۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گرانی پیاز تا اسفندماه ادامه دارد/ مردم نگران میوه شب عید نباشند
کد خبر: ۱۳۷۱۳۱ نویسنده: حبیب صادقی پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس صنف میوه فروشان استان در مصاحبه با صبح قزوین:

گرانی پیاز تا اسفندماه ادامه دارد/ مردم نگران میوه شب عید نباشند

رئیس صنف میوه فروشان استان قزوین با بیان اینکه مردم نگران میوه شب عید نباشند، گفت: افزایش قیمت پیاز به علت صادرات این محصول بود و از سوی دیگر پیاز سفید جنوب هنوز به صورت کامل نرسیده تا به استان منتقل شود.

گرانی پیاز تا اسفندماه ادامه دارد/ مردم نگران میوه شب عید نباشند
حبیب صادقی پور، رئیس صنف میوه فروشان استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار اظهار کرد: قیمت پرتقال در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده بود که دلیل اصلی آن منتشر شدن شایعاتی مبنی بر صادرات این محصول به روسیه بود.
وی در ادامه افزود: در این روزها قیمت پرتقال به همان قیمت قبلی برگشته است البته در شمال کشور به دلیل گرما این محصول کمی لک دار شده بود و قیمت‌ها تا حدودی افزایش یافت.
این مسئول با بیان اینکه امروز قیمت پرتقال در بازار بین 2500 تا 3300 تومان است، بیان کرد: البته میوه برای ایام عید به اندازه کافی بوده و مردم نباید نگرانی برای شب عید داشته باشند؛ زیرا تعاونی استان قزوین برای شب عید میوه ذخیره کرده است.
وی اذعان کرد: برای اسفندماه بازار میوه با کاهش قیمت‌ها مواجه خواهد شد و سیب و کیوی هم قیمت متعادلی دارند و گرانی را برای این محصولات نخواهیم داشت، هم اکنون سیب درجه یک 3 هزار تومان و کیوی 3500 تا 4 هزارتومانبه فروش می‌رسد.

مردم برای طرح شکایات خود با 124 تماس بگیرند


صادقی پور ابراز کرد: هم اکنون قیمت موز به 4 هزارتومان افزایش یافته و به میزان 500 تومان گران شده که علت آن واردات کم این محصول از ترکیه و کاهش میزان تولید داخلی موز در کشور بوده است.
وی با اشاره به افزایش قیمت پیاز عنوان کرد: افزایش قیمت پیاز به علت صادرات این محصول بود و از سوی دیگر پیاز سفید جنوب هنوز به صورت کامل نرسیده تا به استان منتقل شود و تعدیل در قیمت پیاز را داشته باشیم.
رئیس صنف میوه فروشان استان قزوین گفت: هم اکنون قیمت پیاز از 2800 تا 3300 تومان در بازار به فروش می‌رسد و برای اسفندماه با ورود پیاز جیرفت به استان کاهش قیمت این محصول را خواهیم داشت.
وی در پایان اذعان کرد: نظارت روی گرانی بازار میوه بر عهده بازرسی سازمان صنعت و معدن استان است و مردم برای طرح شکایات خود با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان