۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سیگار کشیدن شانس زنده ماندن بعد از سرطان سینه را کاهش می دهد
کد خبر: ۱۳۳۴۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تحقیقات نشان می دهد

سیگار کشیدن شانس زنده ماندن بعد از سرطان سینه را کاهش می دهد

تحقیقی جدید نشان می دهد زنان مبتلا به سرطان سینه که سیگار هم می کشند در مقایسه با زنانی که سیگار نمی کشند شانس کمتری برای زنده ماندن دارند.

سیگار کشیدن شانس زنده ماندن بعد از سرطان سینه را کاهش می دهد
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، طبق یافته محققان دانشگاه کالیفرنیا، هیچ گاه برای ترک سیگار به منظور کمک به افزایش شانس زنده ماندن بعد از ابتلا به سرطان سینه دیر نیست.

مایکل پاسارلی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «زنان سیگاری که به هنگام تشخیص سرطان سینه، کشیدن سیگار را ترک می کنند در مقایسه با افرادی که همچنان به سیگار کشیدن شان ادامه می دهند، نتایج بهتری از درمان تجربه می کنند.»

طبق یافته این تیم تحقیق، سیگاری ها در معرض خطر بیشتر ناشی از مرگ به خاطر سرطان های دستگاه تنفسی یا بیماری های قلبی و سکته قرار دارند.

در این تحقیق، پژوهشگران به بررسی داده های مربوط به بیش از ۲۰ هزار زن در رده سنی بین ۲۰ تا ۷۹ سال پرداختند. تمامی این افراد بین سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده شدند.

شش سال بعد از تشخیص بیماری، محققان با بیش از ۴۵۰۰ زن تماس گرفته و در مورد وضعیت سیگار کشیدن شان از آنها سوال کردند. یافته ها نشان داد در طول ۱۲ سال پیگیری وضعیت آنها، در حدود ۶۸۰۰ زن فوت کردند که در حدود ۲۹۰۰ مرگ ناشی از سرطان سینه بود.

طبق یافته های این محققان، تداوم سیگار کشیدن بر افزایش مرگ بیماران مبتلا به سرطان سینه تاثیر قابل توجهی دارد.

انتهای یپام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان