۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین زنان به علایم حمله قلبی بیشتر توجه کنند
کد خبر: ۱۳۳۷۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

انجمن قلب آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد

زنان به علایم حمله قلبی بیشتر توجه کنند

انجمن قلب آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، علایم و دلایل حملات قلبی در زنان و مردان متفاوت است و می تواند در زنان مرگبارتر باشد.

زنان به علایم حمله قلبی بیشتر توجه کنند
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، بیماری های قلبی عروقی، مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود.
در این بیانیه آمده است: افرادی که علایم حمله قلبی را نمی دانند و آن را به رسمیت نمی شناسند، به دنبال مراقبت های پزشکی لازم نیستند و بنابراین بیشتر در معرض خطر قرار دارند. آشنایی با علایم و نشانه های حمله قلبی و اتخاذ اقدام مناسب و سریع در این راستا، احتمال بهبودی را، به ویژه در زنان جوان افزایش می دهد.
این بیانیه بیشتر به علایم حمله قلبی در زنان پرداخته است و از جمله نکات برجسته این بیانیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-ایجاد پلاک در شریان ها که یکی از مهمترین دلایل حمله قلبی است، می تواند در زنان و مردان علایم متفاوتی داشته باشد. پزشکان معمولا روش های رایج بازکردن شریان ها در زنان را کمتر توصیه می کنند؛ با این حال زنان از رگ های آسیب دیده ای که جریان خون کمی را به قلب هدایت می کنند، رنج می برند.
-فشار خون بالا در زنان خطرناک تر از مردان است. از طرفی دیابت، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را در زنان، پنج برابر مردان افزایش می دهد.
-درد قفسه سینه، شایع ترین علامت حمله قلبی در زنان و مردان است؛ اما تنگی نفس، درد پشت و فک، تهوع و استفراغ، در زنان جدی تر و شدیدتر است.
در این بیانیه آمده است که شاخص هایی مانند فشار خون، کلسترول، قند خون، شاخص توده بدنی (نسبت وزن به قد) و دور کمر زنان باید به طور مداوم بررسی شود و از محدوده طبیعی خارج نشود. از طرفی ورزش منظم، اجتناب از دخانیات و رژیم غذایی سالم، در سلامت سیستم قلب و عروق نقش فوق العاده ای دارد.
نتایج این تحقیقات در نشریع آنلاین Circulation منتشر شده است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان