۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تاکنون ۵۵ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص یافته است
کد خبر: ۱۳۷۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مجری طرح گندم استان قزوین:

تاکنون ۵۵ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص یافته است

نوری نیا: در راستای جایگاه تولید گندم در امنیت غذایی کشور تاکنون ۵۵ هزار هکتار از مزارع استان قزوین به کشت گندم اختصاص یافت.

تاکنون ۵۵ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش صبح قزوین، حمید نوری نیا مجری طرح گندم استان قزوین گفت: در راستای جایگاه تولید گندم در امنیت غذایی کشور و نقش این محصول در الگوی کشت محصولات پاییزه، 55 هزار هکتار از مزارع آبی و دیم استان به زیر کشت این محصول رفته است .

نوری نیا اظهار کرد: از این میزان مزارع کشت شده حدود 14 هزار هکتار گندم آبی و 41 هزار هکتار گندم دیم است.

وی ادامه داد: کشت غلات پاییزه استان از اوایل مهر ماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت که غالباٌ کشت های استان به صورت مکانیزه کامل و نیمه مکانیزه انجام می شود.

این مسئول پیش بینی کرد: با توجه به افزایش قیمت تضمینی گندم به 10 هزار و 500 ریال در سال زراعی جاری کشت این محصول با استقبال خوب زارعین استان مواجه شود.

نوری نیا با اشاره به هدفمند نمودن امکانات و پتانسیل های وزارت جهاد کشاورزی بر تولید گندم تصریح کرد: به منظور اجرایی کردن طرح محوری خودکفایی گندم در کشور این استان نیز با اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی های لازم فعالیت ویژه خود را از اوایل سال زارعی جاری آغاز نموده است.

وی از کشاورزان درخواست کرد: نسبت به آماده سازی بستر خاک، ترجیحاٌ با استفاده از دستگاه های کم خاک ورز و همچنین انتخاب بذر مناسب با مشاوره کارشناسان مراکز خدمات و بخش خصوصی و رعایت دقیق تاریخ کشت، میزان بذر مصرفی و تنظیم دستگاه های کارنده در راستای کمیت و کیفیت این محصول مهم گام بردارند.

انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان