۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین قدرت‌ها اعتراف دارند که حل مسائل منطقه بدون حضور ایران ممکن نیست
کد خبر: ۱۳۳۴۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

روحانی در جمع ایرانیان مقیم ایتالیا:

قدرت‌ها اعتراف دارند که حل مسائل منطقه بدون حضور ایران ممکن نیست

رئیس‌جمهور گفت: قدرت‌ها اعتراف دارند که حل مسائل منطقه بدون حضور ایران ممکن نیست.

قدرت‌ها اعتراف دارند که حل مسائل منطقه بدون حضور ایران ممکن نیست
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه های دومین روز سفر به ایتالیا، در جمع پرشور تعداد زیادی از هموطنان ایرانی مقیم ایتالیا، گفت: تحریم مشکل بزرگی پیش روی توسعه سریع کشور بود که ابعاد مختلف حقوقی، سیاسی، فنی و اقتصادی آن را بیش از پیش پیچیده کرده بود؛ اما توانستیم با قدرت منطق آنرا برطرف کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: در حدود 30 ماهی که مذاکرات ادامه داشت، همه برای رفع این مشکل تلاش کردند؛ مقام معظم رهبری با هدایت های خویش، مردم با ایستادگی و مقاومت و انسجام، و دولت با تلاش و تدبیر و بهره گیری از تیم مذاکره کننده قوی و حرفه ای، کمک کردند تا این دستاورد بزرگ به ثمر برسد. لازم می دانم یکبار دیگر از همه این عزیزان، دکتر ظریف، دکتر صالحی و همه اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان در حضور شما هموطنان ایرانی تشکر کنم.

روحانی که این بخش از سخنانش با تشویق مستمر حضار مواجه شده بود، اظهار داشت: این افتخار و این دستاورد بزرگ را متعلق به همه ایرانیان و مردم قدرشناسی می دانیم که در داخل و خارج از کشور برای عظمت ایران تلاش می کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: تلاش برای رسیدن به این موفقیت بزرگ، ویژگی ایرانیان مقیم در همه کشورهای جهان بود و دولت از همه مردم ایران در سراسر جهان تشکر می کند.

روحانی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه مسیر حرکت اقتصاد کشور را مختل کرده بود، تصریح کرد: تعامل و مناسبات بین المللی در عرصه های اقتصادی، علمی و فناوری از لوازم توسعه و پیشرفت است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید از فرصت رفع تحریم ها برای شکوفایی اقتصاد ملی استفاده کنیم، خاطرنشان ساخت: از همه مردم ایران در داخل و خارج کشور درخواست می کنم، همانگونه که در عرصه سیاسی و مذاکرات در کنار دولت بوده و نقش خود را به خوبی ایفا کردند، امروز هم در عرصه گسترش روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی در فضای پس از تحریم ها به نقش سازنده خود ادامه دهند.

روحانی با اشاره به سفر هیاتهای متعدد اقتصادی به کشورمان در ایام اخیر و امضای 14 سند همکاری با دولت ایتالیا در این سفر گفت: دنیا می خواهد از فرصت پسا برجام برای ارتباط با ملت ایران استفاده کند و این راه ادامه خواهد یافت.

رئیس‌جمهور گسترش روابط دوستانه با کشورهای اروپایی به خاطر تعاملات سنتی و دیرینه را از اولویت های سیاست خارجی ایران دانست و افزود: مصمم هستیم، با حفظ اصول و ارزشها، همکاریها و مناسبات خود را با تمامی کشورهای جهان به ویژه کشورهای اروپایی تقویت کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ملت ایران در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در صحنه حضور دارند، اظهار داشت: دستیابی به توافق با شش قدرت دنیا نشان دهنده قدرت منطق و مذاکره ملت ایران است و با برخورداری از چنین قدرتی می توان تمامی مسائل را حل و فصل کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت ایران از جایگاه تاثیرگذاری در افکارعمومی جهان برخوردار بوده و امروز این جایگاه هر چه بیشتر تقویت شده است و همه جهانیان اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران کشور تاثیرگذاری در مناسبات جهانی است.

روحانی با تاکید بر اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با خشونت و تروریسم قرار دارد، گفت: اگر ایران حضور فعالی در صحنه مقابله با تروریستها نداشت؛ چه بسا امروز جهانیان به جای گروهکهای تروریستی، با دولتهای تروریستی در منطقه مواجه بودند و این خطر بسیار بزرگی برای دنیا بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امکان ندارد مسائل منطقه بدون حضور و نقش آفرینی ایران حل و فصل شود و این موضوعی است که امروز همه قدرتهای بزرگ جهانی به آن اعتراف دارند.

روحانی اظهار امیدواری کرد که روزها و شرایط بهتری پیش روی ملت ایران باشد و همه اطمینان داشته باشند که سالهای آینده بسیار بهتر از گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان