۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین جوجه ریزی در مرغداری های غیر مجاز آبیک ممنوع است
کد خبر: ۱۳۳۷۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک:

جوجه ریزی در مرغداری های غیر مجاز آبیک ممنوع است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: با توجه حساسیت موضوع از ۱۵ واحد بدون پروانه یا دارای پروانه نامعتبر بازدید به عمل آمد و از این میان با ۴ واحد متخلف که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به جوجه ریزی نموده بودند، برخورد شد.

جوجه ریزی در مرغداری های غیر مجاز آبیک ممنوع است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اظهار داشت: با عنایت به روند صعودی گزارش بیماری های تنفسی درفصل سرما و لزوم رعایت ضوابط بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی و در راستای پیشگیری از بروز بیماری های واگیر، و کنترل هرچه بیشتر واحدهای پرورش طیور صنعتی در سطح شهرستان، بازدید و برخورد جدی با مرغداریهای فعال و غیرمجاز، در دستور کار اداره دامپزشکی شهرستان آبیک قرار گرفت.
مرتضی یعقوبی گفت: با توجه حساسیت موضوع از 15 واحد بدون پروانه یا دارای پروانه نامعتبر بازدید به عمل آمد و از این میان با 4 واحد متخلف که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به جوجه ریزی نموده بودند، برخورد شد و طبق بررسی های به عمل آمده، بقیه 11 واحد غیر فعال بوده و امکان جوجه ریزی در آنها وجود نداشت.
بدیهی است این گونه اقدامات، در بحث کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر و همچنین بیماری های قابل انتقال به انسان از جمله آنفلوآنزای فوق حاد اهمیت داشته و سبب ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه می گردد.

انتهای پیام/7008

منبع: دامپزشکی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان