۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ناحیه شهری مهرگان تا پایان خرداد ۹۵ تکمیل می‌شود/ خرید نردبام ۵۲ متری برای آتش‌نشانی بخش محمدیه جزء ضروریات است
کد خبر: ۱۳۶۰۰۰ نویسنده: امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی از شهرک مهرگان مطرح شد؛

ناحیه شهری مهرگان تا پایان خرداد ۹۵ تکمیل می‌شود/ خرید نردبام ۵۲ متری برای آتش‌نشانی بخش محمدیه جزء ضروریات است

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی از شهرک مهرگان مطرح شد: ناحیه شهری مهرگان تا پایان خرداد ۹۵ تکمیل می‌شود و امروز همه دستگاه‌های متولی عمرانی استان باید با هم افزایی و همدلی برای تکمیل مسکن مهر استان همکاری کنند.

ناحیه شهری مهرگان تا پایان خرداد ۹۵ تکمیل می‌شود/ خرید نردبام ۵۲ متری برای آتش‌نشانی بخش محمدیه جزء ضروریات است
به گزارش خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، پژمان، معاون وزیر راه شهرسازی به همراه حبیبی، معاون امور عمرانی استانداری، مانی فر مدیرکل راه شهرسازی استان قزوین، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه، سرپرست فرمانداری شهرستان البرز از پروژه‌های ناحیه شهری مهرگان و شهر محمدیه بازدید کردند.

شهرداری به تنهایی نمی‌تواند عامل توسعه ناحیه شهری مهرگان باشد


حسین بهزادپور، شهردار محمدیه در این دیدار با اشاره به اینکه با همت مسئولین استان ناحیه شهری مهرگان به پیشرفت خوبی رسیده است، گفت: برای ارائه خدمات بیشتر به مردم این باید همه دستگاه‌های متولی همت کنند تا خدمات زیربنایی به صورت کامل در این ناحیه شهری اجرایی شود.
وی در ادامه افزود: شهر محمدیه امروز پس از 4 سال با پتانسیل 50 هزار نفر جمعیت شهری باید زیرساخت‌های لازم برای مدیریت شهری آن فراهم و هم بدنه کارشناسی و مدیریتی و فکری برای پذیرش این میزان جمعیت آماده می‌شد.
این مسئول ادامه داد: برای توسعه پایدار یک شهر همزمان مدیریت شهری نیز باید با آن هماهنگ شود اما زمانی که به یکباره خواهان توسعه یک شهر 50 هزارنفری هستیم باید زیرساخت‌های لازم را با همت شهرداری و مسئولین استانی فراهم کنیم.
وی اذعان کرد: ناحیه شهری مهرگان با حمایت مسئولین وقت و سازمان راه و شهرسازی در حال توسعه است در صورت نبود این پشتیبانی با وضعیت کمبود اعتبارات هیچ دستگاهی حاضر به انجام فعالیت در این شهرک نبود.
شهردار محمدیه با بیان اینکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند عامل توسعه ناحیه شهری مهرگان باشد، ابراز کرد: در گذشته برای تکمیل فضاهای خدماتی کمک 25 میلیاردی انجام گرفت که با تدبیر مسئولین سازمان راه و شهرسازی قرار شد قرارگاه خاتم اولاوصیا به عنوان بخش خصوصی وارد شود تا با بستن قراردادی بتوان بخشی از خدمات این ناحیه شهری اجرایی کرد.
وی اضافه کرد: هدف ما ورود این قرارگاه برای اجرایی شدن برخی از اولویت‌های توسعه در این شهرک است مواردی چون پارک محلات تکمیل شود، زیرا وجود پارک‌های محلی با استقبال خوب مردم مواجه می‌شود.
بهزادپور گفت: در چهارسال گذشته شهرداری محمدیه ثابت کرد که با اقدامات سازنده آبروی دولتمردان را حفظ کرده است اما در شرایط فعلی درآمدی در کوتاه مدت در این منطقه نداریم و هم اکنون 90 میلیون ماهانه برای تمیزی شهر اختصاص داده می‌شود.

ناحیه شهری مهرگان تا پایان خرداد 95 تکمیل می‌شود

در ادامه این نشست، منوچهر حبیبی، مدیر امور عمرانی استانداری قزوین گفت: شهرک مهرگان ناحیه‌ای با 25 هزار واحد شهرکی جوان است که در حال توسعه و ساخت و ساز هستیم و بالای 16 هزار انشعاب آب و برق در این منطقه تحویل داده‌ایم.
وی افزود: آمار دانش آموزان بیش از 5 هزار نفر است و این منطقه به عنوان یک شهر بزرگ که به محمدیه ملحق شده و این شهر را به دومین شهر بزرگ استان با صدهزار نفر جمعیت تبدیل کرده است.
این مسئول ادامه داد: براساس آمار سازمان راه و شهرسازی نزدیک به 44 درصد افتتاح مسکن مهر در این 2 سال انجام شده است و با برنامه ریزی با دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری محمدیه تا پایان خردادماه سال 95 قصد تکمیل کلیه سایت‌های مسکن مهر را داریم.
وی اضافه کرد: تفاهم اولیه با راه و شهرسازی و شهرداری محمدیه و قرارگاه خاتم الاوصیا بسته شده است که منابع مالی آن برعهده شهرداری محمدیه است تا خدمات زیربنایی در اولویت تکمیل این قرارداد باشد و درخواست ما از معاون وزارت راه و شهرسازی حمایت از این قرارداد است.
حبیبی با بیان اینکه بحث مدارس دولتی در مهرگان باید جدی گرفته شود، ابراز کرد: باتوجه به اینکه اکثر خانوارهای این ناحیه شهر وضع متوسط به پایین مالی را دارا هستند تبدیل مدارس به غیرانتفاعی به صلاح این خانواده‌ها نیست.
وی بیان کرد: اگرچه تصمیم ما واگذاری همه پروژه‌ها به بخش خصوصی است اما درخواست ما این است در مدارس باحمایت وزارت راه و شهرسازی ساخته شوند، تا امروز همه فضای آموزشی و بهداشتی ساخته شده در اختیار آموزش و پرورش و علوم پزشکی قرار گرفته است.

20 درصد از طرح‌های خدماتی ناحیه شهری مهرگان باقی مانده است


محمدزاده، مدیرکل سابق سازمان راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه مجموعه مهرگان سریزی جمعیت استان را در خود جای داده است، گفت: این منطقه مجموعه اعتبارات شهرستان ما را تحت تاثیر قرار داده است و هم اکنون ما برای تامین اعتبارات این ناحیه شهری از بودجه‌های سایر مناطق دیگر به آن اختصاص می‌دهیم.


وی افزود: از سوی دیگر منطقه ما صنعتی است و بیشترین ارزش افزوده از این صنایع جذب شده است اما به صورت استانی استفاده می‌شود و تبعات زیست محیطی و کارگری به شهرستان برمی‌گردد.
محمدزاده ابراز کرد: تا جایی که در توان ما بوده در موضوع مهرگان کمک کردیم و با پشتیبانی مسئولین وزارت راه و شهرسازی می‌توان به این خدمات سرعت بخشید.
وی با بیان اینکه در ناحیه شهری مهرگان تا 80 درصد خدمات انجام شده است، عنوان کرد: اما 20 درصد باقی مانده با سکونت مردم برای آنها سخت شده است و بی‌توجهی ما عامل فشار اجتماعی خواهد شد و نیازمند مساعدت بیشتر وزارت راه و شهرسازی در این زمینه هستیم.
محمدزاده یادآور شد: با اینکه عموما ضعیف ترین قشر در این منطقه ساکن شده‌اند اما مشارکت آنها خیلی خوب بود و ما در استان رتبه اول ساخت مدارس هیئت امنایی در مهرگان را دارا هستیم.

خرید نردبام 52 متری برای آتش نشانی محمدیه جزء ضروریات این منطقه است

همچنین علی کاظمی، رئیس شورای شهر محمدیه در این نشست خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: با تامین بحث 10 درصد سهم شهرداری، ما برای خدمات رسانی در آینده دچار مشکل نمی‌شویم.
وی در ادامه ابراز کرد: بحث فضای سبز در مهرگان ضرورت دارد و با انجام قرارداد مشارکتی با قرارگاه و ساخت پارک‌ها می‌توان فضای شاد و مفرحی را برای ساکنان این منطقه فراهم کرد.
رئیس شورای شهر محمدیه اذعان کرد: بحث نردبام آتش نشانی شهر محمدیه از ضروریات این بخش است که قیمت این نردبام 52 متری 4 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌باشد که با هزینه امروز شهرداری توان خرید آن را نداریم.
وی ادامه داد: امروز با آتش سوزی در طبقات بالای ساختمان‌ها ما توان مهار و نجات مردم را نداریم و نیازمند مساعدت وزارت راه و شهرسازی برای خرید این نردبام هستیم.
کاظمی یادآور شد: همچنین در بحث حمل و نقل در این ناحیه شهری با توجه به میزان جمعیت با کمبود اتوبوس‌های شهری روبرو هستیم.


وی گفت: بحث عوارض قزوین- محمدیه برای شهروندان مهرگان به صرفه نیست و با هر تردد باید 1500 تومان پرداخت کنند، دکتر آخوندی در جریان بازدیدی خودشان از این مشکل مطلع هستند و ما خواستار جابجایی این عوارضی هستیم.

با برگزاری نمایشگاه در مهرگان قصد جذب اعتبار برای توسعه این ناحیه شهری را داریم

مانی فر، مدیرکل سازمان راه و شهرسازی قزوین، در ادامه این جلسه بیان کرد: منابعی چون زمین در شهرک مهرگان محدود است و باید در نحوه هزینه کرد این زمین‌ها دقت شود تا از هزینه آنها برای عمران و آبادانی استفاده کرد.
وی افزود: تلاش ما این است با ارزش افزوده‌ای که از زمین‌های مهرگان به دست می‌آید منابع این مناطق را افزایش دهیم.
این مسئول یادآور شد: با شهردار محمدیه صحبت شده که ساخت و ساز ویلایی که باعث کیفیت معماری شهری می‌شود و کاربری‌های فرابخشی هم فعال شود و در برنامه‌های استان است که بخشی از نیازها چون برگزاری نمایشگاه در این منطقه باشد تا با ارزش افزوده جذب شده منبعی برای تامین اعتبارات صورت گیرد.
وی ادامه داد: مدارس ساخته شده و خدمات روبنایی حق مردم است و تلاش ما توسعه بیشتر ارائه این خدمات است و مدارس ساخته شده، خدمات بهداشتی و مکان‌های ورزشی با حمایت سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد.
مانی فر عنوان کرد: هدف ما ارائه خدمات باکیفیت در این منطقه بود و امیدواریم 20 درصد خدمات آماده سازی و پارک 20 هکتاری به سرانجام برسد، در مهرگان با سن کم آن تا به امروز اقدامات بزرگی صورت گرفته و هدف ما شتاب گرفتن خدمات رسانی به این منطقه است.

ساخت فضاهای بهداشتی، مدرسه، حمل و نقل و امنیتی از مدار وظیفه‌ای و ظرفیت ما خارج است

در پایان پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی کشور با توجه به مشکلات مطرح شده در این نشست گفت: همه اقدامات با تشریک مساعی و هم افزایی به نتیجه می‌رسد و دولت‌ها باید در بحث خدمات دهی به مردم نقش جدی داشته باشند.
وی اذعان کرد: پذیرفته نیست امروز در حوزه روبنایی، زیرساخت‌ها، جابجایی و حمل و نقل در مهرگان دچار مشکل باشیم زیرا مردم شوق خود برای زندگی در این مناطق را از دست می‌دهند؛ بنابراین باید در این حوزه همه دستگاه‌ها حضور فعال داشته باشند.


این مسئول با بیان اینکه امروز کشور با کمبود اعتبارات روبرو است، گفت: ما نیازمند همدلی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی برای توسعه کارها هستیم و موضوعات را تفکیک دستگاهی نکرده و همه به میزان ظرفیت خود برای بهبود خدمات کمک می‌کنند.
وی تصریح کرد: چون ما متولی تامین مسکن هستیم و از سوی دیگر زمین‌ها نیز در دست ماست هر موضوعی که برای شهروندان پیش می‌آید بحث کوتاهی به وزارت راه و شهرسازی نسبت داده می‌شود، اما وزارت راه و شهرسازی با تمام توان خود در حوزه‌های مختلف در مسکن مهر ارائه خدمت کرده است.
پژمان یادآور شد: ساخت فضاهای بهداشتی، مدرسه، حمل و نقل و امنیتی از مدار وظیفه‌ای و ظرفیت ما خارج است البته ما با وجود توافقات صورت گرفته حمایت‌های لازم را داریم.
وی با بیان اینکه اگر شهرداری محمدیه امروز تمایل به همکاری با قرارگاه خاتم الاوصیا دراد پیگیری‌های لازم را داشته باشد، گفت: ما فقط براساس اولویت‌های لازم که همکاران ما در استان تعیین می‌کنند اعتبارات را در اختیار شما قرار می‌دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای بحث 10 درصد هم حتما پیگیری می‌کنیم تا حق درآمدی شهرداری پرداخت شود و برخی از این برنامه‌های خدماتی این ناحیه اجرا شده و مانع شکل گیری مشکلات و معضلات شویم.
وی با بیان اینکه بزرگترین چالش این مناطق سکونتی جدید حس تعلق به آن است، عنوان کرد: به دلیل حجم یکباره جمعیت اگر خدماتی که باعث دلخوشی و ارتباط مردم است دیرتر فراهم شود آسیب اجتماعی خود را زودتر نشان می‌دهد.
پژمان اذعان کرد: دوستان در شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی قدم‌های بزرگی بردارند و اگر شما برای این جمعیت فرهنگ شهروندی تعریف نکنید انضباط قابل قبول و باکیفیت در شهر ایجاد نخواهد شد.
وی در پایان گفت: شما باید بتوانید پایه گذار یک اداره مشارکت شهری با حضور مردم باشید تا آنها را در اداره زندگی خود دخیل کرده و از نزدیک با مشکلات شما آشنا شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

/ ۰۷ ارد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

باسلام خداقوت به شهردارمحمدیه میخواستم ازآقای بهزادپوربابت افتتاح پارک بوستان بهشت تشکروقدردانی کنم ازآقای شهردارمیخوام سه شنبه بازارراساماندهی کنندوفضای اونجارابه فضای سبزتبدیل کنندچون این قسمت مرکزشهراست وچهره ونمای شهرک رازشت نموده است لذاازآقای شهردارعاجزانه خواهشمندیم بیابان این قسمت رابه فضای سبزتبدیل نمایدامیدوارم اجرش راهم ازخدای متعال بگیردممنون
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان