۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نتیجه نهایی بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس استان قزوین/ ۸۳ نفر تائید و ۶۳ نفر رد صلاحیت شدند
کد خبر: ۱۳۶۶۳۱ نویسنده: حجت الاسلام قابل تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام قابل در مصاحبه با صبح قزوین اعلام کرد

نتیجه نهایی بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس استان قزوین/ ۸۳ نفر تائید و ۶۳ نفر رد صلاحیت شدند

حجت الاسلام قابل با بیان اینکه در مرحله دوم بررسی صلاحیت‌ها ۸۳ نفر در استان قزوین تائید شدند، گفت: در این مرحله ۲۲ نفر به تعداد افراد تائید صلاحیت شده مرحله اول اضافه شد و ۶۳ نفر رد صلاحیت شدند.

نتیجه نهایی بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس استان قزوین/ ۸۳ نفر تائید و ۶۳ نفر رد صلاحیت شدند
حجت الاسلام علی قابل، رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، درباره آخرین نتیجه بررسی شکایات و تائید صلاحیت‌های استان قزوین اظهار کرد: تقریبا همه افرادی که رد صلاحیت شده بودند برای بررسی مجدد اعتراض خود را اعلام کردند.
وی در ادامه افزود: برای بررسی مرحله دوم 76 نفر شکایت کرده بودند و 4 نفر نیز به مرکز در تهران مراجعه کردند.
این مسئول ابراز کرد: از مجموع 153 نفر کاندیدای انتخابات که در سه حوزه قزوین، بوئین زهرا و تاکستان ثبت نام کرده بودند در مرحله اول 61 نفر در کل استان تائید صلاحیت و بقیه افراد رد صلاحیت یا عدم احراز شده بودند.
وی ادامه داد: تعداد انصرافی‌های مرحله اول نیز 5 نفر بود البته یک نفر در لیست انصرافی‌های استان با وزارت کشور همخوانی نداشت که اشتباه شده بود و با اعتراض این فرد اصلاح صورت گرفت.

نتایج بررسی نهایی خبرگان رهبری تا 21 اعلام می‌شود


قابل با بیان اینکه در مرحله دوم بررسی صلاحیت‌ها 83 نفر در استان قزوین تائید شدند، بیان کرد: در این مرحله 22 نفر به تعداد افراد تائید صلاحیت شده مرحله اول اضافه شد و 63 نفر رد صلاحیت شدند و 7 نفر نیز در مجموع انصراف داده‌اند.
وی با اشاره به نتایج تفکیکی سه حوزه انتخابیه در استان گفت: در حوزه قزوین، البرز و آبیک 46 نفر تائید، 47 نفر رد صلاحیت و 4 نفر انصرافی، در حوزه بوئین زهرا و آوج 21 نفر تائید، 12 نفر رد صلاحیت و یک نفر انصرافی و در حوزه تاکستان 16 نفر تائید، 4 نفر رد صلاحیت و 2 نفر انصرافی وجود داشت.
رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین تصریح کرد: پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها در مرحله دوم افراد رد صلاحیت شده تا سه روز می‌توانند شکایات خود را اعلام کنند و پس از آن نیز به مدت یک هفته زمان رسیدگی به اعتراضات است.
وی عنوان کرد: در مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها ممکن است عده‌ای تائید شده بودند اما در مرحله دوم مدارک جدیدی به دست آمد که باعث رد صلاحیت این افراد شد؛ این اشخاص حق اعتراض دارند اما افرادی که در مرحله اول و دوم رد شده‌اند دیگر حق اعتراض ندارند.
قابل تصریح کرد: در مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها عده‌ای با راه انداختن برخی جنجال‌ها به عدم احرازهای شورای نگهبان هجمه کرده بودند، اما این عدم احراز به معنای نبود شناخت کامل نسبت به این افراد بود که در مرحله دوم بررسی‌ها کامل شد و امروز دیگر ما بحثی به نام عدم احراز نداریم و همه افراد تائید نشده رد صلاحیت شده‌اند.
وی در پایان اعلام کرد: نتایج بررسی شکایات خبرگان رهبری تا 20 بهمن ماه ادامه دارد و لیست نهایی کاندیداهای خبرگان رهبری تا 21 بهمن ماه منتشر می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان