۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین فعلا تصمیمی برای معرفی گزینه دوم لیست اصولگرایان نداریم/ رسانه ابزاری در دستان جریان‌های سیاسی است
کد خبر: ۱۳۳۹۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

شورای منتخب اصولگرایان در قزوین:

فعلا تصمیمی برای معرفی گزینه دوم لیست اصولگرایان نداریم/ رسانه ابزاری در دستان جریان‌های سیاسی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی در قزوین با بیان اینکه فعلا تصمیمی برای معرفی گزینه دوم لیست اصولگرایان نداریم، گفت: رسانه ابزار است نه افراد حاضر در رسانه و فقط شما از تحلیل افکار عمومی مردم اطلاع ندارید بلکه ما هم مطلع هستیم.

فعلا تصمیمی برای معرفی گزینه دوم لیست اصولگرایان نداریم/ رسانه ابزاری در دستان جریان‌های سیاسی است
به گزارش صبح قزوین ؛ نشست شورای اصولگرایان استان (چهارشنبه شب)7 بهمن با حضور چندین تن ازاصحاب رسانه در دفتر شرکت کارستان واقع در خیابان دستغیب برگزار شد.
در این نشست خبری محمدحسین شفیعی‌ها، دبیر حزب موتلفه اسلامی قزوین ، ابراهیم اسدی، دبیر جمعیت ایثارگران قزوین ،سید صادق سیاهپوش دبیرجامعه مهندسین استان قزوین ، صفت اله صالحی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان قزوین ، حجت الاسلام خودی زاده عضو شورا وباحضور خانم ها عظیمیان و ضیایی بصورت پرسش و پاسخ برگزار و اعضای شورای منتخب اصولگرایان پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.
دراین مراسم محمد حسین شفیعی ها دبیر حزب موتلفه استان قزوین و سخنگوی ائتلاف شورای منتخب اصولگرایان گفت:
با حضور افراد موثر در احزاب و گروههای اصولگراو با صرف 700 ساعت کار کارشناسی و بررسی مباحث مطرح شده از سوی نامزدها واعضای شورا به تصمیم درست رسیده و جریان اصولگرایی باید به تبعیت از تصمیم نخبگان خودشان ما را مورد حمایت قرار بدهند وی گفت شورا به تصمیم قطعی برای گزینه دوم اصولگرایان رسیده و بنا به مصالحی چون فعلا زمان تبلیغات نرسیده از نام گزینه دوم خودداری می نماید و نام بردن از این گزینه را به وقت مناسب دیگری موکل کرد.
رکسانا رضایی از نشریه نگاه قزوین:
امروز اتفاق نظر بر روی این نکته است جبهه اصلاحات دارد قویترین ها را وارد صحنه می کند وگزینه دوم اصولگرایان پتانسیل‌های لازم را برای بُرد در انتخابات مجلس پیش رو ندارد، آیا شورای ائتلاف اصولگرایان امکان معرفی گزینه نام آشناترو توانمندتری را برای مردم نداشت؟چرا شما یا حاج عباس نیکویه ویا اشخاص مطرح دیگری انتخاب نشدند؟
محمدحسین شفیعی‌ها، دبیر حزب موتلفه اسلامی: نگاه اصولگرایان اینگونه نیست که جریان مقابل چه وضعیتی دارد و ما هم مطابق با آنها عمل کنیم، مجاری قانونی برای تائید صلاحیت‌ها مشخص است.
در این انتخابات افرادی که نام بردید در نزد عموم جامعه شناخته‌ترباشند، برای کاندیداتوری ثبت نام نکردند تا قضاوت و بررسی در مورد آنها صورت بگیرد؛ ما از گزینه دوم نام نبردیم آنچه که به عنوان قضاوت در فضای مجازی منتشر می‌شود عملکرد صحیحی نیست.
احترام به قانون باید در همه مکان‌ها رعایت شود و فقط ما نباید پایبندی به قانون را برای جناح مقابل خودمان قائل باشیم.
فضای مجازی به عنوان بخشی از جامعه تاثیرگذار است اما هرگز آنچه در فضای مجازی انجام می‌شود تعیین کننده رأی مردم نیست؛ بلکه از زمان شروع تبلیغات فضا تغییر خواهد کرد.
همیشه شروع تبلیغات انتخاباتی فضای پیش از شروع تبلیغات را تغییر می‌دهد، اصولگرایان با درنظر گرفتن همه شرایط به انتخاب این دو گزینه رسیده‌اند و امتیازات رأی آوری یکی از ملاک‌های مهم برای ما بوده است. اولا اصولگرایان در شرایط فعلی گزینه دوم خود را معرفی نمی‌کنند بلکه فقط به نتیجه رسیده‌ایم و دوم اینکه موافق این تحلیل شما نیستم.
احمد خورگامی، از نشریه افق آینده:
در نشست‌های شما هیچ نماینده‌ای از اصحاب رسانه اصولگرا حضور نداشته است آیا نگاه شما به رسانه‌ها ابزاری است؟وی ساعات کاری در سخنان اعضای شورا را متفاوت دانست و گفت تعداد ساعت کاری متفاوتی را اعلام کردید که خوب است اصلاح بفرماید .وی برخی شایعات مطرح در بین خواص را بیان کرد وی 5 سئوال را به یک باره پرسید .
شفیعی‌ها:
این معنا که انتظار و تلقی این باشد که در شورای اصولگرایان همه اقشار باید حضور داشته باشند، صحیح نیست. هرگز در مرکز کشورهم امری به معنای حضورافراد رسانه‌ای درجمع اصولگرایان باشد، نبوده و عملکردی منطقی نیست.
زیرا رسانه ابزاراست در دست یک جریان سیاسی و آدم‌های رسانه وصل به جریان‌های سیاسی هستند. لذا جریان اصولگرایی رسانه دارد. اما این به معنای حضور یک عضو رسانه‌ای در این شورا نیست؛ جریانات و افراد حقوقی و حقیقی به صورت غیرمستقیم از رسانه بهره می‌برند.
ابراهیم اسدی، دبیر جبهه ایثارگران قزوین: نگاه ما هیچ وقت ابزاری و تعمدا کنار گذاشتن شخص یا افراد خاصی از رسانه‌های اصولگرا نیست و تعریف ما از رسانه انعکاس اخبار است.
رضایی، پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین :
تحلیل سیاسی مناسب فضای امروزجامعه دردستان اهالی رسانه هاست، نظر ما این است که برای احترام به افکار عمومی حداقل سه تن از اصحاب رسانه اصولگرا را برای شورا دعوت می کردیدتا با کمک آنها به تصمیم درست می رسیدید. و نظر آنها را هم لحاظ می کردید.
شفیعی‌ها: رسانه ابزار است در دست جریانات سیاسی ودر مدیریت کل اصولگرایان در کل کشور همچین نگاهی حاکم نیست که افراد رسانه ای را در جمع خود داشته باشند و فقط شما از تحلیل افکار عمومی مردم اطلاع ندارید بلکه ما هم مطلع هستیم و مجموعه موتلفه و احزاب وگروههای دیگر جدا از رسانه‌های خود نیستند و غیرمستقیم از این مشورت‌های رسانه‌ای استفاده می کردند.
احمد خورگامی، افق آینده:
شایعه شده که جمع شما تصمیم به حمایت از فردی خارج از دایره اصولگرایی دارد و تصمیمات امروز شما در این راستاست و برخی از اعضای شورای اصولگرایان نقل کردند که گزینه دوم ما شخص دیگری بوده اما مجبور به انتخاب این گزینه شدیم، نظر شما چیست؟

اسدی، دبیر جبهه ایثارگران قزوین: در طول سال‌های بعد از انقلاب که انتخابات‌های مختلفی برگزار شده در هیچ دوره‌ای اصولگرایان را مثل امروز متحد و هم نظر ندیدم. گزینه دوم ما با رأی قاطع انتخاب شد و شاید فردی در شورا احساسی نظر داده و بعد از پایان جلسه پشیمان شده و این صحبت‌ها را در بیرون از شورا مطرح کرده است.
قرار نیست یک جمع همیشه با یکدیگر هم نظر باشند، پس خِرد جمعی کجای این جلسات قرار دارد؟ خیلی از افراد نظرات مختلفی در مورد گزینه‌ های مطرح شده داشتند؛ اما با درنظر گرفتن صلاحیت‌های مختلف گزینه دوم انتخاب شد ما به تشخیص خود به عنوان یک تکلیف عمل کردیم.
سیاهپوش، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری:
معتقدم در این 37 سال گذشته، مثل امروز وحدت و همدلی لازم بین اصولگرایان وجود نداشته است و تاکید می‌کنم بالای 95 درصد نظرشان بر انتخاب نفر دوم لیست اصولگرایان بود؛ ما از این 10 نفری که در لیست اصولگرایان قرار گرفتند و خاضعانه به بررسی‌ها تمکین کردند، تشکر می‌کنیم.
هاشمی از اصحاب رسانه استان:
آیا در مورد نفر اول لیست اصولگرایان از ابتدا اجماع نظر وجود داشت و مشورت فقط برای گزینه دوم بود؟
شفیعی‌ها: این نگاه که از ابتدا نفر اول انتخاب شده بوده و فقط بررسی و مشورت برای نفر دوم لیست بوده یک توهین به شورای اصولگرایان است.
شاید در انتخاباب نفر اول و دوم تفاوت عملکرد وجود داشت اما همان نفر اول لیست ما هم براساس بررسی‌ها انتخاب شد و این فرد با حضور در جلسات ما مورد نقد و بررسی قرار گرفت و مجموعه به این نتیجه رسید که هیچ مخالفی با وی وجود ندارد و اعضا با استدلال تمام به حمایت از گزینه اول تصمیم گرفتند.
ما باید در قیامت پاسخگو باشیم که با پرچم اصولگرایی چه اقداماتی برای انقلاب انجام دادیم هیچ زمانی ما با دیکته کردن افراد خاص، تصمیم سازی نداریم. این یک تهمت آشکار است که گفته می‌شود ما برای حمایت از فردی که امکان حضورش در لیست ما نبوده گزینه ضعیفی را انتخاب کردیم.
سیاهپوش، عضو جبهه پیروان انقلاب و رهبری:
ما همه قبول داریم که اختلاف بین اصولگرایان در کشور زمینه ساز شکست در انتخابات سال 92 شد؛ اما به جرات می‌گوییم در انتخاب این دو گزینه همه با هم متحد بودیم و اختلاف نظر جدی در انتخاب گزینه‌ها وجود نداشت.
امیر علی رضایی، پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین :
آقای شفیعی‌ها شما فرمودید اعضای شورا از افراد نخبه اصولگرا هستند و تصمیم آنها برای رضای خداست، شما در دوره های مختلف محمد دوست و نیکویه و در شوراها افرادی را انتخاب کردید که اجماع حاصل نشد و در پیروزی همه آنها موفق نشدید.آیا این تصمیم شماتصمیم نخبه گی و از تحلیل درست است . شما در همین مجموعه کسی را برای مصاحبه دعوت کردید که در هیئت اجرایی ردصلاحیت شده بودچگونه مدعی هستید اشتباه نکرده اید ؟
اسدی، دبیر جبهه ایثارگران قزوین پاسخ داد
شورای اصولگرایی هر شخصی را که ابراز به اصولگرایی داشته برای مصاحبه دعوت کرده ما نیروی انتظامی نیستیم که پرونده افراد را داشته باشیم؛ البته اگر به تخلفات کسی مطمئن بودیم دعوتی برای مصاحبه صورت نمی گرفت، بلکه یکی از راه‌های شناخت افراد مصاحبه و به چالش کشاندن آنها بود.ما فیلتری برای حضور افراد نداشتیم و فرصت حضور را برای افراد فراهم کردیم . ضمنا ما هیچکونه اجبار نداریم و انتخاب را در نهایت مردم می کنند وما باید از تصمیم شورا تبعیت کرده وباید از انتخاب خودمان حمایت کنیم .
حسن رجبی، نماینده روزنامه کیهان در قزوین:
افرادی بودند که جز افراد اصولگرا هستند، اما شما برای مصاحبه در شورای اصولگرایی استان از آنها دعوت نکرده اید؟
ابراهیم اسدی گفت : همه گروه‌ها و جریانات اصولگرای استان که برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند برای مصاحبه به شورا دعوت شدند که 23 نفر بودندکه موفق شدیدم با 10 نفر مصاحبه و گفتگو داشته باشیم یکی از افرادگفت به گفته مشاورانش اهمیت می دهند و آنها خواسته اند که در ائتلاف تعهد ندهد و یکی از افرادهم تا آخر حضور پیدا نکرد ماندن 8 نفر و بعد از بررسی 800 ساعت کار کارشناسی به 5 نفر رسیدیم اما در نهایت با لحاظ رضایت خدا و پاسخگوی در قیامت به نتیجه رسیده ولی اعلام نمی کنیم و شما نمی‌توانید در بین لیست ثبت نام کرده ها فردی را پیدا کنید که از لیست اصولگرایان جا مانده باشد.
این ادعا در حالی است که در لیست ثبت نام خیلی از فرهیختگان ومستقلین در زمره اصولگرایان قرار می گیرند . 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان