمندان انیمیشن ساز قزوینی در استودیو پویاگران در سکانس پایانی "فهرست مقدس" بخش شبیه سازی سه بُعدی آب دریا و رِندر آن را انجام داده‌اند، موضوع این انیمیشن درباره اصحاب اُخدود که در قرآن ذکر شده و به صورت انیمیشن و فانتزی به تصویر کشیده شده است.
برادران عنوان کرد: موضوع " نبرد خلیج فارس 2" درباره جنگ ایران و آمریکا و اسرائیل است که سال گذشته با حضور 10 روزه تیم ما در مشهد 10 پِلان میانی این انیمیشن سینمایی ساخته شد
وی با بیان اینکه در هر دوی این انیمیشن‌ها از استودیوهای بیشتری برای بالا بردن کیفیت کار استفاده شده است، گفت: حضور تیم انیمیشن ساز قزوین در پروژه‌های کشوری زمینه پیشرفت ما را فراهم می‌کند زیرا کار و فضا حرفه‌ای‌تر می‌شود.

انیمیشن سازان قزوین در بحث شبیه سازی سه بُعدی بسیار قوی عمل می‌کنند


این تهیه کننده انیمیشن اذعان کرد: البته تکنیک بالا و کار قوی هنرمندان انیمیشن ساز قزوین زمینه اعتماد کارگردانان برجسته کشور را فراهم کرده است تا تولید قسمت‌هایی از کار را برای ما بسپارند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای دفتر ما در بحث شبیه سازی سه بُعدی بسیار قوی عمل می‌کنند، بیان کرد: تخصص نیروهای قزوین، تیم کارگردانی قزوین و مشهد را برای ساخت این دو پروژه متحیر کرد، زیرا آنها احتمال وجود این متخصصان خوب را در شهرستان‌ها نمی‌دادند.
این تهیه کننده انیمیشن گفت: کار فهرست مقدس و نبرد خلیج فارس 2 از لحاظ فنی بسیار قوی هستند و توان کسب رتبه برتر در جشنواره فجر امسال را دارند.
وی افزود: برای اولین بار در کشور است که ساخت و ارائه 8 انیمیشن سینمایی در جشنواره فجر را شاهد هستیم و جای امیدواری برای پیشرفت و توسعه این حوزه را وجود دارد.
برادران تصریح کرد: هدف ما حفظ نیروهای نخبه و مستعد در حوزه انیمیشن است تا در سالیان آینده بتوانیم با حمایت‌های لازم و فراهم شدن زیرساخت‌ها، به تولید یک انیمیشن سینمایی اقدام کنیم.
وی تاکید کرد: هم اکنون ساخت انیمیشن در ایران تا 70 درصد در دستان نیروهای ارزشی و انقلابی است که با ادامه این روند در سال‌های آینده با افزایش تعداد کارهای باکیفیت در جشنواره روبرو خواهیم بود.
مسئول استودیو فیلم و انیمیشن پویاگران در پایان عنوان کرد: تشکیل شبکه فرهنگی و ارتباط و تعامل سازنده انیمیشن سازان کشور با یکدیگر کارهای باارزشی را در این حوزه رقم زده است که امیدواریم در استان نیز شاهد این موارد باشیم.
انتهای پیام/2002  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان