۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اجلاسیه سالانه نماز برترین‌های خود را شناخت
کد خبر: ۱۳۳۵۵۵ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با برگزاری ۲۴ اُمین اجلاس سراسری نماز؛

اجلاسیه سالانه نماز برترین‌های خود را شناخت

با برگزاری ۲۴ اُمین اجلاس سراسری نماز، از برترین های این اجلاس در ارائه ایدههای اجرایی با موضوع نماز تقدیر شد.

اجلاسیه سالانه نماز برترین‌های خود را شناخت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، 24 اُمین اجلاس سراسری نماز روز گذشته(سه شنبه) با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب توسط آیت الله عابدینی، امام جمعه قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) قزوین آغاز به کار کرد.
در این مراسم حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، ائمه جمعه و جماعات استان‌های مختلف، استانداران کشور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و مسئولین استانی حضور داشتند.
این همایش در دو مقطع زمانی صبح و بعدازظهر به کار خود ادامه داد و افراد صاحب نظر به سخنرانی پرداختند.

سخن امروز من تأکید بر احساس مسئولیت همگانی در خصوص ترویج فریضه ی بزرگ و بی بدیل نماز است/به این که حتی یک نفر از جوانان کشور، در نماز سهل انگاری نکند همت گمارید


در ابتدای مراسم آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان شروع به قرائت پیام رهبر معظم انقلاب کرد: توقع و انتظار این جانب آن است که همه بویژه مسئولان دستگاه‌ها و دارندگان امکانات مادی و معنوی و مدیریتی، عظمت این مسأله را به درستی دریابند و گام در راه عمل نهند.
همه بدانند که یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کاستن آسیب‌های اجتماعی، ترویج نماز است. به این که حتی یک نفر از جوانان و نوجوانان کشور، در نماز سهل انگاری نکند همت گمارید، این یکی از بهترین راه‌ها برای سلامت معنوی و روحی مردم ما و جامعه ما است.

سهم نماز در بین بودجه‌های فرهنگی ادارات ضعیف است


سخنران بعدی این مراسم حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور ابراز کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که نسل جوان در روز قیامت به ما بگویند شما بی عرضه بودید و توان نمازخوان کردن ما را نداشتید.
وی اذعان کرد: شاید برخی از آسیب‌های اجتماعی به واسطه مسائل سیاسی و سوء مدیریت‌ها در جامعه باشد اما بخش اعظم آن به واسطه این است که نسل جوان و نوجوان ما دست خود را از دست خدا خارج کرده است.

دولتمردان در جلسات با مدیران خارجی پایبندی خود را به نماز نشان دهند

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور در ادامه این جلسه ابراز کرد: کمیته امداد یک نهاد انقلابی است و همه کارمندان آن باید برای نماز پیشقدم شوند نه اینکه 50 یا 60 درصد نمازخوان باشند؛ اگر استقبال کارکنان ما از نماز ضعیف است به دلیل کم کاری مدیران است.


وی ادامه داد: خواهش من از آقای قرائتی به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز این است که تاکید داشته باشند تا نماز در ادارات سریعتر اقامه شود تا کار ارباب رجوع زمین نماند؛ فعالیت ما در قالب کمک به مستضعفان در راستای اقامه نماز است.

چرا در جشنواره فجر نباید اثری درباره اهمیت نماز کار شود/ حرکت خوب استان قزوین در برپایی نماز جماعت صبح در مساجد

همچنین محمد مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در این همایش با تاکید بر اینکه وظیفه همه مسئولین عمل به آیین نامه 20 ماده‌ای دولت است، عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرایی کردن این قوانین هستند که این دستگاهها در اجرای قوانین ضعیف عمل می‌کنند.
وی گفت: یکی از راهای جذب جوانان به نماز از طریق برنامه‌های هنری است، چرا در جشنواره عظیمی چون فجر نباید دغدغه هنرمندان و کارگردانان ما ساخت اثری درباره جایگاه نماز باشد؟ در زمینه نماز هنرمندانه کار نشده است.

شرکت 5 هزار مدیر مدرسه در آموزش طرح مبین 

علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش سخنرانی بعدی این اجلاس بود که گفت: از طرح‌های انجام شده توسط این ارگان می‌توان به طرح جامعه تقویت فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی که به تصویب شورای عالی آموزش رسیده است، اشاره کرد.
وی افزود: اجرای طرح مبین در تابستان امسال و شرکت 5 هزار مدیر مدرسه در آموزش این طرح، برگزاری دو دوره تخصصی آموزش ائمه جماعات روحانی مدارس از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط آموزش‌وپرورش است.

ترویج مبانی دینی از طریق دریچه هنر ارزشمند است/ لزوم استفاده از شیوه‌های جدید برای تبلیغ نماز

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه این اجلاس تصریح کرد: وضعیت امروز فرهنگی و پیچیدگی‌های آن لزوم استفاده از شیوه‌های جدید برای تبلیغ نماز را روشن می‌سازد چراکه لحن نصیحت و تندی در جامعه امروز ما تاثیر گذار نیست و باید شیرینی و لذت نمازخواندن را درک کرد.


گام برنداشتن در مسیر پیشرفت به معنای مرگ تدریجی است

فریدون همتی، استاندار قزوین به عنوان رئیس ستاد اجرایی اجلاس نماز در این همایش گفت: امروزه پیشرفت در همه ابعاد هدف همه نظام‌های سیاسی جهان است و اهمیت پیشرفت در جامعه به گونه‌ای است که گام برنداشتن در این مسیر به معنای مرگ تدریجی است.
وی تاکید کرد: زیربنای فکری رهبران از طریق ارائه راهکارهای اساسی پیشرفت است که دستیابی به پیشرفت نیازمند ارائه الگوی فکری مناسب برای آن جامعه است.

تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در استان‌ها/ تهران فقیرترین شهر در تعداد مساجد است

مجید شایسته، مدیرعامل مجمع خيرین مسجد ساز کشور در این همایش ابراز کرد: یکی از خصوصیات مجمع این است که هرگز به دنبال جمع آوری پول نیست بلکه افراد علاقمند به فعالیت در این حوزه را به مناطق محروم در روستاها و یا شهرهای دورافتاده که فاقد مسجد هستند معرفی می‌کند تا با همکاری هیئت امنای مسجد اقدام به ساخت مسجد کنند.
وی افزود: قرارگاه قرب کوثر تا به امروز بالغ بر 2 هزار مسجد در مناطق محروم و روستاهای فاقد مسجد احداث نموده همچنین توسط حوزه زکات 3 هزار و 700 مسجد ساخته شده و 5 هزار و 600 مسجد دیگر در روستاها که مشکل داشتند مورد بازسازی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است در این اجلاس سالانه از برترین ایده‌ها درباره نماز و ارگان‌های پیشتاز در عرصه نهادینه کردن نماز تقدیر شد.

اسامی افراد تقدیر شده در 24اُمین اجلاس سراسری نماز:
- علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش
- علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد
- پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد کشور به عنوان دستگاه برتر در فرهنگ سازی نماز
- دکتر جواد ناصریان، معاون شورای نماز وزارت کشور
- مهدی راسخ، معاون شورای نماز و رئیس شورای نماز در وزارت ارتباطات
- رسول زرگرپور، استاندار اصفهان به عنوان استاندار نمونه در ترویج نماز
- آیت الله موسوی جزایری، امام جمعه اهواز به عنوان امام جمعه نمونه در استان خوزستان
- آیت الله نکونام، امام جمعه شهرکرد
- آیت الله نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس به عنوان نویسنده برتر در حوزه نماز
- دکتر سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در ارومیه به واسطه جذب جوانان برای حضور به نمازجمعه
- سیروس مقدم، کارگردان نمونه در ترویج نماز در آثار تلویزیونی
- محسن تنابنده به عنوان بازیگر نمونه در ترویج نماز در آثار تلویزیونی
- جابر صادق زاده، پهلوان پهلوانان از مازندران، ورزشکار نمونه در بحث نماز
- حمید خورشیدی از مسجد ولایت قزوین به عنوان پژوهشگر برتر
- آمنه مشازینی، معاون پرورشی متوسطه دبیرستان تهران در ارائه ایده برتر
- اکبرزاده از استان مازندران در سازمان مردم نهاد یاوران نماز
- حجت الاسلام ابوالقاسم آلِستانی امام جماعت مسجد نگین شهر در جذب حداکثری برای اقامه نماز صبح


- حجت الاسلام حسینی، امام جماعت مسجد قمر بنی هاشم تهران در جذب جوانان به مسجد
- سردار عبدالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی به عنوان خیر مدرسه ساز
- جهان مدیرکل آموزش و پرورش سمنان، فعال نماز در قرار دادن شعار سال آموزش و پرورش این استان به نماز
- سوسن کوهی نژاد، مدیر دبیرستان حافظ تهران
- احمد علیزاده مدیر مدرسه امام علی(ع) قم به عنوان مدیر فعال نماز
- ابوالفضل حجت پور رئیس شورای اقامه نماز سازمان زندان‌ها،
- سید سعید سید اعلایی معاون وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی،
- علی اکبر مهاجری معاون وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نیرو،
- آیت الله حسن عالمی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای اقامه نماز وزارت جهاد کشاورزی،
- حجت الاسلام محمدرضا رضایی قائم مقام و نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن،
- رسول رنجبر، امین سرکندی، سمیه سادات مومن قزوینی به عنوان پژوهشگر برتر در حوزه نماز،
- حجت الاسلام عباس فرازی نیا امام جماعت مسجد باب الحوائج، حجت الاسلام مجتبی شیخی ملاشاهی امام جماعت مدرسه میثم تمار گلستان، حجت الاسلام کاظمی مبلغ نمونه نماز و طلبه فعال، معصومه بهرامی از مدرسه دخترانه دهخدا شاهرود و حجت الاسلام اسکندریان رئیس اداره اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش از فعالان عرصه نماز
همچنین در ادامه این مراسم از مسئولان برگزارکننده این اجلاس و مسئولان کمیته‌های شش گانه اجلاس فریدون همتی استاندار قزوین، عباسعلی درافشانی معاون منابع انسانی استانداری قزوین، حسن کاشی دبیر اجرایی اجلاس نماز، حجت الاسلام سید قریش موسوی مدیر ستاداقامه نماز استان، ابوالفضل معصومی فر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، حجت الاسلام علی نعمت الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، سجادفر مدیرکل امنیتی و انتظامی استان قزوین، مجید وفاپور مشاور استاندار قزوین در امور فرهنگی و قرآنی، محسن قاسمی سرپرست امور اجتماعی استانداری قزوین، مسعود نصرتی شهردار قزوین، نیک فطرت مدیر شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین، ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین و مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد قزوین تقدیر شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان