۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نمی توان شادی را با بی بند و باری و رواج فحشا توجیه کرد/نباید به خاطر خرسندی عده ای رسالت فرهنگی و اجتماعی جامعه دینی را به خطر انداخت
کد خبر: ۱۳۶۵۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام عابدینی:

نمی توان شادی را با بی بند و باری و رواج فحشا توجیه کرد/نباید به خاطر خرسندی عده ای رسالت فرهنگی و اجتماعی جامعه دینی را به خطر انداخت

امام جمعه موقت قزوین: هیچ گاه شادی در بی بند و باری که عامل استرس و اضطراب است، گنجانده نمی شود.

نمی توان شادی را با بی بند و باری و رواج فحشا توجیه کرد/نباید به خاطر خرسندی عده ای رسالت فرهنگی و اجتماعی جامعه دینی را به خطر انداخت

 به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین در گفت وگو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص  برگزاری کنسرت های مختلط در سطح استان، اظهار داشت: آنچه در جامعه مسلم می باشد توجه به این نکته است که اسلام و قرآن، آموزه های دینی، سیره و سنت پیامبر(ص) و ائمه(ع) برای این است که مردم زندگی با نشاط، آسوده و راحتی داشته باشند.
اما هیچ گاه برای شادی از ابزار فساد و فحشا و بی بند و باری استفاده نمی کردند.

وی با بیان این که اگر برنامه ای با  فساد همراه باشد شادی محسوب نمی شود، ادامه داد: هیچ گاه شادی در بی بند و باری که  عامل استرس و اضطراب است گنجانده نمی شود؛ چون جامعه را به سمتی سوق می دهد که مردم تشویش و نا آرامی را در خود می بینند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: این حقیقت با بیان روشن و واضح در آیات قرآن ذکر شده است.
هرکس بر خلاف آئین دین و یاد خدا زندگی کند زندگی اش سخت و در فشار و ناراحتی قرار خواهد گرفت.
حال ما این استرس را چگونه می توانیم با شادی جمع  کنیم؟ زندگی موفق باید بر اساس آیین الهی باشد.

 امام جمعه موقت قزوین در ادامه تصریح کرد: اگر با باید و نبایدها دین انس بگیریم، آن شادی که پروردگار ما را به آن سمت هدایت می کند، براساس آئین الهی تنظیم می شود.
کسانی که به سوی فحشا می روند باعث رواج یافتن فساد در جامعه می شوند؛ ما از مسئولین فرهنگی می خواهیم در این شرایط به داد جامعه برسند.

وی در ادامه تشریح کرد: جامعه باید با مجموعه اعتقادات دینی انس گرفته و زندگی کند و این باعث رضایت خداوند خواهد بود.
وظیفه ما حفظ شئونات اسلامی است.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه وظیفه ی اصلی ما حفظ شرایع الهی است، خاطرنشان کرد: همین مسئله کنسرت که در استان مطرح شده، مردم ناراضی هستند، چرا بی توجه به این نظرات به خاطر خوشایندی عده ای رسالت فرهنگی و اجتماعی جامعه دینی را به خطر می اندازیم.

حجت الاسلام عابدینی اذعان داشت: مردم مکررا تماس گرفته و به این وضعیت اعتراض می کنند، چرا باید با این برنامه های غیر فرهنگی مردم را به سمت و سوی کنسرت های این چنینی هدایت کرد؟ باید پرسید واقعا قصد دارند مردم را به کجا بکشانند؟ این عملکردها باعث خدشه دار شدن مسائل فرهنگی می شود.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بر فرض توده هایی از مردم به سمت بدی گرایش پیدا کنند، وظیفه مدیرانی که مسئول فرهنگ و مذهب هستند و جزء انسان هایی  می باشند که در مساجد بزرگ شده اند، این است که مردم را به  دین و مذهب خدا دعوت کنند، از راه خطا باز دارند و سیره پیامبران الهی را در سطح جامعه گسترش دهند و الا باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان