۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین لزوم سرمایه گذاری در امر نماز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه
کد خبر: ۱۳۲۹۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد

لزوم سرمایه گذاری در امر نماز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: کامل‌ترین و محوری‌ترین برنامه، نماز است از این رو سرمایه گذاری در امر نماز واقعی، با برنامه و زیبا کمک می‌کند تا در جهان پر از آشوب، تهدید و آسیب در امان باشیم.

 لزوم سرمایه گذاری در امر نماز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت الاسلام علی انصاری پیش از ظهر امروز در همایش زمزمه دوست که به مناسبت بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد اصلی نظام تعلیم و تربیت در حاکمیت دینی، توجه به کاربردی ترین برنامه قرآنی یعنی نماز است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: اگر می‌خواهید به آرامش برسید و از آسیب‌ها در امان بمانید به ذکر پناه ببرید که نماز نیز ذکر است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: کامل‌ترین و محوری‌ترین برنامه، نماز است از این رو سرمایه گذاری در امر نماز واقعی، با برنامه و زیبا کمک می‌کند تا در جهان پر از آشوب، تهدید و آسیب در امان باشیم.

وی عنوان کرد: برگزاری اجلاس نماز به میزبانی قروین توفیق بزرگی است و برای چنین روزی از مدتها قبل اتاق فکری تشکیل شد تا با برنامه‌ریزی مناسب شاهد برگزاری اجلاسی باشکوه در استان باشیم.

انصاری ادامه داد: این اجلاس یک روزه است اما پیام اجلاس باید در ایام دیگر و در سراسر استان و به ویژه آموزش و پرورش منتقل شود و این پیام ارائه ایده‌ها، دستاوردها و تجربیات در حوزه نماز است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه مهم‌ترین الگوی دانش‌آموزان، والدین آنها هستند، گفت: با توجه به این امر مهم، 6 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان در این ایام با بهره‌گیری از اساتید و کارشناسان مذهبی مجرب آموزش دیدند.

وی با اشاره به برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان بیان کرد: سال‌ها بود که چنین برنامه‌ای به صورت متمرکز برگزار نشده بود اما در سال جاری به یمن برگزاری اجلاس، جشن شکوفایی دو هزار دانش‌آموز دختر مقطع سوم ابتدایی با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

انصاری با اشاره به اهمیت مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های مدارس عنوان کرد: مدرسه هوشمند یهنی مدرسه‌ای که دارای مدیریت به روز و هماهنگ با سیاست‌های بالادستی است بنابراین باید از ظرفیت دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌ها استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: باید اجرای برنامه‌ها را به دانش‌آموزان واگذار کرد تا متوجه توانمندی‌های خود شوند همانطور که امام راحل همواره به جوانان اعتماد داشتند در حال حاضر نیز ما مسئولین باید رهبر و مدیر برنامه‌های آموزشی و پرورشی باشیم نه مجری آن.

انصاری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده خاطرنشان کرد: چاپ 80 هزار کتاب، اجرای طرح مبین در 140 مدرسه استان، اجرای طرح آموزش عملی نماز در مدارس ابتدایی، برگزاری جشن‌های شکوفایی برای 18 هزار دانش‌آموز استان از جمله اقدامات صورت گرفته در امر نماز است.

در ادامه سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با قدردانی از فراهم شدن زمینه برگزاری اجلاس در قزوین اظهار کرد: ما به نماز بسیار بدهکار هستیم و باید در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه بکوشیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نماز یکی از شعارهای ابتدای سال تحصیلی جاری با عنوان نشاط و صلاة نامگذاری شد چراکه مدارس باید بانشاط باشند و خروجی آن توجه و اهتمام در برپایی نماز باشد.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان