۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین حضور خوشنویسان زنجان و همدان در حوزه هنری قزوین
کد خبر: ۱۳۶۶۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت دهه فجر صورت گرفت

حضور خوشنویسان زنجان و همدان در حوزه هنری قزوین

به مناسبت دهه فجر تعدادی از اساتید خوشنویسی استان زنجان و همدان در حوزه هنری قزوین حضور پیدا کردند.

حضور خوشنویسان زنجان و همدان در حوزه هنری قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، اجرای زنده خوشنویسی"ارمغان آزادی" ویژه ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور "استاد جواد بختیاری" رییس انجمن خوشنویسان ایران و "استاد سید حیدر موسوی" و جمعی از خوشنویسان قزوین، زنجان و همدان در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین برگزار شد.
در این ورک شاپ 50 هنرمند خوشنویس زیر نظر " استادسید حیدر موسوی" سروده‌ها و اشعار انقلاب شکوهمند اسلامی را به صورت زنده اجرا کردند؛ در این مراسم استاد بختیاری ضمن بازدید آثار خوشنویسان به رفع اشکالات حاضران پرداخت.
استاد موسوی در این باره گفت: خوشبختانه اشعار بسیار زیبایی در روزها و ماه‌های منتهی به بهمن 57 سروده شده که قابلیت بسیار خوبی برای نگارش توسط خوشنویسان دارد، واژگان جذاب، ترکیب‌های بدیع و آهنگین، امکانی برای خوشنویسان فراهم می‌کند تا علاوه بر گرامیداشت این ایام، بتوانیم این سروده‌ها را در قالب خوشنویسی به نگارش درآوریم.
وی انتخاب و تذهیب آثار شاخص را از دیگر برنامه‌های این اجرا برشمرد.
گفتنی است، این ورک شاپ خوشنویسی "ارمغان آزادی" با حضور استادانی چون: احمد ابوطالبیان کارشناس و مجموعه دار، کیانوش معتقدی محقق و کارشناس تذهیب، استاد علی اکبر پگاه پیشکسوت خوشنویسی و جمعی از هنرمندان در نگارخانه مهر برگزار شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان