۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمترین رسالت روحانیون در دهه فجر است
کد خبر: ۱۳۴۱۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک:

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمترین رسالت روحانیون در دهه فجر است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، با اشاره به این که تمامی دستگاه های فرهنگی باید در مقابل این تهاجم فرهنگی ایستادگی کنند، گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمترین رسالت روحانیون در دهه فجر است

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمترین رسالت روحانیون در دهه فجر است
به گزارش صبح قزوین ؛ حجت الاسلام جان محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک،با اشاره به نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر بزرگ ترین عید انقلاب اسلامی است که از جمله ویژگی های آن برپایی حکومتی بر پایه اسلام و زمینه سازی برای تشکیل حکومت جهانی امام زمان(عج) است.
وی با اشاره به این که با پیروزی انقلاب اسلامی پیام و ارزش‌ های انقلاب اسلامی صادر شد و موجی از خیزش رهایی در منطقه به وجود آمده است، اضافه کرد: امروز بر ما مسئولان فرهنگی جامعه است که در تبیین آن برای نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
این مسئول، با بیان این که تبیین جایگاه و نقش رهبری انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر، ضرورت دارد، افزود: مردم از رژیم ستم‌ شاهی که ظلم‌ های فراوانی به ملت خود وارد کرده بود به ستوه آمده و با رهبری امام خمینی(ره) کاخ ظلم و ستم را ویران کرده و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ فرستادند لذا این حقیقتی است که بیان آن در جامعه ضرورت دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، با بیان اینکه برنامه های فرهنگی در دهه مبارک فجر جایگاه ویژه ای دارد، گفت: برنامه‌ های مختلف فرهنگی در شهرستان میامی با همکاری دستگاه‌ های مربوطه، تبلیغات اسلامی، هئیت های مذهبی، تشکل های دینی و کانون های فرهنگی سطح شهرستان برگزار خواهد شد که امیدواریم با اهتمام دست اندرکاران، این برنامه ها از شکوه خاصی برخوردار باشد.
حجت الاسلام جان محمدی بابیان این که اعتقادات مردم تنها عامل مصمم شدن مردم در مقابل استکبار بود، افزود: باید اهداف نظام جمهوری اسلامی را برای همه آحاد مردم تبیین کنیم.
وی با بیان این که وظیفه تبیین اهداف بر عهده کمیته قرآن و انجمن‌ها و هیئات است، بیان کرد: این نهادها باید دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت خون مطهر شهدا، روحانیت برای هدایت و ارشاد مردم و راهنمایی جامعه، حضور بیشتری در صحنه پیدا کردند و توجه مردم هم به جامعه روحانیت، حوزه ها و رهبران دینی بیشتر شد و همین موجب حقد و کینه دشمنان نسبت به نقش و جایگاه روحانیت شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، بابیان این که انقلاب اسلامی با پشتیبانی معنویات شکل‌ گرفته است، گفت: امروزه در هرکجای دنیا که ظلمی صورت می‌ گیرد ایران را به‌عنوان کشور مبارزه با ظلم الگو قرار می‌ دهند.
وی افزود: انقلاب اسلامی با الهام از آموزه های دینی و با بهره گیری از پایگاه های مذهبی همچون مساجد، حسینیه ها، جلسات خانگی مذهبی با محوریت و پیشگامی روحانیون تحت زعامت مرجعیت عالی شیعه شکل گرفت آن هم در زمانی که نهضت های آزادیبخش جهان الگوی مبارزاتی شان تفکرات مارکسیستی بود روحانیون توانستند الگویی مترقی از مبارزه با استبداد و استکبار را در جهان فریاد کنند و بدین طریق دین را به عرصه حیات اجتماعی بازگردانند.
حجت الاسلام جان محمدی در پایان خاطر نشان کرد: در فضای قبل از انقلاب مهمترین پایگاه های فعالیت روحانیون فقط مساجد بودند اما امروز مدارس، پایگاه های بسیج، مراکز کارگری، نهادهای مدنی و… نیز عرصه فعالیت تبلیغی روحانیون هستند و بدون اینکه نقش تبلیغی شما در مساجد کمرنگ شود می توانید در جهت اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی و تبیین آرمانهای انقلاب در ایام دهه فجر فعالیت نمایید.

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان