۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین اخذ دو تائیدیه علمی اختراع توسط محققان دانشگاه سمنان
کد خبر: ۱۳۷۴۸۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اخذ دو تائیدیه علمی اختراع توسط محققان دانشگاه سمنان

محققان دانشگاه سمنان از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران دو تائیدیه علمی اختراع دریافت کردند.

اخذ دو تائیدیه علمی اختراع توسط محققان دانشگاه سمنان

محققان دانشگاه سمنان از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران دو تائیدیه علمی اختراع دریافت کردند.

به گزارش سرویس علمی صبح قزوین ، داود معروفی، مسؤول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: دو اختراع «نانوسیال آب پایه اکسید منیزیم» و «فرایند سرمایش تبخیری دو مرحله‌ای با استفاده از کویل سرمایی» با تائید شورای تخصصی ارزیابی اختراعات پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان موفق به اخذ تائیدیه علمی از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران شدند.

معروفی افزود: اختراع «نانوسیال آب پایه اکسید منیزیم» توسط دکتر سیف‌الله سعدالدین، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک، محمد همت اسفه، حسین حاتمی، سیدهادی رستمیان و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان که در اداره کل مالکیت صنعتی به شماره 82569 در سال 1393 به ثبت رسیده بود، موفق به اخذ تائیدیه علمی اختراع از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران شد.

وی با اشاره به اختراع «فرایند سرمایش تبخیری دو مرحله‌ای با استفاده از کویل سرمایی» اظهار کرد: این اختراع را مهدی خیرالدین و مازیار کاظمی از اعضای هیأت مدیره یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل مالکیت صنعتی به شماره 83908 در سال 1393 به ثبت رسانده بودند که موفق به اخذ تائیدیه علمی اختراع از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران شد.

سیدهادی رستمیان در توضیح اختراع «نانوسیال آب پایه اکسید منیزیم» گفت: این سیال عامل حرارتی از دو فاز جامد و مایع تشکیل شده است که فاز مایع یا همان سیال پایه، آب خالص و فاز جامد شامل نانوذرات اکسید منیزیم است.

وی تصریح کرد: نانوذرات اکسید منیزیم به صورت پایدار در سیال پایه تعلیق می‌شوند و باعث افزایش قابل توجه هدایت حرارتی، ضریب انتقال حرارت جابجایی و افزایش کارایی و بهره‌وری سیستم‌های مختلف مرتبط با انتقال حرارت می‌شوند.

مهدی خیرالدین هم در توضیح اختراع «فرایند سرمایش تبخیری دو مرحله‌ای با استفاده از کویل سرمایی» گفت: فرایند سرمایش دو مرحله‌ای، به عنوان فرایندی نوین در صنعت تهویه مطبوع توانایی خروجی بازده 1.5 برابر خنکی در توان مصرفی مشابه محصولات رقیب را داراست.

خیرالدین، کاهش 20 درجه سانتیگراد دمای هوای ورودی را از مهمترین مزیت‌های این محصول عنوان و تصریح کرد: از دیگر قابلیتهای محصول، حجم کمتر (قابل توجه در صادرات)، قیمتی در حدود کولرهای آبی و طراحی جدید ظاهر محصول که علاوه بر فرایند سرمایش، نیاز به تعمیر و نگهداری سالیانه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان