۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پیگیری مطالبات رهبری تضمینی برای بقای انقلاب/ مسئولان کشور باید نسبت به مطالبات رهبری پاسخگو باشند
کد خبر: ۱۳۶۹۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

پیگیری مطالبات رهبری تضمینی برای بقای انقلاب/ مسئولان کشور باید نسبت به مطالبات رهبری پاسخگو باشند

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به نقش تعیین کننده و تاثیرگذار دانشجویان در حفظ آرمان‌های انقلاب گفت: نباید بگذاریم سخنان مقام معظم رهبری در حد حرف و تکرار و تشریفات باقی بماند بلکه باید از مسئولان و متولیان امر مطالبه شود تا به آنها عمل کنند.

پیگیری مطالبات رهبری تضمینی برای بقای انقلاب/ مسئولان کشور باید نسبت به مطالبات رهبری پاسخگو باشند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی، قرآنی سلام با عنوان "جشن نور و آئینه" شب گذشته با حضور مسئولان استانی و جمعی از دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین برگزار شد.

سردار محمد شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: دانشجویان از قشر فرهیخته جامعه و مجموعه‌ای اثر گذار هستند که نوع نگاه و نقطه نظراتشان بسیار تعیین کننده است.

وی با اشاره به نقش دانشجویان بسیجی در ترویج گفتمان رهبری افزود: دانشجویان در قبال سیاستگذاری‌ها و خط مشی رهبر معظم انقلاب که به عنوان سکاندار اصلی نظام تعیین کرده است وظایف مهمی برعهده دارند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: در اسفند سال جاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان را پیش رو داریم، دو مرکز و مرجعی که در سرنوشت نظام و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده و بی بدیلی دارند.

وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی نیز باید در اسفند ماه به شکل شایسته‌ای به رسالت بسیجی بودن خود عمل کند.

شاهرخی بیان کرد: وجود رهبری، نعمت بزرگی است و حق این نعمت گوش دادن به فرامین ایشان و ترویج گفتمان رهبری و مطالبه گری است و هیچ مجموعه‌ای مانند مجموعه متشکل از جوانان و دانشجویان جامعه نمی‌تواند این رسالت را به شکل کامل بر عهده گیرد و انجام دهد.

وی در ادامه شرط اجرای این مسئولیت مهم را آشنایی با گفتمان رهبری عنوان کرد و گفت: متاسفانه در زمان امام راحل و هم در زمان رهبری این گونه بوده است که وقتی رهنمودهای ایشان مطرح می‌شد در صدا و سیما و رسانه‌ها برای مدتی به آن پرداخته، اما در ادامه این گفتمان پیگیری نمی‌شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: پیگیری مطالبات رهبری به عنوان یک تکلیف برعهده مجموعه بسیج دانشجویی است تا به این توقعات و انتظارات جامه عمل بپوشاند.

وی بیان کرد: اگر خداوند نعمتی را به ملتی دهد اما آنها قدردان نعمت الهی نباشند به طور حتم از آنها سلب خواهد شد همچون انقلاب حضرت موسی(ع) که در حدوث پیروز شد اما در بقا ناموفق بود و نتوانست ادامه پیدا کند زیرا ملتی که انقلاب کرده بود تحت تاثیر عملیات روانی مخالفان، خود را موظف ندانست تا به توصیه‌های رهبر خود عمل کند.

شاهرخی در ادامه گفت: در صدر اسلام و سال 61 هجری چه وضعیتی در جامعه اسلامی ایجاد شده بود که نظام حاکم توانست آن فاجعه را رقم بزنند و پاسخگو هم نباشند؟

وی در ادامه با ذکر برخی دلایل در شکل گیری آن حادثه ادامه داد: اولین عامل تاثیرگذار، اشرافیت و تن آسایی در کاخ و سرگرمی در باغ و مزارع بود همچنین ملاک سروری را تحریف کرده و تقوا کنار رفت دیگر مهم نبود زمامدار جامعه پارسا، لایق و فقیه باشد بلکه شرافت قبیله‌ای، وابستگی به اشراف ملاک قرار گرفت که همه این عوامل مقدمات روی کار آمدن فرزندان بنی امیه شد و زمامداری انتخاباتی به حکومت موروثی تبدیل شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تاکید کرد: نکته مهم در شکل گیری همه این اتفاقات بی‌توجهی و بی‌تفاوتی نسبت به سفارشات و تاکیدات رهبر انقلاب بود.

وی ادامه داد: تضمینی برای بقای هیچ انقلابی وجود ندارد چراکه اگر بی‌تفاوتی و بی‌توجهی در جامعه حاکم شود همین سرنوشت رخ خواهد داد.

شاهرخی با اشاره به نقش تعیین کننده و تاثیرگذار دانشجویان در حفظ آرمان‌های انقلاب گفت: نباید بگذاریم سخنان مقام معظم رهبری در حد حرف و تکرار و تشریفات باقی بماند بلکه باید از مسئولان و متولیان امر مطالبه شود تا به آنها عمل کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبری بیان کرد: تلاش زیادی در جامعه صورت می‌گیرد تا نوعی غفلت و بی تفاوتی نسبت به دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد شود و چهره دشمنان قبلی و فعلی ما را به شکل دوست نشان دهند.

این مسئول ادامه داد: برخی عنوان می‌کنند ما دشمنی نداریم و دوران استفاده از این کلمات به سر رسیده و با گفتمان با کسانی‌که سابقه دشمنی با ما داشته‌اند می‌توان فضای دشمنی را به فضای تعامل تبدیل کرد در حالیکه با بینش مقام معظم رهبری که دارای منطق و پشتوانه عقلانی است این امر امکان ندارد.

وی اضافه کرد: تلاش زیادی در درون کشور در حال انجام است تا بقبولانند آمریکا دیگر در فکر براندازی نظام نیست در حالیکه آمریکا با صراحت می‌گوید من منتظر فرصتی هستم و با شرایطی که به وجود آمده طی 15 سال آینده از همه توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران با خبر خواهم شد و اقدام به موقع را برای تغییر نظام انجام خواهم داد.

شاهرخی عنوان کرد: بسیار جالب است که یک مقام عالی رتبه در رسانه عمومی می‌گوید دغدغه رئیس جمهور فرانسه اشتغال جوانان ایرانی است در حالی‌که ما هنوز فراموش نکردیم کودکان مظلومی که به وسیله خون آلوده رژیم فرانسه در شرایط سختی به سر می‌برند و برخی در مظلومیت کامل جان باختند.

وی توجه به بحث نفوذ را یکی دیگر از تاکیدات رهبری عنوان کرد و گفت: نفوذ، خانمان برانداز است و اشکال مختلفی دارد و باغفلت صورت می‌گیرد و رهبری در طول ماه‌های اخیر بارها در این خصوص هشدار دادند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از کانال‌های نفوذ دشمنان انتخابات است که به دلیل اهمیت زیاد مجلس خبرگان و شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه کلید حرکت انقلاب در دست مجلس خبرگان است زیرا رهبری را انتخاب می‌کند، افزود: قوه مقننه مسئولیت ریل گذاری برای حرکت قوه مجریه و سایر قوا را بر عهده دارد از این رو بسیار حائز اهمیت است بنابراین اگر حرکتی خلاف اصول بنیادین انقلاب و یا ناهنجاری و کاستی در حرکت مسئولین مشاهده کردید بدانید قوه مقننه به نقش خود به خوبی عمل نکرده است.

شاهرخی اظهار کرد: همه کسانی که در معرض قضاوت و انتخاب قرار می‌گیرند در ظاهر با ناهنجاری‌ها مخالفت می‌کنند اما نباید به شعار آنها اعتماد کرد بلکه باید به سابقه افراد و وضعیت فعلی و هم نشینان آنها توجه کرد و اینکه متدین بوده و در خط امام و رهبری باشند.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان