۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تبدیل ایران به بازاری برای رونق صنعت هواپیماسازی فرانسه/ در عرصه دیپلماتیک باید هر حرکت و عملکردی را با دیده شک نگاه کرد
کد خبر: ۱۳۴۴۵۴ نویسنده: حجت الاسلام ذوالنور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ذوالنور در مصاحبه با صبح قزوین تصریح کرد

تبدیل ایران به بازاری برای رونق صنعت هواپیماسازی فرانسه/ در عرصه دیپلماتیک باید هر حرکت و عملکردی را با دیده شک نگاه کرد

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه امروز ایران بازار مناسبی برای صنعت هواپیماسازی فرانسه شده است، گفت: باید هر حرکت و عملکردی را در عرصه دیپلماتیک با دیده شک نگاه کرد تا عزت و اقتدار کشور خدشه دار نشود.

تبدیل ایران به بازاری برای رونق صنعت هواپیماسازی فرانسه/ در عرصه دیپلماتیک باید هر حرکت و عملکردی را با دیده شک نگاه کرد
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، درباره رفتار دیپلماتیک دولت در سفر اخیر به کشورهای اروپایی اظهار کرد: دیپلمات‌های ایران باید حتما هوشمندی لازم را در مواجه با رقبای خود داشته باشند، کشورهای اروپایی و غربی همتای ما نیستند بلکه آنها رقیب ایران اسلامی و گاهی هم دشمن جدی ما هستند.
وی اذعان کرد: ما یادمان نرفته است که در طول 8 سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس میراژها و جنگنده‌های آنها کشورمان را بمباران می‌کردند و توان قدرت شیمیایی عراق را بالا بردند تا زمینه شکست ایران را فراهم کنند.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه جنایات کشورهای اروپایی علیه ایران در دوران جنگ، از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نمی‌شود، ابراز کرد: همین ایام که رئیس جمهور در کشور فرانسه حضور داشت سران این کشور تشدید تحریم‌ها علیه ایران را به بهانه بُعد موشکی از اتحادیه اروپا درخواست کرد.
وی بیان کرد: دولت ایران باید دقت کافی در تعاملات خود با کشورهای خارجی در پساتحریم داشته باشد و امروز هم اگر این کشورها حاضر به مذاکره با ایران شده‌اند نه لطفی به ما دارند و نه عاشق چشم و ابروی ما هستند.

در سال‌های اخیر کارخانه‌ توتال فرانسه، شرکت‌های غربی شِل و اسکات اُویل پشت ایران را خالی کردند

ذوالنور یادآور شد: 3 سال است کشور فرانسه برای فروش ایرباس خود یک ایرلاین در جهان پیدا نکرده و امروز ایران یک بازار بسیار مناسب برای تقویت و رونق کارخانه سازنده ایرباس و صنعت هواپیماسازی فرانسه شده است.
وی تصریح کرد: ایران هیچ زمانی فراموش نمی‌کند ضرباتی که کشورهای اروپایی در موضوع لغو قراردادهای ما و بدعهدی‌هایی که در موضوع پشتیبانی از ساخت پژو در ایران داشتند.
این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه افزود: در سال‌های اخیر کارخانه‌ توتال فرانسه، شرکت‌های غربی شِل و اسکات اُویل پشت ایران را خالی کردند و ضربات سنگینی در بُعد نفت به ما زدند؛ البته به بهانه قهر آنها و تحریم‌ها به خواست خدا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توانست خلاء غول‌های نفتی دنیا پُر کند و امروز ما به خودمان می‌بالیم و با عزت و اقتدار در جهان حرف می‌زنیم.
وی عنوان کرد: امروز باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که غربی‌ها و فرانسویی‌ها دلسوز ما نیستند و باید براساس منافع و مصالح خودمان حرکت کنیم.
ذوالنور گفت: باید هر حرکت و عملکردی را در عرصه دیپلماتیک با دیده شک نگاه کرد تا عزت و اقتدار کشور خدشه دار نشود.
وی در پایان ابراز کرد: دیپلمات‌های ما و شخص رئیس جمهور باید به این مسائل دقت کنند تا در کشور شاهد این نگاه نباشیم که عزت ایران را زیر نماد سُم اسب مخدوش کردیم و هوشیاری لازم را در زمینه انتخاب صحنه مذاکره درنظر نگرفتیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان