۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین شرکت ۵ هزار مدیر مدرسه در آموزش طرح مبین
کد خبر: ۱۳۳۲۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فانی خبر داد:

شرکت ۵ هزار مدیر مدرسه در آموزش طرح مبین

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح مبین در تابستان امسال و شرکت ۵ هزار مدیر مدرسه در آموزش این طرح، برگزاری دو دوره تخصصی آموزش ائمه جماعات روحانی مدارس از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط آموزش‌وپرورش است.

شرکت ۵ هزار مدیر مدرسه در آموزش طرح مبین
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌ و پرورش صبح امروز در بیست‌وچهارمین اجلاس سراسری نماز که در سالن همایش‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور که مبنای برنامه ششم توسعه در زمینه آموزش و پرورش قرار گرفته است بیان کرد: بر اساس این سند، آموزش‌وپرورش در 6 حوزه به امر تربیت می‌پردازد.
وی ادامه داد: این 6 ساحت شامل تربیت اعتقادی و اخلاقی؛ تربیت هنری و زیباشناختی؛ تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت حرفه‌ای و اقتصادی می‌شود.
فانی تاکید کرد: تربیتی پسنده به شمار می‌رود که این 6 ساحت را در خود گنجانده باشد.
وی گفت: نماز موثرترین و اساسی‌ترین عنصر در تربیت اعتقادی است فلذا پرداختن به نماز تضمین بالایی در تربیت اعتقادی و اخلاقی در دانش‌آموزان خواهد داشت.
فانی اضافه کرد: سن 6 تا 18 سالگی مناسبترین سن برای تربیت محسوب می‌شود بنابراین تربیت اخلاقی و رفتاری در این مقطع نهادینه خواهد شد.
وی اظهار کرد: آموزش‌وپرورش 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد که این آمار از یک میلیون معلم، 13 میلیون دانش‌آموز و 26 میلیون اولیای دانش‌آموزان تشکیل شده‌اند به همین علت این ارگان از اهمیت خاصی برخوردار است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جامعه‌پذیری و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان از طریق اقامه نماز بهتر صورت می‌گیرد که در همین راستا به مدد نماز به تربیت اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی دست پیدا خواهیم کرد.
وی متذکر شد: اقامه نماز به میزان تلاش برای برپایی آن در دانش‌آموزان ماندگارتر و پایدارتر خواهد بود.
فانی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط آموزش‌وپرورش اظهار کرد: از طرح‌های انجام شده توسط این ارگان می‌توان به طرح جامعه تقویت فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی که به تصویب شورای عالی آموزش رسیده است، اشاره کرد.
وی افزود: اجرای طرح مبین در تابستان امسال و شرکت 5 هزار مدیر مدرسه در آموزش این طرح، برگزاری دو دوره تخصصی آموزش ائمه جماعات روحانی مدارس از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط آموزش‌وپرورش است.
این مسئول بیان کرد: زنگ نماز تضمینی برای اقامه نماز جماعت در مدارس است در همین راستا گنجاندن فرهنگ نماز به مدت سی دقیقه در برنامه مدارس آموزش‌وپرورش برای نهادینه سازی اقامه نماز انجام شده است. در مجموع در 55 هزار و 500 مدرسه اقامه نماز صورت گرفته است.
وی افزود: در ادامه این عوامل همایش تجلیل از ائمه جماعات موفق پس از یک وقفه 4 ساعته برگزار شد.
فانی گفت: طرح آموزش عملی نماز 5 میلیون دانش‌آموز ابتدایی تحت پوشش آموزش نماز در دوره ابتدایی انجام شد؛ همچنین جشن شکوفایی(جشن تکلیف) با حضور یک میلیون و 600 هزار دانش‌آموز ابتدایی دختران و دوره متوسط اول پسران برگزار شد.
وی ادامه داد: سی‌وسومین مسابقات اذان، انشای نماز و احکام با پوشش 5 میلیون دانش‌آموز با هدف ترویج فرهنگ نماز، تقویت روحیه نوشتن و مکاتبه برگزار شد.
فانی اظهار کرد: نقشه احداث مدارس با نمازخانه طراحی می‌شود و مدارسی که فاقد نمازخانه هستند پیگیری خواهند شد.
انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان