۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مراسم تودیع و معارفه امام‌جمعه خرمدشت برگزار شد
کد خبر: ۱۳۴۴۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور امام جمعه قزوین؛

مراسم تودیع و معارفه امام‌جمعه خرمدشت برگزار شد

در مراسمی با حضور آیت‌الله عابدینی، حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی به‌عنوان امام‌جمعه جدید خرمدشت منصوب و از زحمات حجت‌الاسلام علی‌اکبر حسینی راد، امام‌جمعه پیشین تقدیر شد.

 مراسم تودیع و معارفه امام‌جمعه خرمدشت برگزار شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز در جلسه تودیع و معارفه امام‌جمعه خرمدشت که در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور و انقلاب منجی عالم بشریت است و از خدای متعال می‌خواهیم تا برکت این انقلاب را هر روز بیشتر کند.
وی تصریح کرد: پیش از انقلاب، برگزاری نماز جمعه از نظر اکثر مراجع جایز نبود چرا که حکومت در ایران شاهنشاهی بود؛ اما پس از انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی نماز جمعه‌ها نیز توسعه پیدا کرد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که مسئولان نباید برای مردم خدمت کنند بلکه باید به مردم خدمت کنند، اضافه کرد: اگر برای مردم و نه برای رضای خدا خدمتی انجام دهیم در نهایت این نوع نیت سبب می‌شود خدمت ما بی برکت شود.
وی اذعان داشت: امام‌جمعه‌ها نباید جناحی عمل کنند، بلکه باید به گونه‌ای عمل کنند که همه جریان‌های سیاسی و جناحی آن‌ها را پدر معنوی منطقه خود بدانند و از آن‌ها تبعیت نمایند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امام‌جمعه‌ها برای جریان و جناح کار نمی‌کنند بلکه برای خدا کار می‌کنند و همواره باید اخلاص و رضای خدا را در کارها مد نظر قرار دهند و جایگاه پدرانه خود را حفظ کنند.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: فتنه خط قرمز هر مسلمانی است و اگر امام‌جمعه در خصوص فتنه صحبت کند به معنای جناحی بودن او نیست و نباید تشریح مسائل دین از سوی ائمه جمعه به معنای تمایل آن‌ها به یک جناح تفسیر شود.
وی ارتباط با اقشار مختلف مردم، ارتباط با روحانیت، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و هدایت انسان‌هایی که راه را گم کرده‌اند را از دیگر وظایف امام جمعه‌ها برشمرد.
تقویت دین نیازمند وحدت مسئولان است
حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی امام‌جمعه جدید خرمدشت بیان کرد: باید دین خدا را یاری کنیم و یکی از مصادیق بارز آن یاری رساندن نظام و انقلاب است و تحقق این امر نیازمند وحدت همه مسئولان است.
وی تصریح کرد: لازمه وحدت مسئولان که مورد تأکید رهبری قرار دارد، نگاه به شاخص و معیاری چون ولایت‌فقیه است و اگر نگاه‌ها به آن شاخصه باشد قطعاً در بین مسئولان وحدت ایجاد خواهد شد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر حسینی راد، امام‌جمعه سابق خرمدشت در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه فجر بیان کرد: باید همواره پیرو ولایت و رهبری باشیم و با حضور پرشور در انتخابات دشمنان نظام و انقلاب را نا امید کنیم.

نماز جمعه از برکات امام و انقلاب است

ایرج حیدری، فرماندار شهرستان تاکستان اظهار کرد: نظام ما مبنای دینی دارد و بر مبنای اصول و ارزش‌های دین اسلام است و نماز جمعه‌ها سنت دیرپای محمدی است.
وی تصریح کرد: همه باید بکوشیم که سنت دیرینه نماز جمعه که ریشه در دین اسلام دارد و از برکات امام و انقلاب است هر روز باشکوه بیشتری برپا شود.


در پایان این مراسم حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی به‌عنوان امام‌جمعه جدید خرمدشت منصوب و از زحمات حجت‌الاسلام علی‌اکبر حسینی راد، امام‌جمعه پیشین تقدیر شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه در مراسمی که به‌منظور معرفی امام‌جمعه جدید و تقدیر از خدمات امام‌جمعه سابق در مسجد جامع خرمدشت و با حضور مردم برگزار شد، اظهار کرد: نماز جماعت از اهمیت زیادی برخوردار است و همه باید تلاش کنیم تا نمازهای جماعت با شکوه بیشتری برگزار شود.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: نباید اختلاف سلیقه‌ها در انتخاب کاندیداها موجب تفرقه و اختلاف بین مردم شود و باید کاندیداها بر اساس ایمان، تخصص و تجربه انتخاب شوند و در این حوزه نگاه دنیایی نداشته باشیم.
گفتنی است آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به همراه مسئولان شهرستان تاکستان با حضور در گلزار شهدای گمنام و شهدای هشت سال دفاع مقدس بخش خرمدشت با شهدای انقلاب تجدید بیعت کردند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان