۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آمدن و نیامدن‌های معاون اول رئیس جمهوری تا روز قبل از اجلاس/ عِتاب جنتی به یکی از حضار با لفظ"برو آقا"/ عدم رونمایی حجت الاسلام قرائتی از تمبر اجلاس!
کد خبر: ۱۳۳۵۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های ۲۴اُمین اجلاس سراسری نماز در قزوین؛

آمدن و نیامدن‌های معاون اول رئیس جمهوری تا روز قبل از اجلاس/ عِتاب جنتی به یکی از حضار با لفظ"برو آقا"/ عدم رونمایی حجت الاسلام قرائتی از تمبر اجلاس!

حاشیه‌های ۲۴اُمین اجلاس سراسری نماز در قزوین در شرایطی برگزار شد که با حاشیه‌هایی چون آمدن و نیامدن‌های معاون اول رئیس جمهوری تا روز قبل از اجلاس و عِتاب جنتی به یکی از حضار با لفظ"برو آقا" و عدم رونمایی حجت الاسلام قرائتی از تمبر اجلاس همراه بود.

آمدن و نیامدن‌های معاون اول رئیس جمهوری تا روز قبل از اجلاس/ عِتاب جنتی به یکی از حضار با لفظ"برو آقا"/ عدم رونمایی حجت الاسلام قرائتی از تمبر اجلاس!
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ،----- لیلا امیری. 
اردیبهشت ماه سال جاری در رسانه‌های مطرح شد در جلسه‌ای که امام جمعه قزوین و استاندار با حضور حجت الاسلام قرائتی برگزار کردند با درخواست استان قزوین برای میزبانی 24اُمین اجلاس سراسری نماز موافقت شد.
با انتشار این خبر خیز دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت استاندار قزوین به عنوان ریاست ستاد اجرایی برای میزبانی در این اجلاس سالانه آغاز شد.
در این ایام مدیران اجرایی استان که منتظر فرصتی برای حضور تیم هیئت دولت در قزوین بودند این فضا را غنیمتی دانستند تا طی برگزاری اجلاس زمینه را برای حضور رئیس جمهور در استان قزوین فراهم کنند.
با نزدیک شدن به زمان برگزاری اجلاس که در ابتدا اول بهمن ماه تعیین شده بود در جلسات مختلف با اصحاب رسانه از حضور رئیس جمهور و تیم وی برای سفر استانی سخن به میان می‌آمد.
همچنین قرار بود معاون رئیس جمهور در این سفر از چندین طرح صنعتی در استان بازدید و آن را افتتاح کند.
با تغییر زمان اجلاس به ششم بهمن ماه و 2 هفته مانده به زمان برگزاری اجلاس استاندار قزوین با معلق اعلام کردن سفر رئیس جمهور به استان از قطعی بودن حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این اجلاس خبر داد.

جهانگیری به قزوین نمی‌آید


در همین ایام از سوی برخی از مسئولین اداره ارشاد استان قزوین در نشست خبری ویژه اجلاس در رسانه‌ها منتشر شد که دکتر روحانی ششم بهمن ماه به قزوین می‌آید اما روز بعد با عِتاب استاندار به مدیرکل این سازمان این خبر انکار شد.
اما این آمدن و نیامدن‌های رئیس جمهور به قزوین گویی به معاون اول وی هم سرایت پیدا کرد و دو روز پیش از برگزاری اجلاس، مسئولین اجرایی استان عنوان کردند به دلیل سفر رئیس جمهور به کشورهای اروپایی جهانگیری برای اجلاس نماز نمی‌آید!
حال سوال اینجاست؛ آیا قزوین برای دولتی‌ها اهمیت ندارد؟ استان ما برای دومین بار شاهد نیامدن رئیس جمهور و حتی معاون اول او بود...

حضور وزیر ارشاد در اجلاس نماز و عِتاب وی به یکی از حضار در سالن اجلاس!

اجلاس در روز ششم بهمن ماه با قرائت پیام رهبری آغاز به کار کرد اما از همان ابتدای جلسه بی برنامگی در مدیریت فضا به خوبی به چشم می‌آمد، بسیاری از میهمانان در حاشیه سالن ایستاده بودند و نبود یک فضای مناسب برای حضور خبرنگاران هم حاشیه دیگر این اجلاس بود.
در این اجلاس حضور دو تن از وزیران دولت زمینه را برای مطرح شدن سوالات خبرنگاران فراهم کرده بود که علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای افتتاح مدرسه ویژه افاغنه در ناصرآباد از اجلاس خارج شد اما حضور وزیر ارشاد موقعیت خوبی بود که پاسخگویی مناسبی از حواشی این وزارتخانه شنیده شود.


اما علی جنتی وزیر ارشاد در انتقاد یکی از حضار به انتصاب مدیرکل ارشاد استان قزوین که با منتسب بودن وی به اصحاب فتنه و با حواشی بسیاری روی کار آمد، از لفظ « برو آقا» استفاده کرد و از پاسخ دادن امتناع کرد.
وی همچنین درباره حضور سالار عقیلی سنتی‌خوان کشورمان در شبکه ضد انقلاب «من و تو» در جمع خبرنگاران گفت: حضور در شبکه‌های ماهواره‌ای مردود است و هیچ هنرمندی نباید چنین کاری انجام دهد، باید اجازه داد تا عقیلی به کشور بازگردد و از علت کار خود بگوید؛ زیرا پیشداوری و قضاوت در این مورد مطلوب نیست.

اعتراض قرائتی به چاپ تمبر 20 میلیونی!


حاشیه دیگر این مراسم رونمایی از تمبر یادبود بیست‌ و چهارمین اجلاس سراسری نماز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی بود.
حجت‌الاسلام محسن قرائتی، به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز از رونمایی این تمبر یادبود امتناع کرد و از آن رونمایی نکرد!
وی درباره علت اعتراض خود تصریح کرد: بیش از 20 میلیون تومان برای طراحی و ساخت این تمبر شده است که این تمبر هیچ تاثیری در ترویج فرهنگ نماز و نماز‌خوانی ندارد؛ بنابراین از این تمبر یادبود رونمایی نمی‌کنم!
انتهای پیام/2002




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان