۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بدهی دولت به پیمانکاران تا پایان سال تسویه می شود
کد خبر: ۱۳۳۴۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر انجمن شرکت های راهسازی:

بدهی دولت به پیمانکاران تا پایان سال تسویه می شود

دبیر انجمن شرکت های راهسازی با بیان اینکه بدهی های معوق وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران تا پایان سال صفر می شود، گفت: عمده بدهی دولت به پیمانکاران بخش راهسازی پرداخت شده و چیزی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی باقی مانده که اسناد خزانه اسلامی به ازای این مبلغ موجود است.

بدهی دولت به پیمانکاران تا پایان سال تسویه می شود
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، علی آزاد با بیان اینکه خوشبختانه بدهی معوقه وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران در حال پرداخت است، گفت: وزیر راه و شهرسازی و نوبخت نهایت همکاری را برای پرداخت بدهی به پیمانکاران داشتند و امسال دو هزار و 560 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی بابت بدهی های معوق به پیمانکاران داده شد.

وی افزود: همچنین 1000 میلیارد تومان از بودجه 93 و 2هزار و 80 میلیارد تومان هم از بودجه سال 94 به پیمانکاران پرداخت شد که تخصیص های بسیار گره گشایی بودند.

دبیر انجمن شرکت های راهسازی با بیان اینکه درخواست ما از دولت این است که 25 درصد از بودجه وزارت راه و شهرسازی را به پیمانکاران تا پایان سال داده شود، گفت: شاید 1000 تا 1500 میلیارد تومان رقم این 25 درصد باشد که البته دولت هم اعلام کرده که هر پیمانکاری مطالبات معوق دارد به راحتی می تواند از اسناد خزانه اسلامی موجود و باقی مانده استفاده کند.

آزاد تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که این مطالبات حقوق عقب افتاده کارگران راهسازی است و این نیروی کار تحت هر شرایطی باید حفظ شود. هنر پیمانکار تبدیل سرمایه های ریالی به زیرساخت‌های توسعه است اما وقتی پولی پرداخت نمی‌شود پیمانکار توان اجرای کار ندارد.

دبیر انجمن شرکت های راهسازی ادامه داد: یک میلیون خانواده وابسته به پیمانکاران هستند و معیشت این افراد هم با تعریف پروژه های عمرانی جدید فراهم می شود و اگر می خواهیم که بخش خصوصی در زیرساخت‌های کشور سرمایه گذاری کند باید پول آنها را بپردازیم.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت این شرایط را درک کرده و خوشبختانه تا به امروز بخش عمده ای از بدهی های معوق پیمانکاران پرداخت شده و این قول را داده اند که بخش باقی مانده هم تا پایان سال پرداخت شود.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان