۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خاوری مورد شناسایی پلیس کانادا قرار گرفت/در حال پیگیری استرداد وی هستیم
کد خبر: ۱۳۴۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس بین الملل ناجا:

خاوری مورد شناسایی پلیس کانادا قرار گرفت/در حال پیگیری استرداد وی هستیم

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا با اشاره به آخرین اقدامات پلیس بین‌الملل در پیگیری پرونده خاوری، گفت: پلیس کانادا عنوان کرده است که پرونده وی برای مقامات قضایی این کشور ارسال شده و باید از طریق وزارت خارجه پیگیر دستگیری وی شویم.

خاوری مورد شناسایی پلیس کانادا قرار گرفت/در حال پیگیری استرداد وی هستیم
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، سردار مسعود رضوانی در نشست خبری ظهر امروز خود با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری پرونده خاوری، اظهار داشت: با پیگیری‌های ما پس از صدور اعلان قرمز پلیس اینترپل برای این فرد و ارائه آدرس دقیق وی در کانادا، خاوری مورد شناسایی پلیس کانادا قرار گرفت و در حال حاضر در حال پیگیری دستگیری و استرداد وی هستیم.

وی گفت: آخرین پیگیری‌های ما پلیس کانادا عنوان کرده است که پرونده خاوری برای مقامات قضایی کشور کانادا ارسال شده و ما می‌بایست پیگیری‌های خود را از سوی مراجع قضایی دنبال کنیم.

رئیس پلیس بین الملل ناجا در پاسخ به تسنیم، گفت: سازمان اینترپل به ما اعلام کرده که ما باید از طریق وزارت خارجه و از روش‌های دیپلماتیک و با بهره‌مندی از معاضدت‌های قضایی، پیگیری پرونده خاوری را انجام دهیم.

سردار رضوانی خاطرنشان کرد: ما از پلیس کانادا درخواست کرده‌ایم تا بتوانیم تیمی را به این کشور اعزام کرده تا به صورت مستقیم ناظر بر روند رسیدگی به پرونده خاوری باشیم.

وی افزود: من در سه سال اخیر دو بار با همتای خود در پلیس اوتاوا صحبت کردم و عنوان کردند که پناه دادن به مجرمین نه تنها به ضرر کشور محل جرم بلکه به ضرر کشور پناهنده مجرمین نیز هست.

رئیس پلیس بین الملل ناجا اظهار داشت: شاهد این ضرر انجام اقدامات تروریستی اخیر در کشور استرالیا است که هفت سال پیش از اقدام تروریستی این تبعه ایرانی مدارک کلاهبرداری وی را در اختیار پلیس قرار دادیم ولی پلیس این کشور هیچ پاسخی به این موضوع نداده بود.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان