۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جهاد علمی و آگاهی نسبت به مسائل جهان رسالت امروز روحانیت است
کد خبر: ۱۳۶۴۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین:

جهاد علمی و آگاهی نسبت به مسائل جهان رسالت امروز روحانیت است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: جهادی که امروز روحانیت بر دوش دارد جهاد علمی، بصیرت و آگاهی نسبت به اوضاع کنونی جهان به ویژه منطقه و کشور است تا با شناسایی نقش خود در این شرایط حساس به وظایف مهم خود عمل کنند.

جهاد علمی و آگاهی نسبت به مسائل جهان رسالت امروز روحانیت است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ،  همایش نقش مساجد و روحانیت در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در این همایش با اشاره به رسالت مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: تا پیش از سال 72 مرکزی برای رسیدگی به امور داخلی مساجد تعریف نشده بود که با دستور رهبری این مرکز تاسیس شد.

وی افزود: این مرکز بعدها در استان‌های دیگر توسط نمایندگان رهبری راه اندازی و آغاز به کار کرد تا به وظایف مشخصی که برای آن تعیین شده رسیدگی کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با اشاره به وظایف این مرکز خاطرنشان کرد: عزل و نصب ائمه جماعات و اعمال عبادی و مذهبی داخل مساجد از جمله رسالت‌های این مرکز است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش روحانیت و مساجد در شکل گیری انقلاب بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در واقع ثمره فعالیت و نقش روحانیت، مساجد و در راس آن رهبری امام راحل بود که به نوعی مصداق آیه 69 سوره عنکبوت است که اشاره به تحقق وعده الهی در خصوص هدایت کسانی است که در راه خدا تلاش می‌کنند.

اوتارخانی اضافه کرد: این موضوع در حوزه فردی و اجتماعی حائز اهمیت است که در حوزه فردی به جهاد اکبر تعبیر می‌شود چرا که اگر فردی با تمایلات نفسانی و درونی خود مبارزه و جهاد کند خداوند متعال راه هدایت و رستگاری را به او نشان داده و به سوی سرچشمه سعادت رهنمون می‌سازد.

وی تصریح کرد: در دوران انقلاب نیز ثمره تلاش امام راحل و کسانی‌که از جان و مال خود گذشتند و در این راه سختی‌ها و مرارت‌های فراوانی را متحمل شدند در نهایت، هدایت پروردگار و به ثمر رسیدن میوه انقلاب و حرکت خروشان ملت بود که تاثیرات و ثمره آن را نه فقط در داخل کشور بلکه در سراسر جهان شاهد هستیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ادامه داد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب حرکت پربرکت انقلاب را با تدبیر حکیمانه خود رهبری و هدایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جهادی که امروز روحانیت بر دوش دارد جهاد علمی و بصیرت و آگاهی نسبت به اوضاع کنونی دنیا به ویژه منطقه و کشور است تا روحانیت با شناسایی نقش خود در این شرایط حساس به وظایف مهم خود عمل کند چراکه هرگونه کوتاهی در این امر آسیب‌های جدی را به دنبال خواهد داشت.

اوتارخانی در ادامه بیان کرد: برخی با این تعبیر که ما نمی‌خواهیم در مسائل سیاسی کشور دخالت کنیم از وظایف خود شانه خالی می‌کنند در حالی‌که چنین مسجدی مورد قبول امام راحل و رهبری نیست و ما به روحانیون و مسجدی نیاز داریم که آشنا به مسائل روز کشور باشد و به طریقه راهنمایی مردم نیز واقف باشد.

وی تصریح کرد: مدیریت مساجد امروز امری تخصصی است که باید به آن مجهز بوده و به وظایف مهم خود عمل کنیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ادامه داد: این پرچم امروز بر دوش روحانیت است و تداوم انقلاب به تلاش شبانه روزی روحانیت بستگی دارد چرا که به فرمایش رهبری نماز جمعه، مرکز فرهنگی هر شهری است و ائمه جمعه فرماندهان آن قرارگاه هستند.

وی در پایان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز است که مساجد با همدلی و هم افزایی اهداف و رسالت‌های مهم خود را دنبال کند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان