۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین جرائم اخلاقی رتبه دوم جرائم سایبری در کشور
کد خبر: ۱۳۳۱۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا اعلام کرد

جرائم اخلاقی رتبه دوم جرائم سایبری در کشور

رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: امروز ۵۱ درصد جرایم سایبری مربوط به جرایم اقتصادی یا با انگیزه مالی بوده و رتبه دوم این جرایم را جرایم اخلاقی تشکیل می‌دهند.

جرائم اخلاقی رتبه دوم جرائم سایبری در کشور
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، سرهنگ علیرضا آذر درخش در نشست گفتمان اجتماعی با بیان اینکه کار پلیس کشف جرم بوده و پیشگیری از وقوع جرم براساس قانون اساسی برعهده قوه قضاییه است، گفت: قوه قضاییه معاونت پیشگیری از وقوع جرم را دارد که دارای کمیته‌های تخصصی بوده و یکی از اعضای آن پلیس است.

آذر درخش در خصوص افزایش جرایم سایبری گفت: امروز ۵۱ درصد جرایم سایبری مربوط به جرایم اقتصادی یا با انگیزه مالی بوده و رتبه دوم این جرایم را جرایم اخلاقی تشکیل می‌دهند.

لزوم آموزش نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی به مردم

رییس اداره پیشگیری و جرایم سایبری با بیان اینکه وقتی به شبکه‌های اجتماعی و تلگرام مجوز دادیم باید به مردم نحوه استفاده از این شبکه‌ها را آموزش می‌دادیم اظهار کرد: افرادی که نرم افزار تلگرام را نصب می‌کنند شماره‌هایشان برای برخی دستگاههای جاسوسی افشا می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد بسیاری کمی از مردم در خصوص حوزه امنیتی تلگرام آگاهی دارند گفت: توانمندسازی برای استفاده از تکنولوژی و افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و آگاهی استفاده کنندگان مهم است که بهترین جا برای انجام چنین آموزش‌هایی انجمن اولیاء و مربیان مدارس است، بنابراین باید توانمندسازی خانواده محور را در دستور کار قراردهیم و نظارت درست بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط والدین را آموزش دهیم.

واکسیناسیون جامعه مبتنی بر توانمندسازی اخلاقی در دستور کار قرار گیرد

در ادامه این نشست علی محمدزنگانه با اشاره به موضوع واکسیناسیون جامعه در برابر آسیب‌ها اظهار کرد: بسیاری از مبانی دینی ما پشتوانه سیاست گذاری ما است.

وی ادامه داد: پارادایم واکسیناسیون مبتنی بر توانمند سازی معنوی و اخلاقی می‌تواند در دستور کار ما قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین تصریح کرد: اگرچه به استناد قانون اساسی پیشگیری، وظیفه قوه قضاییه است، اما مقام معظم رهبری در بیانات خود امر پیشگیری را با معاضدت دستگاه‌های مسوول برعهده قوه قضاییه نهاده‌اند.

زنگانه با بیان اینکه دستگاه مسئول به معنای دستگاهی است که وظیفه ذاتی در امری دارد خاطرنشان کرد: لذا راهبری پیشگیری توسط قوه قضائیه مدنظر است تا اقدام عملی.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان