۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جهاددانشگاهی برای مقابله با بحران کم آبی کمک کند
کد خبر: ۱۳۷۵۶۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

جهاددانشگاهی برای مقابله با بحران کم آبی کمک کند

استاندار قزوین تأکید کرد: استانداری و مجموعه مدیریت استان، آمادگی حمایت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی را دارد.

جهاددانشگاهی برای مقابله با بحران کم آبی کمک کند

استاندار قزوین تأکید کرد: استانداری و مجموعه مدیریت استان، آمادگی حمایت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی را دارد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه قزوین، فریدون همتی در جلسه با رئیس جهاددانشگاهی کشور اظهار کرد: در سطح ملی با دستاوردهای جهاد آشنایی داشتم و در استان قزوین نیز زمینه‌های خوبی وجود دارد تا جهاددانشگاهی به آن ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اضافه برداشت 880 میلیون مترمکعب آب در قزوین، افزود: استان در حوزه‌ آب با مشکل روبه‌رو است چرا که آب شرب، صنعت و کشاورزی استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و در حال حاضر با برداشت منفی روبه‌رو هستیم که در سال‌های آینده تهدیدی برای استان به شمار می‌رود.

استاندار قزوین اضافه کرد: از سوی دیگر، نباید تولید و کشاورزی استان کاهش پیدا کند اما با ادامه‌ همین روند در آینده با بحران کم‌آبی مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت، حوزه‌ گسترده‌ای دارد به لحاظ پایین بودن بهره‌وری واحدهای استان با چالش روبه‌رو هستیم بنابراین به دنبال این هستیم تا رشد 8 درصدی محل‌های بهره‌وری که کشور به دنبال آن است را تحقق ببخشیم.

همتی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری استان ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که همه آن‌ها جای کار دارد، افزود: قزوین در حوزه‌ پزشکی نیز آمادگی دارد از تجربیات پژوهشگاه رویان استفاده و حمایت کند.

وی ادامه داد: برای انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری قزوین و جهاددانشگاهی باید یک گروه کارشناسی ظرفیت‌های دو مجموعه را برای همکاری شناسایی کند تا هرچه بهتر از ظرفیت و دانش این نهاد انقلابی استفاده کنیم.

استاندار قزوین تأکید کرد: استانداری و مجموعه مدیریت استان آمادگی حمایت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی را دارد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان