۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شرکت ۵ هزار دانشجو در ۸ دوره برگزاری جشنواره سلام
کد خبر: ۱۳۶۹۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین خبر داد؛

شرکت ۵ هزار دانشجو در ۸ دوره برگزاری جشنواره سلام

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین از شرکت ۵ هزار دانشجو در طول ۸ دوره برگزاری جشنواره سلام خبر داد.

شرکت ۵ هزار دانشجو در  ۸ دوره برگزاری جشنواره سلام
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی، قرآنی «سلام» با سخنرانی سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین برگزار شد.

مهدی برزگر مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در این مراسم با اشاره به روند اجرای جشنواره اظهار کرد: جشنواره سلام هفت دوره به میزبانی دانشگاه پیام نور استان قزوین برگزار شد و بیشترین شرکت کننده در این جشنواره نیز از دانشجویان پیام نور بودند.

وی افزود: هفتمین دوره از جشنواره سلام به صورت ملی اجرا شد و در سال جاری هشتمین دوره جشنواره به صورت استانی با دبیری ناحیه بسیج دانشجویی برای همه دانشجویان استان برگزار شد.

برزگر با اشاره به آمار شرکت کنندگان در جشنواره عنوان کرد: در سال جاری 820 دانشجو در رشته‌های مختلف شرکت کردند که از این تعداد 500 نفر در بخش فرهنگی، ادبی و هنری و 320 نفر در رشته‌های قرآن و عترت بودند.

این مسئول اعلام کرد: در طول 8 دوره برگزاری جشنواره سلام بیش از 5 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی شرکت کردند.

وی در ادامه به معرفی رشته‌های جشنواره پرداخت و گفت: بخش فرهنگی، هنری و ادبی جشنواره شامل رشته‌های مختلفی نظیر شعر، طراحی پوستر، خوشنویسی، عکس، مقاله نویسی، نمایشنامه نویسی و تئاتر و بخش قرآن و عترت نیز شامل رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مداحی، تواشیح، دعاخوانی و سخنرانی بود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین خاطرنشان کرد: جشنواره از نیمه دوم مهر ماه آغاز به کار کرد و آثار در آذر ماه جمع آوری و در دی ماه مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: پس از داوری برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره سلام در 19 رشته مشخص شدند که امروز در این مراسم از آنها تقدیر می‌شود.

برزگر هدف از برگزاری جشنواره سلام را آشنایی دانشجویان با هنر شهید آوینی عنوان کرد و گفت: دانشجویان دارای فطرتی پاک و خداجو هستند از این رو تصمیم داریم تا با معرفی شهید آوینی به آنها در زمان جنگ نرم به عنوان افسران جبهه جنگ نرم با زبان هنر نقش موثر خود را به خوبی ایفا کنند.

وی در پایان بیان کرد: در زمانی که مدافعان حرم از ارزش‌های والای اسلام دفاع می‌کنند امیدواریم در این فضای ایجاد شده و با حمایت مادی و معنوی مسئولان، دانشجویان نیز با کمک ابزار هنر مدافع ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل و شهدا باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور دانشجویان دانشگاه استان قزوین برگزار شد از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف تجلیل شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان