۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حضور گسترده مردم در انتخابات ضامن سرنوشت نظام است/ نظام متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست
کد خبر: ۱۳۳۸۲۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

حضور گسترده مردم در انتخابات ضامن سرنوشت نظام است/ نظام متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در صحنه، سرنوشت جمهوریت نظام را تضمین می‌کند.

حضور گسترده مردم در انتخابات ضامن سرنوشت نظام است/ نظام متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری صبح قزوین ، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی صبح امروز (پنج‌شنبه) در چهاردهمین کنگره حزب مردم سالاری در تهران اظهار داشت: اهداف کوتاه مدت، بلند مدت، نقش مردم در نظام، جایگاه دین، مذهب، عقل، خرد و تخصص در نظام از اموری است که توسط قانون اساسی شکل می‌گیرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: وقتی می‌‌گوییم نظام جمهوری اسلامی یعنی حفظ قانون اساسی و این اراء مردم است که در حکومت اهمیت دارد.

منتجب‌نیا با تاکید بر اینکه نظام متعلق به همه ملت است، گفت: گرچه نظام که تاسیس شد در ابتدا درصد اندکی به آن رأی ندادند اما آنها نیز مالک نظام هستند و نظام متعلق به هیچ شخصیت، گروه و جناح خاصی نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان، مجریان نظام هستند، خاطر نشان کرد: هیچ کس حق ندارد کسی را از قطار نظام پیاده کند و یا اینکه نظام را از خود و متعلق به وابستگان خود بداند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار داشت: همه ایرانی‌ها صاحب نظام بوده و به تعبیر امام (ره) مردم ولی نعمتان ما هستند.

منتجب‌نیا جمهوریت و اسلامیت را دو رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در صحنه، سرنوشت جمهوریت نظام را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی جمهوریت نظام تقویت می‌شود که اکثریت کافی مردم پای صندوق رأی حضور داشته باشند و البته انطباق قوانین و برنامه‌ها با اسلام نیز ضامن اسلامیت نظام است که با تشخیص شورای نگهبان و نه با تفسیر خود آنها محقق می‌شود. چرا که تشخیص و تفسیر با فقها است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اگر در رکن جمهوریت نظام خدشه وارد شود نظام از درون رفته رفته ضعیف خواهد شد، تصریح کرد: خدشه در جمهوریت نظام یعنی از دست دادن پشتوانه مردمی و در این صورت نظام در سطح بین‌المللی و جهانی مشروعیت و اعتبار خود را از دست می‌دهد و به هر میزان که به رأی مردم خدشه وارد شود به اعتبار نظام در درون و بیرون نیز خدشه وارد خواهد شد.

وی افزود: از قدیم گفته‌اند حرمت امام‌زاده را متولی باید بیشتر رعایت کند بنابراین کسانی که در نظام مسئولیت دارند در تقویت جمهوریت آن بیشتر از دیگران بکوشند و اگر خدای ناخواسته اتفاقی مانند اتفاق امروز بیفتد که برخی به دلیل بهانه‌های واهی جمعی از خیل عظیم نخبگان ملت را از صحنه خدمت محروم سازند، این بزرگترین خدشه و ضربه به نظام است.

به اعتقاد قائم مقام حزب اعتماد ملی کسانی که چنین اقدامی می‌کنند نمی‌توانند شعار حفظ نظام را سر دهند و این به معنای تضعیف نظام است.

وی ادامه داد: در هر نقطه‌ای از کشور که می‌رویم مردم احساس دلسردی می‌کنند. چرا آن شور و هیجان گذشته تبدیل به یاس و اعتراض شده است؟

به گفته وی، حفظ نظام در حفظ مدیران و مسئولانی است که مصمم باشند جمهوریت و اسلامیت را با قدرت حفظ کنند.

منتجب‌نیا تاکید کرد: ما به نهادهای نظام احترام می‌گذاریم و به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم کمترین اقدامی در جهت تضعیف نظام و نهادهای آن داشته باشد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: آنان که این شعار را می‌دهند که شورای نگهبان و نهادهای دیگر مورد تاکید امام (ره) است باید به هشدارها و اخطارهای بلند ایشان نیز توجه داشته باشند.

وی صریح کرد: چرا عده‌ای امام را ابزاری برای تحکیم و تحقق اهداف و آرمان‌های خود قرار می‌دهند؟ اگر راست می‌گوییم و صادقانه راه امام را دنبال می‌کنیم باید ایشان را به عنوان یک الگو در مقابل خود قرار دهیم.

منتجب نیا گفت: بیاییم یک بار مدیریت 10 ساله امام (ره) را الگوی خود قرار دهیم و ببینیم در زمان ایشان کدامیک از این بحث‌ها و مسائل وجود داشت.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان اظهار داشت: حفظ نظام از اوجب واجبات است اما نظام در من و شما خلاصه نمی‌شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/10UNU1

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان