۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی ستاد احیای خمس
کد خبر: ۱۳۳۴۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه بندرعباس خبر داد؛

راه‌اندازی ستاد احیای خمس

امام جمعه بندرعباس گفت: بنا داریم ستاد احیای خمس را در بندرعباس پایه ریزی کنیم که در صورت نهادینه شدن این امر بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

راه‌اندازی ستاد احیای خمس
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حرکت و نهضت مسجدسازی در استان ما از 14 سال قبل شروع شد که در این راستا 72 خطبه ایراد شد.

وی افزود: در آن زمان 500 روستای استان هرمزگان فاقد مسجد بود اما در حال حاضر 400 روستا صاحب مسجد شدند و 100 روستا باقی مانده است.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: بنا داریم ستاد احیای خمس را در بندرعباس پایه ریزی کنیم که در صورت نهادینه شدن این امر بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه هیچ پشتوانه‌ای نداشته‌اند و از سوی دیگر از بودجه‌های دولتی بهره‌مند نمی‌شوند و به دلیل کم بودن مبلغ خمس این مبلغ عمدتا به حوزه‌های علمیه اختصاص می‌یابد.

نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: برای خمس باید ارزش بیشتری قائل شویم از این رو مصلحت می‌دانیم ستاد خمس را راه‌اندازی کنیم که در این صورت بسیاری از مشکلات جامعه همچون فقر و مسجد سازی حل می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت امر ترویج فرهنگ نماز بیان کرد: آیا ما روی نماز جماعت کار کردیم و نتیجه نگرفتیم، جایگاه نماز جماعت چه بوده و الان چگونه است و ما باید جامعه را با فرهنگ نماز جماعت آشنا کنیم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام کاظمی مدرس و مُبلغ مرکز تخصصی نماز در قم با اشاره به عوامل موثر در جذب جوانان به انجام فریضه الهی نماز اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در شیوه دعوت به نماز نرم خویی است که در قران نیز به آن اشاره شده است.

وی در ادامه با اشاره به آیات 25 تا 29 سوره طه افزود: افرادی که در این مسیر گام برمی‌دارند باید دارای قدرت بیان و نفوذ کلام باشند و با عزمی راسخ و انجام کار تشکیلاتی در این راه قدم بردارند و همواره به خداوند توکل کنند.

مُبلغ مرکز تخصصی نماز در قم، شب زنده داری را عامل نفوذ کلام دانست و گفت: خوشبختانه اقدامات مطلوبی در حوزه نماز صورت گرفته است اما نکته مهم این است که افراد دارای دغدغه و احساس مسئولیت می‌توانند افراد بی شماری را به سوی نماز فراخوانند.

وی در پایان گفت: افراد علاقمند به ترویج فرهنگ نماز به طور قطع راه آن را نیز پیدا خواهند کرد وگرنه در صورت عدم تمایل، بهانه‌های فراوانی می‌توان برای انجام ندادن آورد.

در ادامه مراسم از دستگاه‌های اجرایی برتر اقامه نماز، صاحبان ایده و تجربه‌های موفق نماز و
مسئولان برگزارکننده اجلاس سراسری نماز همچنین کمیته‌های شش‌گانه برگزاری اجلاس سراسری نماز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان