۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین آموزش و پرورش و دانشگاه ما فلج هستند/ضرورت برنامه‌ریزی برای دانشجویان غیر ایرانی جهت آشنایی با دین اسلام
کد خبر: ۱۳۲۹۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

​رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

آموزش و پرورش و دانشگاه ما فلج هستند/ضرورت برنامه‌ریزی برای دانشجویان غیر ایرانی جهت آشنایی با دین اسلام

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه ما فلج هستند زیرا مهارت‌های لازم را به افراد نمی‌آموزند در نتیجه میلیون‌ها تحصیل کرده فاقد مهارت وارد جامعه می‌شوند.

آموزش و پرورش و دانشگاه ما فلج هستند/ضرورت برنامه‌ریزی برای دانشجویان غیر ایرانی جهت آشنایی با دین اسلام
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، ظهر امروز همایش زمزمه دوست به مناسبت بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور، مسئولین، ائمه جماعات، معاونان پرورشی و روسای شورای دانش‌آموزی مدارس استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این همایش اظهار کرد: یکی از دلایل کاهلی و سستی در اقامه نماز بر اساس آیات قرآن، نداشتن خشوع نسبت به خداوند متعال است.

وی افزود: برای جذب دانش‌آموزان به سوی نماز باید الطاف الهی را برای آنها شرح داد تا متوجه نعمت‌های خدا شده و از به جا نیاوردن نماز احساس شرمساری کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: بهترین راه دعوت کودکان به نماز توجه به نعمات خدا و بازگو کردن اثرات مفید و سازنده آن برای دانش‌آموزان است زیرا افرادی که نسبت به این فرضه الهی کاهلی می‌کنند در واقع از نعمت‌های الهی غافل هستند.

وی در ادامه بیان کرد: هیچگاه خود را فارغ التحصیل ندانید و از هر لحظه زندگی برای افزایش اطلاعات مفید استفاده کنید چراکه یکی از مشکلات حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش این است که بیشتر مطالبی را به افراد می آموزند که کاربردی نبوده و دانستن آن برای زندگی لازم نیست.

قرائتی با تاکید بر کشف استعدادهای درونی تصریح کرد: کار معلمان از مهندسین مهم‌تر است زیرا معلم‌ها در راستای تعلیم و تربیت و انسان سازی تلاش می‌کنند که اثرات آن تا ابدیت ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: علم و دانش فقط در داشتن مدرک و تحصیلات دانشگاهی خلاصه نمی‌شود بلکه با مطالعه کتب مفید که دارای چند شرط مهم هستند حاصل می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به ویژگی کتاب‌های مفید گفت: آنچه می‌خوانید باید واجب و یا حداقل مستحب باشد همچنین مشکل جامعه یا حداقل مشکل فرد را حل کند بنابر این تعریف، بسیاری از اطلاعات ما نه واجب است و نه مستحب و نه مشکلی از مشکلات جامعه یا فرد را رفع نمی‌کند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ما فلج هستند زیرا مهارت‌های لازم را به افراد نمی‌آموزند در نتیجه میلیون‌ها تحصیل کرده فاقد مهارت وارد جامعه می‌شوند.

قرائتی با اشاره به پیشینه علمی استان قزوین و وجود شخصیت‌های بر جسته‌ای همچون شهید رجایی اظهار کرد: قزوین سابقه علمی بالایی دارد و به دلیل نزدیکی به تهران دارای مزایای بی‌شماری است به طوریکه با دعوت از اسلام شناسان حاذق و متبحر می‌توان از علم و اطلاعات آنها بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: وجود دانشگاه بین المللی در قزوین و حضور دانشجویان غیر ایرانی فرصت مهمی است که مسئولان باید از آن استفاده کنند به طوریکه دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیل عاشق دین اسلام و جمهوری اسلامی ایران شده باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: باید از حداقل‌ها حداکثر استفاده را کرد و از منابع و امکانات محدود به شکل شایسته ‌ای در جهت تحقق اهداف بهره‌مند شد.

وی گرایش دانش‌آموزان به نماز را عاملی بازدارنده از ناهنجاری‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: افرادی که نماز می‌خوانند هرگز به دنبال رفتارهای اشتباه و پرخطر نمی‌روند بنابرین لازم است تا آموزش و پرورش بخشی از بودجه خود را در زمینه جذب بیشتر دانش‌آموزان به خواندن نماز اختصاص دهد.

قرائتی یادآور شد: متاسفانه کشورهای پیشرفته که افراد تحصیل‌کرده زیادی هم دارند دارای آمار جرائم بالایی نیز هستند زیرا علم فقط در یک سری محفوظات خلاصه شده که اثربخش نیز نیستند در حالیکه علم و دانش مطلوب تاثیر گذار است و افراد را از آسیب‌های فردی و اجتماعی مصون می‌سازد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان آموزش و پرورش و معلمان گفت: همراه با دانش‌آموزان در صفوف نماز جماعت مدارس حضور یابید که در ترغیب و تشویق آنها به اقامه نماز تاثیر به سزایی دارد همچنین بازدید از مدارس را در ساعاتی قرار دهید که بتوانید در نماز جماعت آن مدرسه شرکت کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان تاکید کرد: مسئولان آموزش و پرورش جلسات تفسیر قرآن با حضور اسلام شناسان متبحر برای فرهنگیان البته به دور از مباحث سیاسی برگزار کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان