۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی انقلاب بود
کد خبر: ۱۳۷۷۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی انقلاب بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود، به همین دلیل باید این فرهنگ بین آحاد جامعه گسترش یابد.

فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی انقلاب بود
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در همایش زورخانه‌ای پهلوانان جانباز قزوین به منظور تجلیل از عباس یوسفی‌افشار، گفت: همایش امروز تقدیر از شخص خاصی نیست بلکه تجلیل از صبر، پایداری، مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه در این مراسم از شخصیتی تجلیل می‌شود که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته و توانسته وظیفه و تکلیف خود را در این مقطع حساس نظام، به خوبی انجام بدهد، افزود: ما به عنوان نمونه از مقام شامخ حاج عباس یوسفی افشار تقدیر به عمل می‌آوریم تا آحاد جامعه از ایثار و رشادت‌های این جانباز الگو بگیرند.

حقایق‌پور با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این پیروزی عوامل متعددی مانند رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره)، پشتیبانی مردم از رهبری و اتحاد و وحدت وصف‌ناپذیر قشرهای مختلف مردم نقش داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود زیرا این فرهنگ به همه جریان‌های مردم جهت داد و موجب اتحاد و وحدت مردم شد.

این مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین بیش از 3 هزار شهید و 6 هزار و 600 جانباز و 660 آزاده تقدیم نظام اسلامی ایران کرده است، گفت: از این آمار یکصد نفر از شهدا، جانبازان و آزادگان دوران انقلاب اسلامی هستند.

جانبازان و خانواده‌های شهدای انقلاب مظلوم‌ترند
وی افزود: ایثارگران، خانواده‌های شهدا و ایثارگران عزیز هستند و احترامشان برای آحاد جامعه و مسئولین واجب است و باید تکریم شوند، چون عزت، شرف و آنچه را به دست آوردیم مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های آنها هستیم.

حقایق‌پور با بیان اینکه جانبازان و خانواده‌های شهدای انقلاب مظلوم‌ترند، گفت: مجروحین دفاع مقدس به بیمارستان‌ها برای درمان می‌رفتند، ولی مجروحین انقلاب اسلامی به دلیل حضور ساواک نمی‌توانستند به مراکز پزشکی برای درمان مراجعه کنند به همین دلیل جانبازان و شهدای انقلاب مظلوم‌تر از دفاع مقدس هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید، گفت: این انقلاب دستاوردهای مختلف در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و علمی داشته است.

وی با بیان اینکه استقرار حکومت اسلامی بر پایه ولایت فقیه از مهمترین دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی است، گفت: 2500 سال، پادشاهان ظالم بر ایران حکومت می‌کردند و ظلم‌های متعددی را بر مردم روا می‌داشتند که با برپایی انقلاب، این حکومت برچیده شد.

انقلاب، مشارکت مردم را در اداره کشور افزایش داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برپایی انقلاب اسلامی موجب ارتقای آگاهی مردم و افزایش مشارکت مردم در امور حکومتی شده است.

حقایق‌پور گفت: قبل از انقلاب اسلامی بیش از 90 درصد مسئولیت‌ها توسط شاه و سران استکبار تعیین می‌شد ولی بعد از انقلاب همه مسئولیت‌ها کشوری به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شد، تحقق این موضوع دستاورد بزرگی برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دست یافتن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دستاورد دیگر سیاسی انقلاب اسلامی بود، افزود: قبل از انقلاب، کشور ما با وابستگی به قدرت‌های استکباری اداره می‌شد و اگر حمایت‌های آنان نبود به هیچ عنوان ایران دوام نداشت.

این مسئول با بیان اینکه سران استکبارهای جهانی با تصمیم خودشان بدون دخالت شاه در مسایل مختلف ایران دخالت می‌کردند و عزل و نصب‌های حکومتی نیز توسط آنها صورت می‌گیرد، افزود: امروز بعد از انقلاب، کشور ما مستقل و مقتدر در عرصه‌های مختلف جهانی و منطقه‌ای است، به نحوی که جهان فهمیده که مشکلات و بحران‌های دنیا بدون مشارکت ایران حل شدنی نیست.

انقلاب وابستگی ایران به نفت را کاهش داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه آزادی هدیه جمهوری اسلامی است، گفت: علمای علوم اجتماعی آزادی را به معنی رشد، پیشرفت و بالندگی کشور تعریف کردند که این موضوع با برپایی انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه علمای اسلام قبل از انقلاب حق ورود به مسائل مختلف حتی علوم متعارف نداشتند، افزود: به برکت جمهوری اسلامی امروز آنها در مسائل مختلف ورود پیدا کرده و به همه علوم دسترسی پیدا کردند.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی ایران وابستگی 100 درصد به نفت داشته و اقتصاد تک محصولی بود، گفت: به برکت انقلاب و با تدبیر عالی مسئولین نظام زیر نظر مقام معظم رهبری، در لایحه 95 دولت، اتکای ایران به نفت به کمتر از 30 درصد رسیده است.

این مسئول افزود: ایران در سال‌های آینده احتیاجش به نفت، حداقل می‌شود و نیازی به فروش نفت خام نخواهد داشت و از اقتصاد تک محصولی خارج خواهد شد که این بزرگترین دستارود انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

انقلاب، ایران را در فناوری نظامی به خودکفایی رساند
وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلامی در طول 8 سال دفاع مقدس در تهیه ابتدایی‌ترین سلاح‌های نظامی ناتوان بودند، گفت: امروز کشور ما در بعد فناوری نظامی به خودکفایی رسیده و با بومی‌سازی تسهیلات به استفاده از آن دست یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ایجاد شجره طیبه بسیج و سپاه را از دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: این دو نهاد در مقاطع و بحران‌ها زیر نظر رهبری، پشتیبان ملت بودند و به بهترین وجه ادای وظیفه کردند.

این مسئول افزود: همچنین نیروی انتظامی و ارتش نیز بعد از انقلاب اسلامی متحول شدند و به توانایی‌های بی‌نظیری دست یافتند و امروز دست به دست هم دادند تا کشور را از گزند دشمنان محافظت کنند.

ناامید کردن دشمنان با حضور گسترده مردم در 22 بهمن
حقایق‌پور با اشاره به اینکه دو حماسه بزرگ 22 بهمن و 7 اسفند پیش روی ملت ایران است، گفت: ملت ما با وحدت، اتحاد و یکپارچگی که رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود، با حضور گسترده در راهپیمایی و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری امید دشمنان را نا امید خواهند کرد.

انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی بنیاد شهید قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان