۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بازنشستگانی که از بیمه مکمل انصراف دهند مبلغ کسر شده خود رادریافت می‌کنند
کد خبر: ۱۳۷۱۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی:

بازنشستگانی که از بیمه مکمل انصراف دهند مبلغ کسر شده خود رادریافت می‌کنند

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بازنشستگانی که تمایلی به مشارکت در طرح بیمه درمان نداشته باشند مبلغ کسر شده از حساب آنها عودت پیدا می‌کند.

بازنشستگانی که از بیمه مکمل انصراف دهند مبلغ کسر شده خود رادریافت می‌کنند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، چندی پیش خبری با عنوان چند سوال در زمینه کسر از حقوق بازنشستگان تحت عنوان "بیمه مکمل" منتشر شد. در این خبر مطرح شده بود که چرا از افراد بدون رضایت آنها مبلغی کسر و به حساب کانون بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می شود. در پاسخ به این سوال علی اصغر بیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار «نسیم آنلاین» می گوید: افرادی که تمایل ندارند تحت این قرار داد باشند می‌توانند ضمن اعلام انصراف، اگر پولی از آن‌ها کم شده است، کانون‌ها موظف هستند پول آن‌ها را عودت دهند.

بیات در این رابطه می‌گوید: دومیلیون و چهارصد و پنجاه هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان در کشور هستند حق این درماهه ۲۸ هزار تومان است که البته انعقاد بیمه درمان از امسال شروع شده است.

وی ادامه داد: بازنشستگانی که در قرار داد پارسال بودند، می‌توانند بدون مراجعه به کانون‌ها ی بازنشستگی تحت پوشش این بیمه قرا بگیرند، افرادی که به هر علت تحت پوشش نبودند، سه ماه زمان گذاشتیم به کانون‌های مربوطه مراجعه و افراد مورد نظر را تحت پوشش قرار دهند.

وی با اشاره به بیمه عمر نیز افزود: قرار داد بیمه عمر با بیمه ایران منعقد شده است، حق بیمه در طی یک سال ۳۸ هزار تومان است که از این مبلغ نیز ۳۶ هزار تومان را سازمان تامین اجتماعی تقبل کرده است و دو هزار تومان را هم در طی یک دوره یک ساله از بیمه شده کم می‌شود و البته غرامت فوت به هر علت ۳ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

بیات در خاتمه خاطر نشان می‌کند: افرادی که تحت پوشش بیمه درمان هستند خود به خود تحت پوشش بیمه عمر نیز قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان