۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ترویج مبانی دینی از طریق دریچه هنر ارزشمند است/ لزوم استفاده از شیوه‌های جدید برای تبلیغ نماز
کد خبر: ۱۳۳۲۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ترویج مبانی دینی از طریق دریچه هنر ارزشمند است/ لزوم استفاده از شیوه‌های جدید برای تبلیغ نماز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده از شیوه‌های جدید برای تبلیغ نماز گفت: همه اساتید حوزه و دوستداران عرصه فرهنگ واقفند که ترویج مبانی دینی از طریق دریچه هنر ارزشمند است.

 ترویج مبانی دینی از طریق دریچه هنر ارزشمند است/ لزوم استفاده از شیوه‌های جدید برای تبلیغ نماز
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجلاس سراسری نماز که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نماز علاوه بر اینکه نمازگزار را پاک و آماده وصال می‌کند جامعه را نیز به سوی سعادت رهنمون می‌سازد.

وی افزود: در فرهنگ دینی ما مرز مسلمانی نمازگزاری است که باید مرزبانی شود و مرزبان آن هر مسلمانی است که طمع نماز را چشیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: همه اساتید حوزه و دوستداران حوزه فرهنگ واقفند که ترویج مبانی دینی از طریق دریچه هنر ارزشمند است.

وی ادامه داد: هنر سینما و کتاب زمینه نفوذ فرهنگ عمومی را بیش از ابزارهای دیگر فراهم می‌کند بر این اساس اختصاص بخش زیادی از سبد فرهنگی ارشاد درباره نماز از جمله فعالیت‌های صورت گرفته است.

جنتی تصریح کرد: هرگاه نتیجه فعالیت‌ها راه یافتن نماز به بطن جامعه باشد می توانیم لبخند رضایت بر لب داشته باشیم به ویژه آنکه مقام معظم رهبری توجه و اهتمام خاصی به نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز در بطن جامعه به خصوص در دو دهه گذشته داشته‌اند.

وی عنوان کرد: وضعیت امروز فرهنگی و پیچیدگی‌های آن لزوم استفاده از شیوه‌های جدید برای تبلیغ نماز را روشن می‌سازد چراکه لحن نصیحت و تندی در جامعه امروز ما تاثیر گذار نیست و باید شیرینی و لذت نمازخواندن را درک کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: نماز مهم‌ترین سلاح مقابله با جنگ نرم دشمن است و جوان را به مبدا هستی وصل و از گزند دشمنی‌ها در امان می‌دارد.

وی تصریح کرد: نماز همچنین ابزار در امان ماندن از چالش‌هایی است که فرهنگ دینی ما را تهدید می‌کند و تنها عامل مصونیت بخشیدن جوانان است که آنها را حفظ می‌کند.

جنتی تاکید کرد: نماز نباید فقط در منازل اقامه شود بلکه باید در جامعه نیز توسعه یابد این در حالی است که هر روز شاهد ایجاد مراکز تجاری و تفریحی جدید بدون درنظر گرفتن فضایی مهجور و کوچک برای نماز هستیم.

وی ادامه داد: علی رغم همه تلاش‌های انجام شده در راستای ایجاد فضای مناسب برای اقامه نماز متاسفانه درصد کسانی که به مساجد مراجعه می‌کنند پایین است که باید چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها با وزارتخانه ارشاد و ستاد اقامه نماز عنوان کرد: ستاد عالی کانون‌های مساجد 20 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور دارد که باید از این ظرفیت در راستای نهادینه کردن فرهنگ نماز استفاده کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان