۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین «استکبار ستیزی» مهم‌ترین «معروف» در سطح کلان/ در مسائل دینی، کاریکاتوری عمل نشود
کد خبر: ۱۳۷۲۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قزوین:

«استکبار ستیزی» مهم‌ترین «معروف» در سطح کلان/ در مسائل دینی، کاریکاتوری عمل نشود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: امروز در سطح کلان «استکبار ستیزی» مهم‌ترین معروف به شمار می‌آید و مبارزه با مستکبران، مبارزه با منکر است.

«استکبار ستیزی» مهم‌ترین «معروف» در سطح کلان/ در مسائل دینی، کاریکاتوری عمل نشود
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر مدارس قزوین اظهار کرد: آمران به معروف در خط مقدم حمایت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دین قرار دارند.
وی تصریح کرد: خدای متعال آمران به معروف و ناهیان از منکر را مجموعه‌ای منسجم می‌بیند و نام این مجموعه را امت می‌گذارد و امت از معانی نسبی است و تا امام نباشد امت معنا پیدا نمی‌کند و متقابلاً اگر امت نباشد معنای امام آن‌طور که باید تبیین نمی‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که خدای متعال می‌فرماید شما باید امتی باشید که همواره به خیر دعوت کنید، خاطرنشان کرد: اگر با سیستم امت و امامی در عرصه امر به معروف فعالیت نکنیم، ممکن است امر به معروف کنیم اما به حسابمان منکر نوشته شود.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی امام جامعه هستند، تأکید کرد: اگر حرکاتمان، سکناتمان، دیدگاه‌هایمان را به خوبی بشناسیم و در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسائل را اولویت‌بندی کنیم، به خوبی متوجه می‌شویم که بدون امام و رهبر نمی‌توان کارها را پیش برد.
وی در ادامه به تشریح منکر پرداخت و افزود: اگر انسان با امام و رهبرش هماهنگ نباشد، اولین چیزی که با سلیقه او مطابق نباشد، گمان می‌کند که منکر همان است اما اگر با امام هماهنگ باشد، به خوبی اولویت‌ها را خواهد شناخت.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: امروز در سطح کلان «استکبار ستیزی» مهم‌ترین معروف به شمار می‌آید و مبارزه با مستکبران، مبارزه با منکر است و استکبار ستیزی جزء مسائلی است که رهبری بر آن تأکید دارند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین به مسئله نفوذ به‌عنوان یکی از مصادیق بارز منکر نام برد و اضافه کرد: اگر مسئله‌ای در زندگی و فرهنگ ما راه پیدا کند و موجب سستی در رابطه ملت با رهبری و از هم گسستگی جامعه شود و امریکا را بزک و آرایش کند، همان مسئله نفوذ است و باید در مقابل چنین مسئله‌ای ایستاد.
وی اظهار کرد: همان‌گونه که آمران به معروف در مدارس مراقب چادر و حجاب دانش آموزان هستند باید به منکرهای کلان که همان امریکا، اسرائیل، نفوذ، نفاق و تهاجم فرهنگی است نیز توجه ویژه داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به بیان تفاوت آمران به معروف و منافقان اشاره و تصریح کرد: آمران به معروف انسان را همواره دعوت به معروف می‌کنند اما منافقان انسان‌ها را به منکر سوق می‌دهند و جلو خوبی‌ها را می‌گیرند و این تفاوت اساسی میان این دو قشر است.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: اولین و بزرگ‌ترین خوبی در نظام ما رهبری، امامت و ولایت دینی است و آن‌هایی که اهل منکر و نفاق هستند، اولین هدفشان مخالفت و تضعیف جایگاه رهبری است.
وی با بیان این‌که امر به معروف سه مرحله انزجار قلبی، زبانی و عملی دارد، اذعان داشت: طبق فرموده امام علی (ع) یکی از نشانه‌های انسان مؤمن، انزجار قلبی از منکر است و اگر انسانی انزجار ظاهری نسبت به منکر نداشته باشد و قلباً انزجار داشته باشد، معلوم می‌شود اهل کار در این حوزه است.
آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که کسی که متوجه منکری که انجام می‌دهد نیست، نباید امر و نهی شود بلکه باید به او تذکر داد، خاطرنشان کرد: امر و نهی برای کسانی است که آگاهانه به سمت منکر می‌روند و می‌خواهند ظاهر جامعه را برهم بریزند و باید تفاوت این دو به خوبی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با تأکید بر این‌که نباید در مسائل دین کاریکاتوری عمل شود، اضافه کرد: وقتی از امر به معروف صحبت به میان می‌آید از حجاب می‌گویند، هر چند حجاب و امثال آن از مسائل بسیار مهم است اما گاهی در مقابل مسائل کلان امر به معروف و نهی از منکر، آنقدر بزرگ دیده می‌شود که مسائل کلان کوچک به نظر می‌رسند.
وی تأکید کرد: نباید مسئله ولایت‌فقیه در عصر غیبت که یکی از مهمترین معروف‌ها در عصر غیبت به شمار می‌آید به فراموشی سپرده شود و باید نقش و جایگاه ولایت‌فقیه در تحولات منطقه به خوبی تبیین شود.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام مهدی پورآرین به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد در مدارس پرداخت و اظهار کرد: هر مدرسه دانش آموزان فعال را به‌عنوان عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر مدرسه معرفی می‌کند و تاکنون اعضای این شورا فعالیت‌های خوب و ارزشمندی داشته‌اند.
وی تصریح کرد: به همت اداره کل آموزش و پرورش استان و نواحی، کارهای خوبی در مدارس در حوزه امر به معروف انجام شده و در حال حاضر کارها به‌صورت تخصصی دنبال می‌شود.
در ادامه جمعی از دانش آموزان گزارشی از فعالیت‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر در مدارس خود ارائه کردند که برگزاری جلسات ماهیانه، برپایی مجالس عزاداری، زیارت عاشورا، تشکیل نماز جماعت و حضور در نماز جمعه، برگزاری مسابقات امر به معروف و قرآن و جلسات پرسش و پاسخ از جمله آن‌ها بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان