۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کانون‌های مساجد سرمایه بزرگی در آشنا کردن نسل‌ جوان با ارزش‌های دینی است
کد خبر: ۱۳۳۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز:

کانون‌های مساجد سرمایه بزرگی در آشنا کردن نسل‌ جوان با ارزش‌های دینی است

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ظرفیت قابل توجهی در حوزه فرهنگسازی بویژه حوزه تخصصی دین و معرفت شناسی دارند.

کانون‌های مساجد سرمایه بزرگی در آشنا کردن نسل‌ جوان با ارزش‌های دینی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، رضا عسگری، سرپرست فرمانداری شهرستان البرز در دیدار با مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان که در محل فرمانداری البرز برگزار شد، گفت: توسعه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیانگر اهتمام افرادی است که دغدغه افزایش سطح آگاهی آحاد جامعه علی الخصوص جوانان را دارند.
وی افزود: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی در هر جامعه از ضروری ترین موضوعات در پایبندی به هنجارهای اجتماعی است.
وی ادامه داد: ظرفیت غنی تاریخی، فرهنگی و توان بالای علمی موجب تقویت بنیان و اساس هر نظامی است که در این راستا کانون‌های مساجد می‌توانند با ایجاد فضای همدلی و هماهنگی به امر تشویق جوانان برای حفظ دین و ارزشهای اسلامی موثر واقع شوند.
عسگری تصریح کرد: حفظ نشاط و ایجاد امید در جامعه از مهم ترین وظایف مسئولان است که با تلاش جهت حضور مردم خصوصا جوانان در مساجد با ایجاد فضای معنوی، بیش از هر چیز میسر خواهد شد.
وی ادامه داد: برنامه این کانون‌ها باید به گونه‌ای باشد که با مشارکت خانواده ها صورت گرفته تا به این صورت بتوان بیشترین بهره برداری را از ظرفیت مساجد در کنار خانواده به منظور رفع مشکلات اجتماعی برد.
عسگری با اشاره به نقش محوری مساجد در محلات گفت: مساجد می‌توانند درکنار فعالیت‌های دینی به عنوان پایگاهی جهت آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی ایرانی _ اسلامی به جوانان فعالیت نمایند.
سرپرست فرمانداری شهرستان البرز در پایان با اشاره به لزوم هماهنگی ائمه جماعات بعنوان نقطه اتصال مساجد و جوانان اذعان کرد: باید تلاش کنیم تا به دیدگاهی مشترک در نقش مساجد به عنوان مکان انسان سازی و استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان سرمایه اجتماعی در آشنا کردن نسل‌ها با ارزش‌های دینی برسیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان