۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اظهارنظر عجیب در مورد آیت الله العظمی سیستانی!/ماجرای دیدار با رئیس جمهور اسرائیل/ زُل زدن رایس به ایشان
کد خبر: ۱۳۳۵۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

خاطرات خواندنی وتازه موسوی بجنوردی :

اظهارنظر عجیب در مورد آیت الله العظمی سیستانی!/ماجرای دیدار با رئیس جمهور اسرائیل/ زُل زدن رایس به ایشان

وزیر و قائم مقامش برای استقبال آمدند البته وزیر کشور همشهری من است. اینها مفت هم نیامند من استاد راهنمای امیری بودم، این دو در وزارت کشور میزبان من بودند و تمام مدت در کنار من نشستند. در پایان نیز من را از در دیگری خارج کردند که با رسانه ها مواجه نشوم. زیرا حاج حسن (خمینی) نیز به من گفته بود که به هیچ وجه مصاحبه نکنم.

اظهارنظر عجیب  در مورد آیت الله العظمی سیستانی!/ماجرای دیدار با رئیس جمهور اسرائیل/ زُل زدن رایس به ایشان
به گزارش صبح قزوین ؛ سید محمد موسوی بجنوری پدر همسر سید حسن خمینی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد. تصمیم او برای این ثبت نام به دنبال مشورت با سید حسن خمینی صورت گرفت و معتقد است که نتیجه انتخابات برایش اهمیت زیادی نداشته و به دنبال انجام تکلیف شرعی خود است.

بجنوردی که تا چند هفته دیگر در معرض ارزیابی مردم کشور قرار خواهد گرفت از سیگار کشیدن در مسیر زیارت حرم امام حسین (ع) و پرخوری بر سر سفره میزبانان عراقی گفته تا نگاه های عاشقانه رایس وزیر خارجه سابق آمریکا در نشستی که به همراه خاتمی رئیس دولت اصلاحات داشت. همچنین سلام کردنش به رئیس جمهوری اسرائیل و وحشتش از تعداد چشمگیر رسانه هایی که خود را از آن ها پنهان می کند.

چند اپیزود از گپ و گفتش در محفل دانشجویی دانشگاه آزاد را در ادامه بخوانید؛

- موسوی بجنوردی در بخشی از سخنان خود به بهره مندی از دوستی خود با وزیر کشور و بی اهمیتی به حضور خبرنگاران اشاره کرده و میگوید: وقتی برای ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان به وزارت کشور رفتم، از حضور هزاران رسانه در این محل وحشت کردم.

وزیر و قائم مقامش برای استقبال آمدند البته وزیر کشور همشهری من است. اینها مفت هم نیامند من استاد راهنمای امیری بودم، این دو در وزارت کشور میزبان من بودند و تمام مدت در کنار من نشستند. در پایان نیز من را از در دیگری خارج کردند که با رسانه ها مواجه نشوم. زیرا حاج حسن (خمینی) نیز به من گفته بود که به هیچ وجه مصاحبه نکنم.

- او همچنین از سفره های رنگارنگ میزبانان عراقی میگوید که او را از خط قرمز مسلمانی هم گذرانده و پرخوری اش را تا خوابیدن کنار سفره رسانده است؛من تا به حال 30 مرتبه از نجف به کربلا پیاده رفتم. اغلب این سفرها را با حاج مصطفی خمینی می رفتیم. 4 بار خودمان خوراکی می بردیم اما برای روز اربعین، عراقیها میزبانی مفصلی می کردند و اگر نذری آنها را نمی پذیرفتی بسیار ناراحت می شدند.

موسوی بجنوردی به علاقه عجیب عربها به جدش پرداخته و میگوید؛اقا سید حسن اصفهانی جد من است . همه جماعت عرب ها ایرانی ها، اندونزیایی ها مقلد او بودند. آیت الله سیستانی در مقابل او هیچ بود. مردم آیت الله اصفهانی را میپرستیدند. 20 سال مرجع کل جهان تشییع بود.بعد از او دیگر مرجعی نیامد که مرجع کل باشد.

یک بار حاج مصطفی که از اصرارهای عراقی ها کلافه بود گفت حوصله اینها را ندارم و تفنگ را به سمت آنها گرفت. من هم به آنها گفتم این {...} است می زند...

- بجنوردی همچنین به بیان بخشی از تعارفات عراقی ها می پردازد و بی پروا از استعمال دخانیات در مسیر زیارت اهل بیت سخن میگوید؛عراقی ها به زائران چای های سیاه می دادند و بعد از آن می گفتند که باید سیگار بکشید.

سیگارهای اشنو. بعضی از دوستان ما می شمارند که امروز 40 تا چای خوردی و 40 سیگار کشیدی. چای می خوردم و سیگار می کشیدم.

- عربها اعتقاد زیادی به امام حسین دارند. مردم عراق در راه امام حسین همه چیز می دهند به جز ته دیگ.

یک سال صدام هر که پیاده به کربلا میرفت رااعدام می کرد. وسط راه فهمیدیم. حاج مصطفی گفت چه کنیم. من گفتم راه دیگری می شناسم که در آن مسیر پذیرایی از زوار می کردند. وقتی رسیدیم من رئیس آنها را به کناری کشیدم و گفتم همراه من را می شناسید. گفتند بله خمینی. نماز مغرب را که خواندیم دیدیم شام را آوردند. سه گوسفند کشته بودند. یک گوسفند درسته را کباب کردند. دو تا را خورشت درست کردند. آن شب به قدری غذا خوردم که کنار سفره خوابیدم!

حاج مصطفی خیلی ته دیگ دوست داشت. به عنوان خواهش گفت ته دیگ بیاورید. اگر عربها را بکشی ته دیگ نمیاوردند. از مسئول میزبانان حتی خواهش هم کردم. گفت سر من را بخواه ته دیگ نخواه.
-موسوی بجنوردی به بخشی از خاطرات مشترکش با خاتمی پرداخته و البته بعد از اغراق در برخی وقایع موضوع سلام و احوالپرسی اش با رییس جمهور اسراییل را بازگو میکند؛

من و خاتمی برای تشیع پاپ به رم رفتیم. وارد محوطه که شدیم حدود 60-70 رئیس جمهور در آن محل حضور داشتند. برای خاتمی تبلیغ نمی کنم اما وقتی وارد شدیم مجلس به هم خورد. صدر اعظم آلمان جلو آمد و او را بغل کرد. خاتمی آلمانی هم بلد است

-او همچنین نگاههای رایس را عاشقانه پنداشته و میگوید یک ساعت و نیم در جلسه ای رایس به او زل زده بود؛ رایس چشمش را از من بر نمی داشت. گفتم خدا رحم کند. رایس چشم از من بر نمی دارد. خودش سیاه بود یک چیز سیاه هم روی صورتش گذاشته بود. یک ساعت و نیم دلم تاپ تاپ می کرد و او چشم از من برنداشت.

- بجنوردی به توجیه سلام و احوالپرسی خود و خاتمی با رییس جمهور اسراییل می پردازد و موضوع را طور دیگری واگویه میکند؛ بعداز جلسه شنیدم یکی از پشت سر گفت سلام علیکم. من هم بدون اینکه او را ببینم جواب سلامش را دادم.

- ایرانی ها نفوذ زیادی در اسرائیل دارند. نتانیاهو هم ایرانی است. اما این بیشرف علیرغم اینکه ایرانی است، اینقدر علیه ایران کار می کند.

منبع: اطلاعات روز

دیدگاه ها

محمود / ۲۱ بهم ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵

عربها اگر ته دیگ نمی آورند چون معناش رو این میدونند که میزبان داره اعلام میکنه که غذا تمام شده و این با کرم همخوانی نداره
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان