۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین افتتاح ۳۹۳ پروژه روستایی در دهه فجر
کد خبر: ۱۳۵۰۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون امور روستایی استانداری قزوین خبر داد:

افتتاح ۳۹۳ پروژه روستایی در دهه فجر

معاون امور روستایی استانداری قزوین، از افتتاح ۳۹۳ پروژه در ایام دهه فجر در روستاهای قزوین خبر داد.

افتتاح ۳۹۳ پروژه روستایی در دهه فجر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، کریم حبیبی انبوهی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد، ابراز کرد: در دهه فجر امسال از 393 پروژه روستایی بهره برداری می‌شود و این دومین بار در سال جاری است که پروژه‌های روستایی به صورت همزمان افتتاح خواهد شد.
وی افزود: در هفته دولت 296 پروژه روستایی با اعتبار 264.9 میلیارد ریال بهره برداری شد و در دهه فجر 393 پروژه با اعتباری بالغ بر 352 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
معاون امور روستایی استانداری اظهار کرد: 198 پروژه در شهرستان قزوین با اعتبار 148 میلیارد ریال، 76 پروژه در شهرستان بویین زهرا با اعتبار 99.6 میلیارد ریال، 31 پروژه در شهرستان تاکستان با 320 میلیارد ریال اعتبار، 25 پروژه در شهرستان آبیک با اعتبار 26.9 میلیارد ریال، شهرستان آوج با 33 پروژه و 13 میلیارد ریال اعتبار و در شهرستان البرز نیز با 23.8 میلیارد ریال اعتبار، 30 پروژه افتتاح می‌شود.
حبیبی در ادامه اعلام کرد: 136 پروژه آسفالت و زیرسازی معابر، 146 پروژه جدول گذاری، 66 پروژه بازگشایی معابر و سنگ فرش، 15 پروژه شن ریزی، 3 پروژه مدیریت پسماند، 14 پروژه خدمات عمومی برای گلزار شهدا، آرامستان‌ها و غسال خانه‌ها، 12 پروژه فضای سبز و پارک‌های محله، یک پروژه جهت آتش نشانی و 2 پروژه صندوق پستی و سایت اطلاع رسانی توسط دهیاری‌ها در روستاهای استان بهره برداری شده است.
وی خاطر نشان کرد: در مقایسه با سال گذشته، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های روستایی 45 درصد و پیشرفت اعتباری و ریالی پروژه‌ها 122 درصد است.
معاون امور روستایی استانداری قزوین با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند در روستاها، تاکید کرد: در استانداری کارگروهی ویژه برای مدیریت پسماند در نظرگرفته شده است اما با توجه به حجم بالای کاری این کارگروه، یک کارگروه دیگر برای مدیریت پسماند روستایی تشکیل شد.
وی اضافه کرد: در این کارگروه محل‌های دفن و چگونگی دفع زباله‌های روستایی باتوجه به شرایط زیست محیطی هر منطقه مورد بررسی قرار گرفت و تا کنون اغلب روستاهای استان دارای مخازن دفن زباله هستند، همچنین 46 خودرو مکانیزه حمل زباله نیز تا کنون برای روستاها در نظر گرفته شده است.
حبیبی در ادامه گفت: با توجه به حادثه خیز بودن استان قزوین، روستاها نیازمند آموزش های مدیریت بحران هستند، با توجه به همین موضوع تا کنون دهیاران 4 شهرستان قزوین، تحت آموزش مدیریت بحران و اطفاء حریق قرار گرفته‌اند.
وی در پایان گفت: پس از تکمیل دوره‌های آموزشی دهیاران، وسایل ابتدایی اطفاء حریق، با همکاری آتش نشانی، در اختیار روستاهای استان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان