۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هیچ خیری در ترویج موسیقی و کنسرت نیست
کد خبر: ۱۳۷۴۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین:

هیچ خیری در ترویج موسیقی و کنسرت نیست

امام جمعه موقت قزوین برگزاری کنسرت را مصداق پرداختن به لهو و لعب برشمرد و تصریح کرد: هیچ خیری در ترویج موسیقی و کنسرت نیست.

هیچ خیری در ترویج موسیقی و کنسرت نیست
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به برگزاری کنسرت های بحث برانگیز اخیر در قزوین خاطر نشان کرد: شهر مذهبی و ریشه دار قزوین و مردم متدین آن، حرمت خاص مذهبی، دینی و معنوی دارند که نباید آن را شکست و من  تعجب می کنم مسئولی که متصدی امور فرهنگی در استان است با اینکه فردی متدین و مذهبی و تربیت شده مکتب قرآن است، چگونه در پیش چشمان وی این اتفاقات رخ می دهد و به تدریج گسترش پیدا می کند.
وی در ادامه افزود: در اینجاست که سودجویان با ادامه پیدا کردن این کنسرت ها جرات پیدا می کنند که بیشتر بر ارزشهای دینی و اخلاقی جامعه بتازند.
صحبت هایی درمورد آواز خواندن زنان در کنسرت نیز شده است که باید درباره صحت و سقم آن بررسی شود و اگر این صحبت ها که در برخی رسانه ها منعکس گردیده درست باشند مسئولین برگزار کننده این مراسم باید جوابگو باشند.
 
فعلا موضوع آواز خواندن زنان در کنسرت قزوین را  شایعه فرض می کنیم تا در مورد آن با دقت بررسی شود.
حجت الاسلام عابدینی با لهو و لعب خواندن کنسرت موسیقی تاکید کرد: کنسرت موسیقی یعنی اشاعه لهو و لغو و این کنسرت ها در تضاد کامل با آموزه های قرآنی است همانگونه که در قرآن کریم آمده است:” وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ : و برخی از مردم هستند که سخنان لهو و بیهوده را می خرند” و این قبیل مراسمات موجب زمینه سازی برای بی بند و باری در جامعه می شود و تمام تلاش والدین برای تربیت فرزندشان که در جهت امنیت اجتماعی صورت می گیرد را تخریب کرده و موجب ایجاد فساد و فحشا در جامعه اسلامی شده و امنیت اجتماعی را به مخاطره می اندازد.
وی با اشاره به برگزاری کنسرت های مستمر در قزوین افزود: هیچ خیری در ترویج موسیقی و کنسرت دیده نمی شود و ما امیدواریم  مسئولان فرهنگی استان که شایسته و لایق مقابله با این پدیده شوم هستند جلوی ترویج آن را بگیرند و استان ما را از این نسبت ناپسند برهانند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان