۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در استان‌ها/ تهران فقیرترین شهر در تعداد مساجد است
کد خبر: ۱۳۳۴۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل مجمع خيرین مسجد ساز کشور:

تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در استان‌ها/ تهران فقیرترین شهر در تعداد مساجد است

مدیرعامل مجمع خيرین مسجد ساز کشور بر تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در استان‌ها تاکید کرد.

تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در استان‌ها/ تهران فقیرترین شهر در تعداد مساجد است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، مجید شایسته، مدیرعامل مجمع خيرین مسجد ساز کشور عصر دیروز (سه شنبه) در اجلاس سراسری نماز که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: مجمع خيرین مسجد ساز با پيگيری‌های حجت الاسلام قرائتی در دی ماه سال 90 تشکیل شد.

وی افزود: در طول این 4 سال با هم فکری و وحدت نظر جمعی و همدلی اقدامات مطلوبی در زمینه مسجد سازی انجام شده است.

مدیرعامل مجمع خيرین مسجد ساز کشور خاطرنشان کرد: بدون شک با دوری از اقدامات جزیره‌ای و رسیدن به وحدت جمعی می‌توان کارهای اثربخشی را عملی کرد.

شایسته با اشاره به اقدامات قرارگاه قرب کوثر در زمینه مسجدسازی تصریح کرد: قرارگاه قرب کوثر تا به امروز بالغ بر 2 هزار مسجد در مناطق محروم و روستاهای فاقد مسجد احداث نموده همچنین توسط حوزه زکات 3 هزار و 700 مسجد ساخته شده و 5 هزار و 600 مسجد دیگر در روستاها که مشکل داشتند مورد بازسازی قرار گرفتند.

مدیرعامل مجمع خيرین مسجد ساز کشور با تاکید بر تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در استان‌ها گفت: اگر در استان‌ها پیگیری‌ها به شکل جدی دنبال شود بسیاری از مشکلات به حداقل می‌رسد.

وی افزود: امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه همچون روسای ستاد اقامه نماز و نماینده ولی فقیه در استان‌ها، مجمع خیرین مسجد ساز در همه استان‌ها تشکیل شود.

شایسته با اشاره به انجام فعالیت‌های اثر بخش در نتیجه تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در استان‌ها عنوان کرد: با تشکیل این مجمع در استان اصفهان ساخت یک هزار و یک مسجد پیش بینی شده که ساخت 300 مسجد تاکنون شروع و یا به اتمام رسیده و در استان گیلان ساخت 110 مسجد تا پایان تابستان سال آینده تعهد شده است.

وی در ادامه گفت: یکی از خصوصیات مجمع این است که هرگز به دنبال جمع آوری پول نیست بلکه افراد علاقمند به فعالیت در این حوزه را به مناطق محروم در روستاها و یا شهرهای دورافتاده که فاقد مسجد هستند معرفی می‌کند تا با همکاری هیئت امنای مسجد اقدام به ساخت مسجد کنند.

مدیرعامل مجمع خيرین مسجد ساز کشور افزود: این امر برکات فراوانی دارد زیرا خیرین مسجد ساز در همه مراسم‌های مذهبی پس از ساخت مسجد نیز مشارکت دارند و بدین شکل مسجد به پایگاه مناسبی تبدیل می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیگیری‌ها موجب شده شهرداری‌ها نیز در ساخت مساجد کمک می‌کنند به طور مثال دکتر قالیباف شهردار تهران با بررسی های انجام داده به این نتیجه رسیده که استان تهران به 400 مسجد نیاز دارد.

شایسته عنوان کرد: در این راستا تا به امروز 200 مسجد افتتاح و یا در حال ساخت است و 200 زمین دیگر نیز برای ساخت مسجد تملک شده تا مشکل کمبود مسجد در تهران که بر اساس آمارها فقیرترین شهر ایران از لحاظ تعداد مساجد است به حداقل برسد.

وی با اشاره به سخن امام راحل که اصل انقلاب ما برای اداره مسجد بود، بیان کرد: اهمیت نماز تا حدی است که مقام رهبری هر سال برای اجلاس نماز بیانیه صادر و نقطه نظرات خود را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل مجمع خيرین مسجد ساز کشور در پایان گفت: امیدوارم با انجام کارهای مناسب شاهد تاسیس مساجد باشکوه با حضور پرشور جوانان و نوجوانان باشیم که پایگاه مناسبی نیز برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان