۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین در انتخابات مجلس ۱۷۰۰ نفراصلاح طلب با ۱۳۰۰ نفر اصولگرا برای ۲۹۴ صندلی رقابت خواهند کرد
کد خبر: ۱۳۳۹۱۸ نویسنده: امیرعلی رضایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

متکدیان صلاحیت ! یا جلادان قانون

در انتخابات مجلس ۱۷۰۰ نفراصلاح طلب با ۱۳۰۰ نفر اصولگرا برای ۲۹۴ صندلی رقابت خواهند کرد

دربین تایید صلاحیت شده ها ۶۰۳ نفر اصلاح طلب وجود دارد و ۱۹۲۲ نفر مستقل « با مهندسی انتخابات که قبل از ثبت نام با نهضت ثبت نام دنبال شد . ۷۰ درصد مستقل ها بدون پرچم اصلاح طلبی حضور یافته اند اگر ۷۰ درصد آنها را اصلح طلب یا نزدیک به اصلاح طلب بدانیم جمعیت نامزدهای اصلاح طلب میشود ۱۷۰۰ نفر » اما کلیه اصولگراهای باشناسنامه و آنهایی که خود را اصولگرا دانسته جمعا ۱۳۰۰ نفرند. در این میدان آیا رقابت نیست ؟

در انتخابات مجلس ۱۷۰۰ نفراصلاح طلب  با  ۱۳۰۰ نفر اصولگرا  برای ۲۹۴ صندلی رقابت خواهند کرد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین --- امیرعلی رضایی
در اصول متعددي از قانون اساسي (اصول 1، 6، 59، 64، 99، 110، 123، و 132) واژه همه پرسي يا مراجعه به آراي عمومي ديده ميشود. در همه این موارد صحت برگزاری ، سلامت و نظارت بر روند اجرای آن بر عهده شورای محترم نگهبان است .
يكي از موضوعات مربوط به نظارت بر صحت انتخابات، مسئله بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي يا انتخاب شوندگان است. اين موضوع ، يكي از مهمترين مراحل هر انتخابات به شمار ميرود. درانتخابات مجلس شوراي اسلامي، مجري انتخابات (وزارت كشور) به صلاحيت داوطلبان رسيدگي مي نمايد و شوراي نگهبان نيز بر آن نظارت خواهد كرد. اين مطلب در قوانين انتخاباتي و نظارتي به صراحت بيان شده است.
در ماده 3 قانون نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي آمده است: «هيئت مركزي نظارت، بر كليه مراحل و جريان‏هاي انتخاباتي و اقدامات وزارت كشور در امر انتخابات و هيئت‏هاي اجرايي و تشخيص صلاحيت نامزدهاي نمايندگي و حُسن جريان انتخابات، نظارت خواهد كرد »
نظارت بر انتخابات مجلس به عهده شوراي نگهبان مي باشد. اين نظارت استصوابي وعام ودر تمام مراحل در كليه امور مربوط به انتخابات جاري است.
تایید صلاحیت نمایندگان مجلس در مرحله اول از سوی هیات های اجرایی بررسی می شود. اگرهیات های اجرایی به درستی صلاحیت ها را بررسی می کردند ، این همه هجمه های نا جوانمردانه به اعضای محترم شورای نگهبان وارد نمی شد .
افکار عمومی جامعه از مسئولین اجرایی « وزارت کشور» خواهد پرسید ؛ نادیده گرفتن واغماض شما درتایید مجرمین اخلاقی و فساد چه معنای دارد؟ صحیح نبود که بجای اجرای قانون بدنبال سنگین کردن هزینه های سیاسی شورای نگهبان باشید . با بررسی افراد رد صلاحیت شده وجرایم مترتب به آن ، مظلومیت شورای محترم نگهبان بیشترروشن می گردد .
طبق اطلاعات واصله ازتعداد 3140 نفر افراد رد صلاحیت شده در کل کشور، کمتر از 30 درصد ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شده اند . که از این تعداد 1196 نفر داری جرایم فساد اخلاقی بوده که جای سئوال است ، این تعداد افراد با چه جرأتی تن به ثبت نام داده اند . اگرنگوییم که مامور به ثبت نام بوده اند، باید گفت این افراد اصلا با قانون آشنا نبوده اند.
531 نفر داری پرونده فساد اقتصادی هستند که برخی افراد در دوره پیش ، توسط همین شورای نگهبان تایید صلاحیت شده . اما در دوره چهار ساله چه اتفاقی افتاده که رد صلاحیت میشوند ! سئوال اینست آیا قانون باید کسانی که مال مردم را چپاول می کنند را تایید می کرد؟ این افراد به مردم بدهکارند و باید پاسخ بدهند .
678نفرمحکومیت قضایی موثر داشته ، یعنی سابقه دار بوده ومحاکم قضایی به جرم خلاف آنها را محاکمه کرده آیا این افراد برای خواستگاری می رفتند می توانستند پاسخ مثبت بگیرند!؟
در بین این افراد 444 نفر جزء احزاب منحله و افراد مخالف دیدگاه نظام وجود دارد که از حزب رستاخیرگرفته تا نهضت ملی و فداییان خلق وکانون فرقان و...، حتی احزابی که با دستور قوه قضاییه محکوم به انحلال شده اند.
17 نفر بخاطر استعفای دیرهنگام ازمناصب دولتی ، وهمچنین 69 نفر بخاطر نقص وعدم ارایه مدرک تحصیلی رد صلاحیت شده اند ، آیا این حرکت غیر قانونی «قانون دانان!!» نباید توسط قوه قضاییه بررسی شود که چرا کسانی با توجه به اینکه شرایط ثبت نام نداشته ، ثبت نام کرده و نظام را دچار مشکل کرده ، این افراد باید از نظام طلبکار باشند یا باید بخاطرایجاد مشکل برای شورای نگهبان محاکمه شوند ؟
در بین افراد رد صلاحیت شده ، 192 نفر پرونده مواد مخدر داشته یا مصرف کننده بوده یا فروشنده. آیا دفاع ازاین افراد کمک به افزایش بحران« افسارگسیخته اعتیاد و فروپاشی خانواده ها» نیست؟
25 نفرازافرادثبت نام کرده طاغوتی بوده ، یعنی بعداز 36 سال ازانقلاب آمده بودند تا خود را عرضه کنند ویا 928 نفرازافراد مشکل امنیتی داشته یا با سرویس های بیگانه مرتبط یا سابقه دستگیری داشته و بر علیه نظام وامنیت کار کرده اند که برای رد صلاحیت این گروه باید به شورای محترم نگهبان خدا قوت گفت .
2005 نفردرپرسشنامه های درخواستی ازمردم ،اعتقادات وباورهای درست و حسابی نداشته و در اجتماعات اسلامی ، انقلابی حضور نداشته و اهالی متدین مساجد و هیات ها این افراد را نمی شناختند. حال با چه اهدافی آمده بودند خدا میداند .
اما آنچه که برخی دولت مردان غافل ودشمنان معاند انقلاب و نظام ، درسازو کرنا کرده و آهنگ گوش خراشی از آن درآورده اند این است که برخی مریضان سیاسی ، ادعا دارند فضای رقابت وجود ندارد و انتخابات بدون رقابت درحال برگزاری است. این در حالیست که در بین تایید صلاحیت شده ها 603 نفراصلاح طلب وجود دارد و 1922 نفر مستقل با مهندسی انتخابات که قبل از ثبت نام با « نهضت ثبت نام » به صحنه آمده وعمده این مستقل ها بدون پرچم اصلاح طلب حضوریافته، اگر 70 درصد آنها را اصلح طلب یا نزدیک به اصلاح طلب بدانیم ، تعداد نامزدهای اصلاح طلب میشود 1700نفر ، اما کلیه اصولگراهای باشناسنامه وآنهایی که خود را اصولگرا دانسته جمعا 1300 نفرند. آیا با این تعداد نامزد برای کسب 294کرسی نمی شود رقابت کرد ؟
درپایان با یک حساب سرانگشتی میشود فهمید که دوای درد برخی ها ، رقابت انتخاباتی نیست بلکه عقاید انحرافی و ضد استقلال طلبی دارند که مدت هااست دردلشان تلنبارشده و سالیان سال مردم اجازه بروزوظهور به آن را نداده اند . امروزاین افراد می خواهند با تمرد از قانون ، تکدی گری صلاحیت ، حمله به قانون وسربریدن اعضای محترم شورای نگهبان اهداف ضد نظام خودرادنبال کنند. که دراین اهداف خائنانه راهی بجایی نخواهند برد . زیرا تصمیم گیر اصلی مردمند و هرگز نخواهند گذاشت امنیت واقتدارکشور توسط سیاست زده های ور شکسته به خطر افتد .

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان