۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین کی قرار است مسئولین به خواب رفته از این خواب خرگوشی بیدار شوند؟
کد خبر: ۱۳۶۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بیانیه هیئت های مذهبی استان قزوین در پی رواج بی اخلاقی های فرهنگی

کی قرار است مسئولین به خواب رفته از این خواب خرگوشی بیدار شوند؟

هیئت های مذهبی استان قزوین با صدور بیانیه ای، بی توجهی و غفلت مسئولین فرهنگی را نسبت به رواج بی بندوباری در این شهر محکوم کردند.

کی قرار است مسئولین به خواب رفته از این خواب خرگوشی بیدار شوند؟

به گزارش صبح قزوین، در پی برگزاری دو کنسرت در شهر قزوین که هر دوی آنها با حواشی همراه بود و اعتراض جمعی از مردم این شهر را به دنبال داشت، هیئت های مذهبی استان با صدور بیانیه ای بی توجهی و غفلت مسئولین فرهنگی  نسبت به شیوع بی بندوباری و رسوخ سبک زندگی غربی در فرهنگ مردم را محکوم کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ دینی چیست؟ فرهنگ اسلامی را چگونه باید معنا کرد؟ ایمان هایمان در حال قربانی شدن در چه راهی است؟ چه زیبا فضای استان را برای استقبال از محرم حسینی آماده می کنیم!

آیا تعبیر یک مدیر و مسئول استانی باید همان برداشتی از زندگی ایرانی باشد که نتانیاهو و اوباما دارند؟ چرا باید همیشه وضعیت فرهنگی کشور به سمتی هدایت شود که ناهنجاری های اخلاقی را افزایش دهد؟

چه زمانی قرار است مسئولین به خواب رفته از خواب خرگوشی خود بیدار شوند و بفهمند که دشمن در مجاورت شان لانه کرده و داروی بیهوشی به آن ها تزریق کرده است؟

البته عملکرد حوزه فرهنگی ما به گونه ای شده که باید در تاریخ رکود هایمان ثبت شود.
دیگر قرار است با چه لگدی از خوابی که خودمان را به آن زده ایم بیدار شویم؟

بارها مقام معظم رهبری فرموده اند: من در حال دیدن این تهاجمات و شبیخون ها هستم و تذکر می دهم اما چه کار کنم که شماها نمی بینید و عبرت نمی گیرید!

در عمل به فرمایشات مقام عظمای ولایت وقتی حوزه مردمی دلسوزانه وارد میدان فرهنگ سازی و احیای تفکرات دینی در جامعه می شوند و نیازمند حمایت دستگاه های کلان شهری هستند، بی حامی مانده و صداها همه در بوق و کرنا می شود که بودجه نداریم و کار فرهنگی تعطیل!

حال بماند که خودشان برای قوی نشان دادن عملکردشان چه خرج های میلیاردی که نمی کنند!

هیئات مذهبی به عنوان بازویی کار آمد در احیای تفکرات اسلامی که نقش بی بدیلی در دوره های مختلف داشته است، در اغلب موارد به چالش هایی برخورد می کنند که با بی توجهی مسئولان فرهنگی، گرد و غبار غفلت بر آن می نشیند.

اما در این بین آنچه با بی تدبیری، اوضاع فرهنگ ما را به قهقرای سالیان نحس قبل انقلاب می کشاند، مجوز دادن به کنسرت هایی است که در سایه حمایت مدیران استانی در حال برگزاری است و به حکم شادی و تفریح، جوانان را در فضایی گناه آلود به رقص و پایکوبی مشغول می کنند تا دل ائمه اطهار و شهدائی که خونشان را فرش راهمان کرده ایم رنجانده شود!

گویی هیچ کس ضرورت فرهنگی را که با آن در جهان عزتمند شده ایم را درک نکرده است.
سالها است که فرهنگ و هنر اصیل و اسلامی این مرز و بوم توسط خودی هایمان که درک نکردند کشته ی این تله خودی است، پل و نردبانی شده برای رسیدن به الگو های غربی و گویی هر که در این بزم مقرب تر است، ندانم کاریش پر رنگ تر است!

ای کاش به جای فرو بردن و هدایت جوانان استانمان در منجلاب خوشی های کاذب، با ارائه زیبایی های دین چهره واقعی اسلام را به نمایش می گذاشتیم نه اینکه با الگو سازی کنسرت های غربی هر روز با چماقی بر سر فرهنگ اسلامی بکوبیم و از آن طرف هم دنبال چاره اندیشی بی هویتی فرزندانمان باشیم.

مدیران فرهنگی به فکر فردای قیامتی باشند که باید جواب گوی هزینه هایی شوند که امام بی کفن، ارباب دل ها، حضرت حسین بن علی(علیه السلام) در کربلا برای زنده ماندن اسلام متحمل شد و قدر شناسش نبودید و در حال بر باد دادنش هستید!

این بیانیه تا کنون به تایید هیئت های زیر رسیده است.

هیئت دانشجویی خادمان مهدی(عج)

هیئت حسین جان

هیئت عاشقان ولایت

هیئت جنت الحسن(ع)

هیئت دانشجویی روضه الشهدا

هیئت اباصالح المهدی (عج)

هیئت یاوران ولایت

هیئت بیت الاحزان فاطمه زهرا(س)

هیئت عزاداران کریم اهل بیت(ع)

هیئت محبان امام حسن مجتبی(ع)

هیئت بیت العباس(ع)

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان