۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امروز در فضای مجازی دورنمای مناسبی برای حل مشکل فیلترینگ وجود ندارد
کد خبر: ۱۳۴۸۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور:

امروز در فضای مجازی دورنمای مناسبی برای حل مشکل فیلترینگ وجود ندارد

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: در فضای مجازی دورنمای خوبی برای حل مشکل فیلترینگ وجود ندارد البته اقداماتی با درنظر گرفتن پایلوت‌هایی انجام شده اما اثربخشی لازم را نداشته است.

امروز در فضای مجازی دورنمای مناسبی برای حل مشکل فیلترینگ وجود ندارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، حجت الاسلام شهریاری، عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه قزوین، اظهار کرد: فضای مجازی از مهمترین بسترهای اطلاع رسانی سریع در دنیا و فرصت بسیار مناسبی برای نشر مبانی انقلاب است.
وی اذعان کرد: فضای مجازی بهترین بستر برای اشتراک گذاری آرمان‌های انقلاب است زیرا دنیا تشنه معارف الهی می‌باشد.
این مسئول ادامه داد: معلم اول انقلاب امام راحل داعیه دار انقلاب اسلامی است که سخن از صدور انقلاب به میان آورده بود و اگر بیداری اسلامی تا این زمان به تاخیر افتاد به علت عدم وجود بستر رسانه‌ای مناسب برای نشر این انقلاب بود.
وی با بیان اینکه فضای مجازی بستر مناسب برای تبدیل انقلاب به بیداری اسلامی را فراهم کرد، ابراز کرد: عرصه‌های مختلف فضای مجازی در این 2 دهه رشد روزافزونی داشته است و این موضوع اهمیت رسالت و مدیریت این حوزه را برای متولیان فرهنگی کشور روشن می‌سازد.
شهریاری عنوان کرد: دشمنان امروز از فضای مجازی برای نشر اکاذیب و اشاعه فحشا و فساد و افکار پلید خود بهره می‌گیرند که باید با تجهیز سازوکارهای امنیتی مناسب بحث جرائم سایبری و دفاع الکترونیک جدی‌تر گرفته شود.
وی با اشاره به در پیش بودن 2 انتخابات مهم در اسفندماه بیان کرد: قوه قضائیه برای انتخابات امسال با طراحی سه جلد کیفری که از سامانه سَمت استخراج شد سوابق کیفری نامزدهای انتخابات را رصد کرد و آنها را در اختیار مسئولین ستاد انتخابات قرار داد.

اقتصاد مقاومتی تعبیر جدیدی از سه جانبه گرایی است


رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه اضافه کرد: بالغ بر 2 میلیون و 300 استعلام به دادستانی ارسال شد تا مبنایی برای تصمیم گیری در تائید صلاحیت‌ها قرار بگیرد.
وی درباره وضعیت فیلترینگ هوشمند در کشور تصریح کرد: یکی از معضلات امروز کشور عدم سرمایه گذاری مناسب در بحث فیلترینگ است و به واسطه نبود سازوکار مناسب زمینه ساز هجمه دشمن شده است.
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: باید با هماهنگی نهادهای ذی ربط سرمایه گذاری خوبی در زمینه فیلترینگ هوشمند انجام بگیرد تا مانع گسترش مسائل غیراخلاقی در این فضا شود.
وی ادامه داد: در فضای مجازی دورنمای خوبی برای حل مشکل فیلترینگ وجود ندارد البته اقداماتی با درنظر گرفتن پایلوت‌هایی انجام شده اما اثربخشی لازم را نداشته است.
این مسئول درباره راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک برای ارائه خدمات به مردم عنوان کرد: معتقدیم فرآیند رسیدگی امری تخصصی است نه یک سرویس دهی معمولی به مردم که بتوان آن را با سازمان‌های دیگر به اشتراک بگذاریم.
وی بیان کرد: قوه قضائیه برای ارائه خدمات کارشناسانه به مردم از قضات بازنشسته سازمان برای مدیریت این دفاتر خدمات الکترونیک استفاده کرده است تا به مردم مشاوره‌های تخصصی مناسب و صحیحی داده شود.
شهریاری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تعبیر جدیدی از سه جانبه گرایی است، گفت: نباید عملکرد مدیران ما متکی به درآمد نفتی باشد و به وسیله آن قصد خدمت به مرم را داشته باشند.
وی اذعان کرد: معتقدیم سه جانبه گرایی که به معنای دخالت دادن بخش خصوصی در ارائه خدمت به مردم و از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است؛ زیرا بخش خصوصی از بدنه باتجربه دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان