۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین طرح دستبند الکترونیکی برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود
کد خبر: ۱۳۴۶۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون رئیس قوه قضائیه در کشور:

طرح دستبند الکترونیکی برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود

معاون رئیس قوه قضائیه در کشور گفت: برای اولین بار در ایران دستبند الکترونیکی برای مجازات توسط قضات قوه قضائیه در نظر گرفته می‌شود، یعنی فرد متهم به جای رفتن به زندان، در محدوده خانه خود یا یک محیط جغرافیایی تعیین شده حق تردد دارد.

طرح دستبند الکترونیکی برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، حجت الاسلام شهریاری، معاون رئیس قوه قضائیه در کشور ظهر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات دادگستری استان با بیان اینکه انقلاب ما دارای 2 خیر کثیر است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب و دومین نعمت هم حضور رهبر معظم انقلاب که منشأ بیداری اسلامی در جهان بود.
وی در ادامه افزود: سه کشور پیش از شکل گیری بیداری اسلامی خود را داعیه دار اسلام می‌دانستند اما امروز ایران اسلامی در قله این سه کشور بالاتر از عربستان و ترکیه ایستاده است.
این مسئول ادامه داد: اسلام متهجر و خرافاتی در عربستان نتوانست در این سال‌ها مردم جهان را به خود جذب کند و این کشور به زور نفت خود را در دنیای سیاست حفظ کرده است.
وی با اشاره به اسلام لیبرالی در ترکیه اذعان کرد: الگوی دوم اسلام در این کشور سازگار با کشورهای غربی و با تکبیه بر اقتصاد پویا است و به دلیل خالی بودن این اسلام از آرمان‌های دینی نتوانسته تا به امروز به عرضه اسلام بپردازد.

طرح سه جانبه گرایی در دستگاه قضایی کشور در حال اجراست

 رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه با بیان اینکه امروز ایران در سوریه، لبنان و کشورهای مقاومت در نوک پیکان داعیه داری جهان اسلام قرار دارد، گفت: ایران اسلامی به واسطه داشتن آرمان‌های دینی توانسته نقش الگودهی در بیداری اسلامی داشته باشد و عربستان و ترکیه در صحنه سیاسی شکست خورده اند.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار کشتی انقلاب در جهان برنامه اقتصادی را ارائه کرده است که امیدواریم با اجرایی شده این برنامه‌ها در صحنه اقتصادی نیز پیشتاز جهان اسلام باشیم.
شهریاری در ادامه با اشاره به اجرا شدن مفهوم سه جانبه گرایی در دستگاه قضایی کشور بیان کرد: در دنیای مدرن امروز در صحنه مدیریت اجتماعی، اجرای کارآمد دارای اثربخشی بیشتری است، طرح عدالت الکترونیکی در سال 88 با تاسیس مرکز آمار به عنوان یکی از جایگاه‌های مهم با 50 طرح آغاز به کار کرد.
وی با بیان اینکه سه دیدگاه در قوه قضائیه وجود دارد، گفت: در دیدگاه اول مدیران به فناوری نگاهی لوکس دارند و در نگاه دوم نگاه به فناوری یک امر سازمانی است یعنی گردش اطلاعات در سازمان به صورت فناورانه اجرا شده و فرآیندهای دادرسی درون قوه الکترونیکی است.
معاون رئیس قوه قضائیه در کشور گفت: نگاه سوم یعنی مفهوم سه جانبه گرایی به این معناست که به جای ارائه مستقیم خدمات به مردم، بخش خصوصی وارد میدان شده و واسطه بین مردم و دستگاه قضایی می‌شود.
وی با بیان اینکه خدمت روی میز مردم هدف آرمانی ماست، اذعان کرد: برای اولین بار در ایران دستبند الکترونیکی برای مجازات توسط قضات قوه قضائیه در نظر گرفته می‌شود، یعنی فرد متهم به جای رفتن به زندان، در محدوده خانه خود یا یک محیط جغرافیایی تعیین شده حق تردد دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان